Trening?

sinemor

Glad i forumet
Trener dere? Og hva og hvor ofte? :)

For meg har det vært opp og ned, men alltid et håp om at neste uke blir bedre ;)

Ingenting.:) husarbeid og korte gåturer holder lenge for meg nå. Sa det til mannen en dag: jeg gleder meg til å bli sprek igjen. Husker du da jeg var sprek? Hehe:)

Har fått fryst treningskontrakten min også nå. :)

Ja, jeg trener, og er overlykkelig for at kroppen tåler det fint (foreløpig... bank i bordet...). Trener vel ca 2-4 ganger i uka, hovedsakelig gruppetimer på et lite, hyggelig senter i nabolaget.

Jeg føler meg mye mer vel og ovenpå ifm. trening. Det er også betryggende mentalt, å oppleve at jeg kan fortsette med de tingene som har vært viktig for meg, selv om jeg er gravid, blir mamma, etc.

Nei, var veldig flink til meg å være i fjord sommer da gikk jeg turer 3-4 ganger i uka. Skal prøve å få begynnt med det igjenn utpå ny året hvis det ikke er for kaldt og mye snø.

Har aldri trent så ofte før, men bare forsiktig, og bare hjemme. (Fordi jeg er syk, ikke fordi jeg er gravid). De siste fire ukene har jeg gradvis gått over fra bedrest-stretches til vanlig pilates en kort økt hver dag, og jeg har lagt et par manualer på badet i håp om at speilbildet skal inspirere meg til å ta noen styrkeøvelser. Målet er å bli friskmeldt før permisjonstiden starter, og aller helst neste måned. Første delmål: Å ta ut av oppvaskmaskinen uten pustepause!

Har ikke vært på trening en eneste dag etter positiv test. Går tur med bilkkja da.. :D

Ser ut som det ikke bare er meg som trener mindre, men som nevnt innledningsvis håper på mer trening i ukene som kommer :)

Svømmer - men ikke like enkelt å få til 3 ganger I uka som før.. litt pga form, mest pga besøk

Trener ikke nå nei. Har en aktiv jobb og sammen med husarbeid å gå turer er det nok ;)

Trente veldig aktivt før eg vart gravid. Har fått treningsforbud heile svangerskapet, og synast det er kiipt. Prøvar likevel å bevege meg best mulig.

Last edited:
Går en del turer i godt tempo og er ganske fornøyd med det. Håper å komme meg en del i bassenget når det åpner etter sommeren.

Går på gravidtrening. Tilbudet er 4 ganger i uken, men det har jeg ikke mulighet til med full jobb og barn...så blir 1-2 ganger i uken nå:)

Jeg hadde store planer om å trene gjennom svangerskapet, men så fikk jeg bekkenløsning i uke 9 og har ikke klart å gjøre noe mer enn å gå tur med hunden. Det er ikke hver dag jeg klarer det engang. Det er tungt å gå med tvillinger, og energien har vært bortimot ikke-eksisterende, så å gjøre mer enn å dra på butikken og gå tur med hunden har vært vanskelig for meg. Men skal prøve meg på gravidsvømming når de starter opp igjen etter sommerferien, da jeg har svømt litt nå i sommer og det har vært godt for bekkenet :) før jeg ble gravid trente jeg seks dager uka

Jeg har fått trent ganske mye, men mindre enn før. Ligger på 4-6 ganger i uken (ikke i ferien da) og trener MYE øvelser for stabilisering og bekken.
Tror det har reddet meg fra bekken og ryggplager:) har løpt en god del, og løper fremdeles. Har hatt ca en intervall i uken og laget et styrkeprogram som jeg varierer intensitet og vektbelastning på. Ellers går jeg turer og prøver å være aktiv hver dag dersom jeg kjenner meg sliten..
Har forresten deltatt på 2 løp i 4 mnd, men fikk kjeft av jordmora om at det ikke var helt heldig..
Skulle gjerne likt å visst hvordan Marit Bjørgen trener om dagen

Jeg prøver meg med et spørsmål om trening og graviditet - kanskje noen av dere har vært borti det samme?

Noen ganger når jeg trener kjenner jeg litt smerte i et avgrenset område nær overflaten av magen. Veldig lignende når man får hold/sting i siden, men litt mindre intenst. Jeg har inntrykk av at det skjer oftere når det blir litt mye hopp og sprett - men langt fra hver gang. Når jeg roer ned intensiteten går det bort igjen i løpet av et minutt eller tre.

Har noen av dere lignende erfaring? Har dere fått klarhet i hva dette er? Er det godt nok at jeg roer ned når dette dukker opp, eller bør jeg la være alt som kan tenkes å framprovosere det? Jeg har ikke så mye tro på at legen min forstår seg på dette, men kan prøve... Jordmor er kanskje bedre, men fortsatt er det en måned til jeg har time der... Skal prøve å lete etter noen gode kilder på nettet, men det er så enkelt å forsøke her først. :)

Jeg fikk det i siden når jeg løp forrige uke. Føltes som skikkelig sting/hold og jeg måtte stoppe og bøye meg fremover. Begynte etter hvert å gå og da ga det seg. Dagen etter fikk jeg akkurat det samme når jeg trente styrke, men bare på den andre siden.. Jeg sendte en melding til jordmora, men fikk ikke noe svar. Tror hun har ferie ennå. Jeg tror faktisk at det er leddbåndene som strekker seg på grunn av at det har begynt å bli litt tungt frempå der, men skal høre med henne på neste time...
Si fra hvis du finner ut av det da:)

Back
Topp