Trening!

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
I dag tok jeg mot til meg og begynte å tenke litt på trening i svangerskapet. Så jeg dro på en halvtimes gåtur samt tok 15 min på stepmaskina...føler det er verdt en klapp på skuldra og god samvittighet når jeg ligger i sofaen nå. Planlegger å få inn minst 45 min aktivitet som bare er for meg hver dag...Spent på om det går :p

Så bra at du fikk deg en økt! Jeg har trent en del, men de siste dagene har jeg ikke klart å få til noe. Jobben sluker all energien min, og jeg må legge meg nedpå når jeg kommer hjem. Er i tillegg forkjølet også da, og det har jeg vært omtrent siden jeg fikk positiv test:/
hvor langt er du på vei? har du trent noe tidligere?
13+0

Så bra! Hadde store planer om å trene mens jeg var gravid, men den gang ei... Blir kjempekvalm hvis jeg anstrenger meg og kondisen er plutselig elendig, men prøver hvertfall å gå rolige turer innimellom. Håper kvalmen gir seg snart altså! Bor i Bergen så blir vel en del fjellturer når det blir fint og varmt i været, det er noe jeg liker veldig godt hvertfall :)

Hadde også store planer om å fortsette med trening etter positiv test, men har trent kanskje tre ganger siden jeg fant ut at jeg er gravid... Blir også kjempekvalm når jeg trener og har null energi etter jobb. Men nå er jeg sykemeldt pga bekkenet og falsk isjias, så jeg er nødt til å trene slik at det ikke blir verre. Tenker at jeg sikkert får inn en økt eller to side jeg ikke er på jobb, slik at det bare er trening jeg trenger å bruke energien min på. Men er også helt sinnssykt trøtt. Sov helt til klokken 10 i dag, har sovet en lur på 1,5 time og er likevel stuptrøtt...

Så bra du skal forsøke å være aktiv daglig! Her har jeg vært vant til å trene flere ganger i uken, men har de siste 3-4 ukene ikke hatt energi eller ork.... Prøver å gå tur innimellom, men er bare støttemedlem på senteret nå..

Hadde og store planer om en aktiv graviditet, men pga hyperemesis fra uke 5 til 12/13 så har det ikke blitt noe. Og nå er dørstokkmila enormt lang! Sagt opp medlemskapet på senteret og, men har planer om å lage ett lite treningsrom som jeg kan bruke.. Ingen unnskyldning heller da når man har det hjemme! Dessuten har vi masse fine turområder her, så må bare benytte meg av dette.. Selv om det å gå opp 2 etasjer er mer enn nok til å bli heseblesende for tiden! :p Men lenge til november enda... :)

Jeg er nesten 15 uker på vei. Har ikke aktivt vært aktiv tidligere i svangerskapet, men fant ut i dag at nå var det på tide å komme i gang, og kanskje det hjelper på dårlig energi og litt rygg/bekkensmerter. Også føles det jo veldig godt etterpå :D hjelper kanskje på humør og hormoner også. Har tidligere i livet vært veldig aktiv (opptil 20-25 treningstimer hver uke) så vet kroppen kan om jeg gidder :p

Har også bestemt å gi meg ett lite spark bak - starter svømmingen igjen i dag( eller i morgen hvis mannen må jobbe litt lengre) og funnet frem fitbit'en med mål om å få inn minst 7500 skritt ^-^

Jeg trente 6 dager i uken frem til symptomene for alvor kikket inn i uke 7 å jeg siden omtrent har sovet meg igjennom ukene med minimalt matinntak. Nå som formen er vanvittig mye bedre satser jeg på å krysse kneika med å komme igang igjen i helga.
Var svært aktiv lenge før graviditeten å kjenner all denne stillesittingen gjør meg litt smågal ^^
14+4 idag.

Har begynt på bassengtrening for gravide, en gang i uken. I dag skal jeg koste støvet av ellipsemaskinen. Mannen ville ta bilde av magen i går kveld. Det eneste jeg så, var ei svææær rompe og feite lår :( Så nå er det skjerpings! Vil ikke ende opp som en hvalross:(

Jeg har heldigvis hund, og mannen er mye på øvelser om dagen så da MÅ jeg komme meg ut. Det er jo godt å bare få litt luft selv om det er langt unna imtervalltrening og crossfit.
Har forresten hatt et par yoga-økter, og det gir meg faktisk en del energi! Øktene jeg følger finnes på doyogawithme.com, her kan man velge nivå, varighet og instruktør.
Ganske moro, selv for meg som er vant til å trene med høy puls

Prøver å sykle til jobben en gang i uken eller to og trene en gang på elixia i helgene. Føler det er bra for meg.

Ble en "ufrivillig" joggetur for meg, da jeg glemte av tiden og ikke ønsket å vente en ekstra time til neste :P

Back
Topp