Trening

Hulda

Forelsket i forumet
Jeg har gått tur hver eneste dag etter fødselen og har gått ned de 8 kg jeg gikk opp i graviditeten. Men jeg har mistet mye muskelmasse og vil nå begynne å stramme opp igjen:-) Er 4,5 uke siden fødselen, så skal ikke gå beinhardt ut, men er det noen som har tips til gode styrkeøvelser/program å begynne med?

Jeg begynte å trene rett før det var gått 4 uker etter fødselen, men med fysioterapeut. Hun sjekket magemusklene og sa jeg kunne begynne å trene lett.Så vi tar bare lette øvelser. Og jobber mest med bekkenbunn og litt andre øvelser for hele kroppen. Men uten utstyr, og ingen som går bare på magen helt enda.

Start med egen kroppsvekt, i slynge f. eks :) Bekkentrening er perfekt nå i starten. Vent litt med situps og andre øvelser som går rett på mage. Men det er din kropp og du som kjenner når du er klar :)

Start med egen kroppsvekt, i slynge f. eks :) Bekkentrening er perfekt nå i starten. Vent litt med situps og andre øvelser som går rett på mage. Men det er din kropp og du som kjenner når du er klar :)

Trente styrk og løping t.o.m uke 40 og er i fin form etter fødsel,så er derfor jeg føler jeg kan begynne litt smått før det er godt seks uker:-) Har gjort litt bekkenøvelser og andre styrkeøevlser på gulvet den siste uken som ikke belaster mage... :-) Er kanskje spesielt rumpe og lår som virkelig har betydelig mindre muskelmasse og må trenes opp med back to basics! Finner mange gode øvelser på nett, men tenkte at kanskje noen her inne hadde noe bra på lager...?!:-D

Jeg begynte å trene igjen sist uke. Da var småtten 7 uker. Før det har jeg gått turer og gjort litt yoga hjemme.

Jeg har så å si ikke bevegd meg i svangerskapet pga bekkenløsning, så her er en rolig start alfa/omega.
Gjorde som med de to andre - begynner rolig.
Underkropp trener jeg som før, men uten vekter/med lite vekter. Idag har jeg gjort knebøy m kettlebells(8 kg), hipthrust på step uten vekt og ulike utfall uten vekt.
Overkropp trener jeg også som før, men har gått ned på vekten på de musklene som involverer core.

Når det gjelder mage, så har jeg følt meg litt fram. Det er først siste uka jeg føler at jeg har skikkelig kontakt med magemusklene igjen.
Begynner rolig der også. Gjør feks planken med knærne nedi. "Båten" med begge ben nedi osv.

Går overraskende bra med bekkenet.
I dag løp jeg faktisk bitte litt på tredemølle.
Utfordringen er å holde igjen i starten - ta det gradvis:-)

Back
Topp