Trening

Inga84

Flørter med forumet
Kva er ditt beste treningstips i svangerskapet/kurs/time?

Eg gjekk på yoga for gravide sist og på fysioterapisenter for dei med bekkenplager, samt bassengtimer.

Eg er i gang med trening på nytt senter nå og har gjerne lyst å fortsette med det og heller få tilrettelagt noko? Koster jo mykje med spesialkurs, samtidig er det veldig kjekt møte andre i same situasjon.

Gjerne gi lyd andre i Bergen som har tenkt å starte på noko. Vurdert tonus sine slyngetimer, men ville prøve dei på senteret der eg går først, om dei kan vere like god..

er vel meir fokus på bekken i gravidtimer da? eg trenger trene rygg for å holde ved lik ihv. Og knipeøvelser er jo så viktig!

Er sjøl svimmel og kvalm til tider så ser jo at ikkje lett å gå trene da, men prøver meg i dag! Seinare gjer vel tyngden det vanskelig med hopp og sprett![emoji16]

Jeg løper til vanlig og kommer til å fortsette med rolige joggeturer så lenge jeg er i form til det. Tenkte å komme igang med yoga også. I forrige svangerskap hadde jeg bekkenløsning og gikk på bekkentrening med fysioterapeut, men det håper jeg å slippe denne gangen.

Gikk på vanlig yoga og gravidyoga da jeg var gravid sist. Ellers var det mest gåturer, var ikke så opptatt av trening den gangen :)
Nå er jeg vant med å trene styrke 2 ganger i uken og jogge en tur i uken, så jeg fortsetter med det og tilpasser selv etter formen. Skal undersøke mulighetene for gravidyoga igjen når jeg er litt "mer gravid" / senere i svangerskapet!

Ønsker dere alle et aktivt svangerskap! På tunge dager, husk at bare en gåtur er mye bedre enn ingenting ;)

Jeg løper til vanlig og kommer til å fortsette med rolige joggeturer så lenge jeg er i form til det. Tenkte å komme igang med yoga også. I forrige svangerskap hadde jeg bekkenløsning og gikk på bekkentrening med fysioterapeut, men det håper jeg å slippe denne gangen.
Ja eg og håpte egentlig at kunne holde meg til vanlig trening, men det får ein sjå kva plager får. Gjekk bra på trening i dag! Var så svimmel før gjekk, men berre det ikkje er for mykje opp og ned klarte eg det [emoji5] Jippi, deilig holde seg litt i gang. Eg har dreve med hot yoga (bikram yoga), men ikkje anbefalt i første trimester.. Takk for svar!

Gikk på vanlig yoga og gravidyoga da jeg var gravid sist. Ellers var det mest gåturer, var ikke så opptatt av trening den gangen :)
Nå er jeg vant med å trene styrke 2 ganger i uken og jogge en tur i uken, så jeg fortsetter med det og tilpasser selv etter formen. Skal undersøke mulighetene for gravidyoga igjen når jeg er litt "mer gravid" / senere i svangerskapet!

Ønsker dere alle et aktivt svangerskap! På tunge dager, husk at bare en gåtur er mye bedre enn ingenting ;)
Ja heilt enig, skal gå tur kvar dag, det er i grunn viktigare enn trening"[emoji2] Tenkte egentlig eg og å vente til var eindel meir gravid til yoga- kanskje i haust? Lykke til du og, hørres ut som du er veldig inni det og sikkert lettere holde på vanlig vekeplan då, eg var liksom akkurat i gang nå så blir usikker..

Jeg ønsker å bli flink til å gå tur, bare få bevegd kroppen på den måten :) fordelen er et jeg må gå til og fra jobb hver dag, og det er ca 20 min å gå når jeg flytter nå :)
Veldig greit ha noe fast så blir det mindre tiltak, men siste uke var eg så dårlig så blir for mye i ro nå[emoji57]

Back
Topp