Trening!

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Kan man trene som normalt mens man går på medisiner før ivf? Og hvordan er det etter uttak?

En kompis av meg har studert trening under svangerskap og mente at forskning viste at det var en bittelitt større sjangse for ikke å spontanabortere om man blir gravid med ivf og trener. Jeg selv har ikke hatt ivf, men fikk hjelp til å bli gravid før forrige svangerskap. Jeg trente både før under og etter behandlingen og hadde et normalt svangerskap :) men der er det veldig forskjellige utganspunkt, hør med legene på fertilitetsavdelingen du er på.

Kan man trene som normalt mens man går på medisiner før ivf? Og hvordan er det etter uttak?
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne trene som normalt under medisinering, men etter uttak burde man kjenne etter da noen kan være litt overstimulert. Etter innsett bør man ikke løfte tungt eller drive med kontaktsport.

På Hausken var anbefalingen å trene som normalt før og etter uttak/innsett. Men jeg ble overstimulert og fikk dermed treningsforbud i noen uker. Så må du jo selv kjenne hva du føler for også, om du føler deg i form til å trene.

Tror nok jeg trener som normalt frem til uttak. Etter det kjenner jeg meg selv så godt at jeg sikkert ikke tør det :P

Back
Topp