Trening

Luluzulu

Blir kjent med forumet
Jeg har aldri vært veldig sprek, men trent 2-3 ganger i uka. Fastlege sier det bare er å trene som vanlig nå, og at mange gjør det hele graviditeten.. Men jeg er så ekstremt trøtt og sliten, totalt inaktiv, bare sofa, og noen korte gåturer. Tenker kanskje kroppen sier ifra om at den trenger hvile? Eller er jeg mest lat.. Flere som flater ut? Skal vi ha dårlig samvittighet?

Har vært kjempe slapp de siste ukene selv. Tenker kanskje at det er greit nå til å begynne med siden formen ikke er på topp, men passer på å spise sunnere for å kompensere for lite trim. Dra med mannen ut på en 30min kveldstur, så er dere to om det i allefall :)

Jeg har vært inaktiv de siste ukene. Normalt trener jeg 3-4 ganger i uka, men nå har det vært maks en gang. Har hund som er avhengig av tur, så samboeren drar meg ut på tur morgen og kveld :) kjenner det er godt med frisk luft :)

Trøtt og slapp her også, så det har så langt blitt mye mindre trening enn normalt. Har i tillegg fåttjoggeforvud pga bekkenet.

Sykler og går en del. Vet jeg burde stramme opp litt rundt om kring men gidder ikke begynne nå, får ta det om er års tid

Jeg trener vanligvis mye 5-7 dager i uken både styrke og løping, men den siste uka har jeg pga kvalme og utmattelse bare gått to turer. Det viktigste nå tror jeg er å lytte til kroppen og ikke stresse med trening:)

Jeg trener også vanligvis omtrent 3 ganger i uka, men har måtte ta en pause nå. Jeg er bare så sliten, og mye kvalm at det får vente. Satser på å komme igang igjen når kvalmen gir seg. Forrige gang trente jeg 2-3 ganger i uka helt frem til siste uka før fødsel, tror det hjalp meg veldig mtp å komme i form igjen etterpå :)

Jeg har knapt rørt meg de siste ukene. Har vært forkjølet og hatt bihulebetennelse i tillegg til å være trøtt og sliten i utgangspunktet, så her har det vært null trening. Satser på å ta det igjen i 2. trimester! Forrige gang trente jeg mye styrke fram til uke 37, selvsagt med stadig lettere vekter, men det gikk veldig fint, og jeg tror jeg hadde mye igjen for å være i såpass god form under fødselen. :)

Jeg trener vanligvis styrke 3-4 dager i uken + fjellturer/turer i marka. Hittil har det vært noe labert da jeg har mange sene forelesninger og kvalme/utmattelse ødelegger. Men er ute å går tur med hunden ca 3 ganger daglig, og de turene er fra 30min til 1t :)

Tror også det er viktig å lytte til kroppen! Er selv k j e m p e l a t og trøtt om dagene, så blir ikke mye trening akkurat..
Men energien vil sakte men sikkert komme tilbake igjen!:)

Dette er så vanskelig. Vi blir jo mest sannsynlig ikke i bedre form etter hvert heller. :shifty:
Jeg har vært syk denne uka, men husker med førte at jeg gav meg for tidlig med trening Begynner til uka med mage rygg om ikke annet. Kroppen skal jo bære på en del kg ekstra fremover.. Hvordan motiverer dere dere?

Jeg skal begynne litt lett trening med turer og styrketrening så fort kvalmen gir seg litt..

Vært sliten og slapp til nå, så trent maks 1rolig gang pr uke. Før var det minst to crossfittimer i uken. Føles ut som om energien er kommet litt tilbake nå, så tenkte prøve meg på 2 økter igjen, så fort forkjølelsen er bedre.

Skal ha som minimum 30 min gåtur daglig, helst mer. Og har noen enkle hjemme -remedier (lette vekter, hjul, kettlebell). Disse er så langt nesten ubrukt, men skal gjøre litt mer enn jeg gidder hver dag, om det så bare er ett eneste løft på en vekt.. Best å ikke legge lista for høyt, da gir jeg opp :p

Jeg vil gjerne trene, men er blek av lavt blodtrykk og anpusten og klam av en gåtur på 500m i lavt tempo. Så skal jeg få trent må jeg bli sykmeldt, da det tar så lang tid å ta seg inn igjen.

Nå har kvalmen blitt litt bedre og kjenner at energien er på vei tilbake så da skal jeg prøve å få trent litt mer :) Til nå har det vært ekstremt labert da jeg har vært en superkvalm zoombie som har brukt all energi på å tvinge i meg mat..

Back
Topp