Trening

SpentSeptembermamma

Spentseptembermamma
Septemberlykke 2015
Jeg er nå i uke 32, og å gå gjør veldig vondt i magen! Har vært et par uker uten trening nå, og føler meg så daff når jeg ikke får svettet fra meg! Noen som vet om noen gravid/magevennlige treningsformer?

Har du tilgang på basseng? :-) jeg har hatt meg et par turer i offentlig basseng. Jeg synes dette har vært deilig.

Hmmm :-/ jeg har også fått anbefalt gravid yoga, men det har ikke blitt arrangert i mitt nærmiljø enda, så har ikke prøvd dette. Men you tube har jo en del filmer man kan følge. For å tøye og bøye litt :p

Jeg har prøvd ellipsemaskin på treningssenteret, og det var behagelig for magen.

Jeg har brukt noe som heter webtrening.no, eter at bekkenløsningen satte stopper for "vanlig" trening. De har endel veldig skånsomme treningsvideoer for gravide, og flere nybegynner yoga og pilates programmer som har fungert bra for meg under graviditeten. Koster 79,- i mnd, så ikke store investeringen heller;)

Jeg har brukt noe som heter webtrening.no, eter at bekkenløsningen satte stopper for "vanlig" trening. De har endel veldig skånsomme treningsvideoer for gravide, og flere nybegynner yoga og pilates programmer som har fungert bra for meg under graviditeten. Koster 79,- i mnd, så ikke store investeringen heller;)
Er det noe bindingstid på det, eller kan man "si opp" når man vil? :)

Har du testet bekkenbelte for avlastning av magen når du går tur? :-) Jeg er nesten avhengig av mitt, får også fryktelig vondt i mage, rygg, samt ekstra kynnere hvis jeg går uten..

Ellipsemaskin og ergometersykkel (bruk litt til på å still inn rett slik at magen ikke klemmes;) funker bra her på de dagene bekkenet ikke er samarbeidsvillig. Ellers så er det ingenting som slår en skikkelig styrkeøkt; kan fortsatt på masse utbytte av styrketrening selv om man er gravid :)

Back
Topp