Trening

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Hvordan trener dere nå?
Jeg er ikke akkurat så trent fra før så bør vel ikke gå for hardt inn nå når jeg er gravid?
Liker egentlig ikke å trene men jeg har allerede for mye over magen nå og er redd det blir vanskelig å ikke legge på seg alt for mye hvis jeg ikke trener noe [emoji16]

På grunn av kvalmen og at jeg har vært ekstremt trøtt, så har det bare blitt lett trening. Gåtur, og styrkeøvelser. Får bare ta det etter dagsformen tenker jeg :) Har lest i en gravid bok at det ikke er noe i veien for å begynne å trene når man er gravid :) Men ikke for hardt, og at man tar hensyn til kroppen og formen :)

Jeg er så kvalm, får nesten ikke til å trene noen ting! Spiller på to innebandylag, holdt på å svime av etter sist trening. Føles som jeg blir mye mer sliten, mye raskere nå.

Føler meg som en grønnsak som ikke får til noen ting akkurat nå, vant til å tre 4-5 økter i uka..

Går turer innimellom når det er bra vær men ellers ikke noe. Så lenge jeg holder meg i bevegelse og spiser bra så er jeg ikke bekymret [emoji4]

Null trening. Bf jobber turnus 4-4, så er aleine heime med sønnen på 16 mnd. Etter at han er lagt så orker eg ingenting :D Når bf kommer heim tenker eg at det blir gåturer igjen pluss få litt styrketimer på senteret :)

Går jo egentlig turer med bikkjegnomen, men været har vært så uggent i det siste at ingen av oss egentlig vil gå noe særlig tur (starta dagen i dag med å kaste en pølsebit ut døra så hun gikk etter feks, ikke noe digg med regn). Men litt tur blir det jo.

Skulle helst likt at det var ett skikkelig sted å trene yoga i nærheten, da jeg har hørt mye fint om gravidyoga, men får prøve å komme med en god løsning. Brukte å trene det tidligere, og kunne tenkt meg til å starte igjen.

Prøver og trene styrketrening 2-3 ganger i uken, men denne uka er formen veldig laber, så virker som det blir dårlig med denne treninga ..
Er og i stallen hver dag, samt trener hest ca annenhver dag. Pluss ekstra stalljobb en gang i blandt

Er ikke akkurat undervektig, og sliter med vekta etter forrige svangerskap enda, så målet er å ikke gå opp 30 kg denne gang og :rolleyes:

Hvis man ikke har vært særlig aktiv før svangerskap, så er det ikke tid for å bli veldig aktiv under et svangerskap tenker jeg:P Gå turer og hold deg i form vha av kost og daglig mosjon:)
Ja det er det jeg tenker. Prøver å få til minst 30 min spasering i raskt tempo hver dag her nå. Enten ved levering av 3 åringen eller henting i barnehagen.
Nå har vi akkurat spasert en god tur til og fra allidrett [emoji4] [emoji122]

Spiser bare sundt og beveger meg det jeg orker på jobb. Må jo være aktiv på jobb uansett (bhg) men når jeg kommer hjem er jeg helt ferdig (stakkars sønnen min på 6), men hva skal man gjøre?

Trener en del. Jogging, styrke.. Men har så ømme pupper at det gjør vondt å jogge nå, syns det var litt tidlig å måtte slutte å jogge :/ Kjøpte en bh med high support, men tror ikke det hjalp så mye. Ellers har jeg lite symptomer enn så lenge, så er nå i vei på treningssenter nesten hver dag, er jo plenty øvelser å gjøre selv om jogging tydeligvis utgår :)

Alene med ungene i ukene, så her blir det lite tid til trening, desverre.. Men jobber i helsevesenet, så går jo ca 10.000 skritt på en vakt, så holder meg jo forsåvidt i aktivitet. Også er jentungen med på en del fritidsaktiviteter, så mye soffa sitting på ettermiddagen blir det ikke tid til[emoji28][emoji30] bare redd for at jeg stresser for mye rundt, hverdagene er ganske så hektiske[emoji26]

Jeg har prøvd å finne informasjon om det å trene med høy intensitet i første trimester. Det er mye forskjellig å finne, men det inntrykket jeg sitter igjen med er at det ikke er noen grunn til å la være å trene på samme måte som tidligere så lenge man føler seg i grei form. Det er heller mange som oppfordrer til å enten fortsette eller begynne med trening for å gjøre svangerskapet og fødselen lettere.
Er det noen av dere som vet eller har fått annen informasjon? Tenker spesielt på det med å trene med høy intensistet, mot makspuls.

Nå spiller jeg både innebandy og squash, og løper litt på mølle + styrke et par ganger i uka.
Jeg har trent ganske mye de siste årene og håper å kunne fortsette å være like aktiv gjennom svangerskapet, med noen tilpasninger selvfølgelig.
Merker godt at jeg ikke orker det samme nå.. Kommer fortere opp i puls og har rett og slett ikke den samme utholdenheten, blir fort sliten. Tar derfor hensyn, men det blir noen økter med høy intensitet allikevel.

Svømmer mye. Med ungene så er ikke hardcore-svømming, men minsten trenger svømmehjelp så jeg styrer mye med han i bassenget :) er så heldig å får leie et stort basseng helt for oss selv :)

Jeg har prøvd å finne informasjon om det å trene med høy intensitet i første trimester. Det er mye forskjellig å finne, men det inntrykket jeg sitter igjen med er at det ikke er noen grunn til å la være å trene på samme måte som tidligere så lenge man føler seg i grei form. Det er heller mange som oppfordrer til å enten fortsette eller begynne med trening for å gjøre svangerskapet og fødselen lettere.
Er det noen av dere som vet eller har fått annen informasjon? Tenker spesielt på det med å trene med høy intensistet, mot makspuls.

Nå spiller jeg både innebandy og squash, og løper litt på mølle + styrke et par ganger i uka.
Jeg har trent ganske mye de siste årene og håper å kunne fortsette å være like aktiv gjennom svangerskapet, med noen tilpasninger selvfølgelig.
Merker godt at jeg ikke orker det samme nå.. Kommer fortere opp i puls og har rett og slett ikke den samme utholdenheten, blir fort sliten. Tar derfor hensyn, men det blir noen økter med høy intensitet allikevel.
Jeg også lurer på det samme. Jeg leste et sted at man skal holde seg under 80% av makspuls i første trimester. Spurte legen om det, men hun mente det ikke var noen grunn til å holde igjen.. Litt vanskelig når man får motstridende informasjon. Jeg har merka det samme, at jeg ikke orker like mye nå. Jeg trener etter dagsformen og henger meg ikke så mye opp i intensiteten.

Jeg har tenkt til å begynne å svømme så fort denne kvalmen gir seg [emoji4] Har ikke drevet mye hardtrening og vil ikke starte opp med det nå som jeg er gravid. Så tenkte at lange gåturer og svømming får være bra nok for meg en så lenge [emoji6]

Back
Topp