Trening

Knopp

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg har ikke så mange gravidsymptomer. Ømme bryst, kanskje litt trøtt - men det var jeg ofte før jeg ble gravid også :p
Men føler jeg blir ekstra sliten på trening, fortere anpusten. Noen som føler det samme? Eller har erfaring fra tidligere?
En annen ting: er vel ikke noen spesielle treningsformer man skal unngå så tidlig i svangerskapet, 5+2?
 
Helt normalt å bli fortere anpusten ;)
Viktigste er å kjenne på kroppen sin, og lytte til den, og det eneste som er frarådet er vel kontaktsport.
Jeg måtte gi meg sist pga lavt blodtrykk, så var nær ved å besvime og pga kampsport da:p
 
Det er helt normalt å bli mer andpusten pga økt blodvolum. Jeg peser som en hval av en liten trapp :mad: Du kan trene normalt. Bare ikke begynn med ting som kroppen ikke er vant med og unngå overoppheting i 1 trimester.
 
Er akkurat slik noen merker at de er gravide ;)
 
Det er helt normalt å bli mer andpusten pga økt blodvolum. Jeg peser som en hval av en liten trapp :mad: Du kan trene normalt. Bare ikke begynn med ting som kroppen ikke er vant med og unngå overoppheting i 1 trimester.
Så gøy egentlig å blir fort anpusten hvis det er et tegn :)
Unngå overoppheting? Trener spinning med høy puls og blir veldig varm - knallrød i ansiktet etter trening. Bør jeg roe ned på disse timene?
 
Jeg har litt mensmurringer i magen og merker veldig godt at jeg får vondt i magen mår jeg er ute å jogger nå. Så jeg tørr ikke :p sikkert ikke farlig, men tar ikke sjansen denne uka i allefall:)
 
Så gøy egentlig å blir fort anpusten hvis det er et tegn :)
Unngå overoppheting? Trener spinning med høy puls og blir veldig varm - knallrød i ansiktet etter trening. Bør jeg roe ned på disse timene?

Tipper det går helt fint med spinningen. Er vel snakk om høyere temperatur enn det. Anbefaler nok ikke yoga i varmt rom (Bikram yoga??) Blir litt som at du ikke skal ha høy feber når du er gravid, og spinning øker ikke kroppstemperatur i den grad.
 
Går vel greit med all trening man er vant til fra før. :) minus overoppheting..
 
Back
Topp