Trening

Apemor

Glad i forumet
Hva slags treningsplaner har dere lagt dere ifht. Graviditeten og den forestående fødselen? Er veldig redd for å overanstrenge meg så jeg nøyer meg med gåturer for nå. Veldig redd bekkenløsningssmerter igjen så jeg MÅ bevege meg for å styrke kjernemuskulaturen.

Jeg kommer til å trene like mye som jeg alltid har gjort. Fram til jeg ikke orker lengre eller får vondt selvfølgelig.
Jeg trener 2 ganger i uken og har minimum gjort det i alle år. Kommer ikke til å ta legge på mere vekter eller holde på lengre enn normalt.

Har tenkt å starte med svømming, hadde god nytte av det i forrige svangerskap, deilig å føle seg litt vektløs når man resten av tiden føler seg som en hval (gikk opp 30 kg forrige gang).

Ok. Jeg har gått ned 50 kg så er veldig redd for å legge på meg, samtidig som jeg ikke vil gå all inn. Ikke lett å regulere vekten synes jeg. Går fort i gamle vaner. Håper å gå og lett jogging er nok

Ved de to forrige graviditetene hadde jeg hyperemesis, så å holde meg oppegående er første mål. Trener 4-5 ganger i uka, og blir fort deppa om jeg ikke får rørt på kroppen. Forventer likt forløp denne gang, så setter ikke større mål en en gåtur daglig. Er på vei ut for ei kettlebelløkt nå, så so far so good.. [emoji5]

Jeg har ikke vært så veldig aktiv men går hvertfall en daglig tur, tenker det fortsetter [emoji16] vet ikke om jeg kan starte med litt styrke trening nå?

Gåturer pdd. Er så trøtt og sliten. Kanskje styrketrening når energien kommer tilbake.:)

Jeg har vært dårlig på å trene etter førstemann. Tar trapper istedenfor heis når jeg kan og kommer til å gå en del turer så fort våren kommer:p late meg huff

Usj, skrev i går trene normalt! Var på trening og ingenting gikk, ringte PTen min litt fortvilet og fikk som svar: ta det med ro og nyt tiden, spis sunt og beveg deg. Nå er ikke tiden for hard trening om kroppen ikke er med på det. Var sikkelig å møte veggen, så tydelig at kroppen bestemmer mest :P Utrolig nok gikk det helt fint å løpe intervaller, der protesterte kroppen ikke :D

Skal være aktiv og lytte til kroppen.
Håper på gode måneder, med flere økter i uka, men tiden vil vise.
So far, so good.:)

Usj, skrev i går trene normalt! Var på trening og ingenting gikk, ringte PTen min litt fortvilet og fikk som svar: ta det med ro og nyt tiden, spis sunt og beveg deg. Nå er ikke tiden for hard trening om kroppen ikke er med på det. Var sikkelig å møte veggen, så tydelig at kroppen bestemmer mest :p Utrolig nok gikk det helt fint å løpe intervaller, der protesterte kroppen ikke :D
Jeg møtte også skikkelig veggen på trening forrige uke!! Helt ut av det blå. Stod plutselig å silsvetta og hadde høy puls av lett styrketrening :p Er skikkelig glad i å løpe jeg og, så du er heldig som har kroppen med på laget der. Puppene mine er så ømme at jeg ikke har sjangs. Blir en del sykling i stedet her og det går veldig fint. Også yoga da hihi

Hadde skikkelige planer om å komme i gang med trening etter en operasjon. Begynte og det gikk toppers, kom frem til uke 4 og etter det har jeg stort sett sovet. Blir et par turer med powerwalk i uken, men ikke mer:sorry:

Var på PT time forrige uke og fikk sydd sammen nytt program! Veldig fornøyd med dette, så jobbe på mølla, men droppa jogginga og kjører på med stigning i stedet. Og har fått en del øvelser rettet mot kjernemuskulaturen og styrke muskulaturen rundt bekkenet. Begynne allerede og kjenne at bekken og rygg tuller litt, så greit å forebygge litt.
Kommer også til å ri så lenge jeg ikke føler jeg blir for tung, og/eller mage i veien, regner med det blir bare småturer etterhvert!

Eg kjem til å trene som normalt. Trener CrossFit 4 ganger i veka. Kjem ikkje til å stilla i konkurranse eller å satse på nye personlige rekorder[emoji6]. Kjem til å være mykje ute saman med ungane som me pleier:). Håper bare eg slepp onna kvalmen denna gongen[emoji28].

Jeg skal gå mye, og innom gymmet to ganger i uka. Heller gjøre flere lette repetisjoner enn noen få tunge.. :)

Back
Topp