Trening?

Fødte for 14 uker siden, vel og merke 7 uker før termin og med haste ks. Først nå føler jeg at jeg er i gang med trening i form av å gå på tur. Går i høyt tempo og velger turløyper med mye bakker. Er alene med 3 barn 1 mnd om gangen, så går mye tur mens mannen er på jobb, og heller gå på treningssenteret når han er hjemme :)

Jeg har begynt å trene på senteret igjen etter fødselen (snuppa er straks 6 mnd :o ).

Trener i all hovedsak yoga nå i starten, skal spe på med litt pilates, og så blir d andre gruppetimer etter d. Prøver å jogge litt ute, men blir ikke så ofte som jeg ønsker. Triller litt da, da kan jeg ta turen i høyt tempo, da svetter jeg godt så anser d som god trim/trening :)

Jeg trener nesten hver dag:D styrke eller jogging..
Gåtur ser jeg på som trening så lenge det ikke er dassetempo liksom;)

Var inne i en god rytme før jeg ble gravid og midtveis i graviditeten, med treninger 2-3 dager i uka. Nå derimot har jeg trent sporadisk siden juni.... Men er 31 uker på vei og har en del tilleggsplager, så blir vel lite frem til jeg har født og de obligatoriske ukene etter. Har bestemt meg for å gi meg til over jul (føder i november) før jeg begynner med "ordentlig" trening og kostholdsfokus. Med ordentlig trening tenker jeg styrketimer, kondisjon, joggetur etc, hvor man svetter ordentlig. Men dette er individuelt. Trilleturer er god trim det og! Alt teller!

Jeg anser ikke spaserturer som trening. Det er bevegelse, men så lenge man ikke får opp pulsen eller presser seg er det ikke trening.

Før jeg ble gravid, og til bekkenløsningen satte en stopper for det, trente jeg styrke 4 dager i uken, samt syklet til og fra jobb hver dag, 6 km hver vei. Nå prøver jeg å få til 2 treninger i uka, enten styrketrening eller joggetur. Har ikke tid eller overskudd til mer.

For meg er trening å bruke musklene og å få opp pulsen, så jeg anser ikke gåtur som trening. Men det er nok individuelt, utifra hva slags form man er i fra før.
Har ikke kommet igang med trening igjen etter fødsel, fordi treningstidene er midt i våkentid og amming til frøkna. Er ikke noe flink til egentrening, og trenger noen til å drive meg litt:p Holder meg langt unna vekter, og bruker kun kroppen under styrketrening osv.

Nei jeg trener ikke. Er i hverdagslig fysisk aktivitet, men ikke noe utover det. Får meg bare ikke til å like det :-P
Samme her..! Jeg har enda tilgode å finne en treningsform jeg faktisk liker.. Å så lenge jeg ikke liker det så har jeg faktisk ikke interesse av å bruke tid på det, har nok av ting å bruke tiden på og prioriterer heller sosiale aktiviteter om jeg har mulighet til å komme meg ut av huset :p

jeg har tre gutter i alderen 9 måneder til 7 år og er jo i den anledning aktiv ;) vi går mye turer, jeg regner ikke på det som trening da det er begrenset hvor intensivt det er, men går ca en time til dagen.

I går vaska jeg ned hele kjøkkenet, tok et par timer og jeg var helt gjennomsvett, så jeg ligger ikke på sofaen med dårlig samvittighet i dag nei :p

Jeg trener. Trener styrke og hiit (høy intensiv intervall trening :p). Ser ikke på gårturer og trilleturer som trening, heller en bonus ved siden av den vanlige treningen..
Jeg trente også under svangerskapet, men byttet øvelser jeg fikk vondt av og brukte lettere vekter og høyere repetisjoner når jeg trente styrke. Trente frem til dagen før mini ble født :p
Tror jeg begynte så smått igjen 4 uker etter fødsel, med litt lette vekter for å komme i gang igjen.
Har en samboer som også er veldig interessert i trening, så hjelper veldig på motivasjonen :)

Hva legger du i hverdagslig fysisk aktivitet? :)
Er på jobb (jobber som sykepleier så ikke stillesittende), leker med barna, går til og fra skole, butikken osv med barna, vasker hus osv slike vanlige greier :-P

Back
Topp