trening?

BflyW

Elsker forumet
Er dere flinke til å trene?
Jeg har så dårliog samvittighet - har ikke klart å trene i det hele tatt! Mye vits i å betale SATS!!!

JEG SKAL! JEG SKAL! JEG SKAL!

Jeg trener etter en treningsvideo som heter Mammatrim med Kari hehe!:) Den er super, og veldig enkel, merker at det hjelper allerede! bestilte den fra libero-klubben, kostet 199,-. Og så prøver jeg å gå ca 1 time hver dag, og står litt på langrenn. MEN så har jeg en jobb som er stillesittende + at jeg ikke jobber fullt, så det skulle bare mangle egentlig at jeg må røre på meg litt:) Lykke til, dette er gøy!:)

Før trente jeg stort sett daglig - mest kardio, men også noe styrketrening. I de siste mnd. nå har jeg vært så kvalm, trøtt og ute av form at det har blitt veeeeldig begrenset - en spasertur i ny og ne, liksom... (Går nok en del 1000 skritt på en arbeidsdag også altså, men likevel...)

Men nå i det siste har formen bedret seg en del igjen - er ikke på topp, men klarer en økt pr. dag. Foreløpig går det i sykling (ergosykkel) og gåing, men har bestilt videoen til hun Kari-dama, som jeg har hørt skal være bra?

Det er i alle fall godt å kjenne at kroppen virker, selv om den er litt stiv og støl, og ryggen ikke helt samarbeider...

Hei.
Jeg trener 2 ganger i uka, aeorobic på tirsdager og styrke på torsdager. Går greit hitil-med aerobicen ihvertfall-selv om jeg ikke orker å snurre så mye som instruktøren vil, da blir jeg svimmel. På styrketimene går det bra helt til vi kommer til mageøvelser. Situps går bra, men alt annet som har med å styrke magemusklene på klarer jeg ikke. Jeg har sagt at jeg er gravid, men tror hun må ha overhørt det eller ignorerer det, for hun kommer bort til meg og sier du må gjøre sånn og sånn. Men jeg tør ikke å anstrenge meg så mye at det gjør vondt i magen-har dere andre noe erfaring med dette? Er så usikker på hvor mye jeg skal presse meg selv.. har jo ikke de sterkeste magemusklene fra før av heller..
Treningen varer ut april da, så jeg regner med å kunne være med hele perioden. Hva som skjer i mai vet jeg ikke,men da har mange av oss fått stor mage, så da blir det vel kanskje bare gåturer.

God helg alle sammen! 

LindaCecilie - jeg har vært på treningsveiledning på SATS da jeg fant ut jeg var gravid. Da fikk jeg beskjed om å slutte med sit ups! Husk at magemusklene dine nå deler seg for å gi plass til magen! Men SKRÅ sit-ups derimot er fint å ta! Vi trenger styrke i de skrå magemusklene når vi skal presse en gang i August!

Instruktøren fortalte meg at vanlig skrå situps vil fort bli vanskelig, så hun anbefalte å enten trene på ball i studio eller bruke 'sit ups aparatet' (som jeg kaller det..)

Ligg med begge knærne til den ene siden (da vil magemusklene på motsatt side bli trent).

Jeg har treningsvideoen for gravide med Kari Jackesson og der trener jeg magemusklene, det er jo bra å ha litt muskler der når vi skal presse ut babisen,men jeg gjør det ikke liggende på ryggen for det er vist ikke så bra for gravide. Er litt vanskelig å forklare, men jeg står litt foroverbøyd og støtter meg til en stolrygg, og presser magen inn, og holder, og ut igjen, og repeterer dette et par ganger. Puster ut når man presser inn, og puster inn når man presser ut:) Dette skal visst være en bra øvelse for gravide:)

Hei! Jeg har hund så jeg får tvunget trening hver dag! Vi går 1-2 timer hver kveld og gjerne lengre i helgene. Men nå har bekkenet begynt å protestere når turene blir for lange og det er synd.

Jeg har også hund, så tar trimmen på turene jeg må gå hver dag. [:)] 
Jeg har ikke hatt overskudd til å gjøre annet.. Før jeg ble gravid spilte jeg squash, men er redd for å gjøre det nå... Savner det sånn[&o] Kanskje jeg skal snike meg til en rolig halvtime en dag..[:)] 

Tok ENDELIG turen innom SATS igjen!
Tok det rolig i dag: Aerobic 30 min og litt styrke etterpå. Styrkesalen var stapp full så det var så og si umulig å komme ti aparatene, så det ble bare brystpress og litt skrå mage.
Aerobicen varen positiv opplevelse da! Merket at jeg fakstiks fortsatt orket å henge med, og da 'timen' var slutt hadde jeg skikkelig lyst til å gi på mer, så jeg fikk mot igjen til å prøve meg på Høy Puls u/h... Tenkte kanskje jeg ikke orket det nå lenger (har ikke trent sal siden jeg ble gravid), men etter dagens lille prøve tror jeg ikek det skal bli noe problem om jeg bare lytter til kroppen underveis!

Får håpe inspirasjonen fortsetter... det er alltid skikkelig tungt å gå til trening, så jeg prøver nok å finne på 100 unnskyldninger når neste time kommer også!

Back
Topp