Trening?

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hvor mange trener er her inne?
Er d vanlig å trene egentlig?

Tenker dere på trilletur/gå tur som trening?

Alt som får opp puksen av fysisk aktivitet er vel trening. Husarbeid er jo igrunn også trening, men mange tenker ikke slik på det.
Jeg trener på treningssenter. Tenker vel ikke på en lett tur som trening egentlig, men det skal ikke mye til før man er der.

Trener flere ganger i uka.
Trening er for meg å gi alt, og pushe meg selv. Gåturer er avslapning. Jeg løper og trener styrke.

Nei jeg trener ikke. Er i hverdagslig fysisk aktivitet, men ikke noe utover det. Får meg bare ikke til å like det :-P

Jeg føler at det har blitt mer "trendy" med trening de siste årene. Har blitt et stort fokus på å trene og holde kroppen i form. Butikkene florerer jo av treningstøy og sko, og en kan jo velge i alt mulig når det kommer til treningsklær.

Ser stadig folk ute i tights med en vannflaska i hånda ;)

Jeg trener, men er veldig allsidige. Prøver å ha fire styrkeøkter i uka, men liker også å gå fjellturer, stå på ski, gå trilleturer med minstemann, sykle med barna, spille fotball og jogge osv.

Jeg var litt overvektig før jeg fikk storesøster i 2008. Ville ned i vekt etter fødselen, og begynte å trene. Ble helt hekta, og merket hvor mye det ga meg, så siden jeg holdt det gående.

Ser ikke på en liten trilletur til butikken som trening (for min del i alle fall), men gikk/går litt lengre turer både fort og i oppoverbakker. Da kan jeg få god puls og svette. Ser på det som en veldig god økt i alle fall :)

Trente mye før men ikke trent etter lillemor kom..... Nå er jeg støttemedlem :P

Begynner på jobb igjen til uka og da blir det hvertfall ikke prioritert.....

Ja, er nylig begynt å trene etter flere år uten noe spesiell trening. Trener stortsett styrke, men prøver å få inn litt kondisjon også, selvom jeg hater det :p

Ser ikke på en vanlig gåtur langs veien som trening. Trening for meg er å gi alt, og bli skikkelig sliten. Får heller ikke den samme gode følelsen av å gå tur.

Her er det bare trilleturer om dagen. Det er trim, men ikke trening for meg.
Med en gang minste er i bhgn skal jeg begynne å trene igjen.

Jeg hater å trene, så det blir vel 1-2 skippertak i året hvor jeg har en periode som jeg trener i og er obs på kostholdet. Er i en sånn periode nå siden jeg har meldt meg på Slankekrigen her inne. :) Trenger en dytt. Vekta har begynt å snike seg oppover, så nå er jeg nødt til å røske den ned før det går for langt. :P

Før graviditet trente jeg 5dager i uken
- spinning
- bodypump
- kickboxing
- aerobic
- step/styrke

+ red hest hver dag
+ gikk tur flere ganger i uken

Nå etter hun kom: kun trille turer

Var veldig glad i trening før. Prøvde å komme igang med trening nå før jeg ble gravid igjen. Kom litt i gang men det stoppet opp fordi jeg rett og slett ikke har noe energi til det nå.

Håper jeg kan få inn gode treningsrutiner snart. Godt å bruke kroppen!

Edit - for min del er ikke det å få tur eller trille å trene... For meg er trening å virkelig svette og smake på makspulsen :P

Last edited:
Hva trening er spørs jo helt hvordan formen og kroppen din er.
For meg er det å ga en trilletur på en time trening. Det betyr støl, smerter og helt utslitt. Det er jo fordi jeg ikke er frisk, kommer aldri til å bli frisk og kan ikke trene hardt som andre.
Jeg prøver å gå tur tre ganger i uken med litt fart og bakker, har også styrkeøvelser som jeg gjør.
Det jeg trener ville en person som er trent kalt avslapping :)
Så man kan ikke sammenligne seg med andre ;) Så ja jeg trener :D

Hva trening er spørs jo helt hvordan formen og kroppen din er.
For meg er det å ga en trilletur på en time trening. Det betyr støl, smerter og helt utslitt. Det er jo fordi jeg ikke er frisk, kommer aldri til å bli frisk og kan ikke trene hardt som andre.
Jeg prøver å gå tur tre ganger i uken med litt fart og bakker, har også styrkeøvelser som jeg gjør.
Det jeg trener ville en person som er trent kalt avslapping :)
Så man kan ikke sammenligne seg med andre ;) Så ja jeg trener :D

At man ikke skal sammenligne seg med andre har du helt rett i :) alle har forskjellig utgangspunkt, og det som for meg er en heftig treningsøkt, er for andre ei rolig økt :) viktigste er uansett at man får brukt kroppen sin!

Trente en del før, men ble dårlig med det når formen ble ræva nå når jeg er gravid igjen.
Blir vel trening igjen etter fødsel, trente høypuls med styrke :)

At man ikke skal sammenligne seg med andre har du helt rett i :) alle har forskjellig utgangspunkt, og det som for meg er en heftig treningsøkt, er for andre ei rolig økt :) viktigste er uansett at man får brukt kroppen sin!

Det er jo nettopp det, vi har så forskjellig utgangspunkt. Noen er topp trente, friske og hatt høy aktivitet. Noen begynte å trend for første gang på 30 år :p
Jeg prøvde å henge med trenden med høy intensitet å ta meg fullstendig ut. Resultatet var 1 år sykemelding og innleggelse :p
Så nå lytter jeg til kroppen :D
Viktig er at man beveger seg, gjør noe annet enn å sitte rolig :)
Jeg fikk også beskjed av legene at gjorde jeg husarbeid en dag, så hadde jeg trent. Da er du utbrent da :p Hihi

Pleide å trene 3 ganger i uka før. Men blir nok mer 2 nå som vi har barn og jeg er tilbake i jobb. Vil ha mest mulig tid med lille og da må man prioritere vekk andre ting! Men er jo viktig å holde seg litt i form også :) jeg ser ikke trilletur som trening, men hvis man går langt og/eller fort så kan det jo være grei trim i det og.

Jeg trener på treningssenter, ikke for jeg liker det så godt, men det er en nødvendighet:p

Går jeg alene med vogn, ser jeg på det som trening. Går vi hele familien ser jeg ikke på det som trening.

Back
Topp