Trening

HKG

Første møte med forumet
Hei! Er det noen her som vet om bra treningstilbud for gravide? Jeg bor i Oslo, nærheten av Majorstuen og liker å trene men nå skjer ikke så mye, siden jeg har vært veldig sliten og føler ikke helt for lange løpeturer sammen med ugravide spreke venner, eller styrketrening alene på treningssentret sammen med kulemagen min... :p
Er ikke særlig spent for yoga, men virker som det er det eneste som finns tilrettelagt for gravide!
Eller er noen her i nærheten i samme båt og har lyst til å trene sammen med andre gravide som også er litt tregere en de pleier?

Jeg synes spinning timer er genialt. Styrer intensiteten selv og kan være med på timer for å bli motivert :P
Eller stepmaskin...

Ja, det er sant... Spinning kan man jo fortsette med. Men litt tilrettelagt styrketrening hadde vært enda bedre :)

Jeg har blitt frelst av pilates og aldri hatt så gangsperr som etter en slik time :P
Idag har jeg gått tur med småen i vogn i 3 timer og forbrent 1200 kcal. Sier med fornøyd med det og er helt kake nå så jeg er allerede i seng :D
Ellers er jeg litt i samme båt som deg. Jeg er ikke helt motivert for egentrening på senter for øyeblikket:)

Kanskje jeg skulle prøve pilates da :) Hvor går du på det? Er det gravidpilates eller vanlig?

Kanskje jeg skulle prøve pilates da :) Hvor går du på det? Er det gravidpilates eller vanlig?

Vanlig pilates, så bare dropper jeg de øvelsene som er på magen:)
Går på Elixia :)

Har hørt man skal vente med gravidpilates til man er 6 mnd på vei? Vet ikke om det stemmer :)

Hvis du har medlemskap på et treningssenter hvor de har PT timer kan du kanskje få en PT time der hun/han kan sette opp et tilpasset treningsprogram til deg nå når du er gravid?
Jeg fikk gjort dette og er super fornøyd!:D Trener også mine gamle program, men passer på å ikke "slite meg helt ut" eller løfte noe tyngre enn tidligere. Er også forsiktig med mageøvelsene, tenker uansett at de er litt "bortkasta" nå!:p Ellers så er spinning genialt, det går jeg på 1 gang i uka! I tillegg stepmaskin evt tredemølle hvis du synes det er behagelig.
Generelt gjør jeg det jeg har lyst til så lenge det kjennes greit ut!;)

Back
Topp