Trening

litennr3

Elsker forumet
Er det fler som trener? Jeg har pga en kneskade ikke löpt på 4 mån men prövde en mil i dag. Tok der veldig rolig men kjente etter en stund litt i magen, ikke vont men pittelitt ubehag. Leste på nettet etterpå att trening tidlig i svangerskapet kan föra til spontanabort. Nå ble jeg litt bekymret. Håper ikke jeg har gjort noe dumt!

Hmm... kan det? Jeg trener 2-3ganger i uken å hadde tenkt å forsette med det..?!

Det står de fleste steder att trening er bra under svangerskapet men så var det en side der det stod att en dansk forskning hadde kommit frem til att har trening tidlig i svangerskapet kunde föra til spontanabort.. Vet ikke helt hvor grensen går till hard trening men känner att jeg ikke likte att jeg fikk ubehag i magen å har det litt enda..

Jeg har også tenkt til å trene under svangerskapet. Jeg blir nok å styre unna noen øvelser og de tyngste vektene, men må trene for å føle meg bra :) mener hvis man trener mer enn 7 timer i uka øker risikoen for spontantabort, men synes det virket drøyt.. Alt med måte tenker jeg :)

Trener et par dager i uken. Har aldri hørt at det kan føre til SA, men har hørt at man ikke burde øke styrken på treningen i løpet av svangerskapet, men at man kan fortsette å trene som man alltid har gjort.

Kryssar fingrarna att det går bra!

Å trene som man pleide før svangerskapet har jeg hørt er bare bra :-) selv orker jeg ikke for tida, men gleder meg til å komme i gang igjen!

Var jo 4 mån siden jeg trente så jeg vet ikke om det teller som att jeg har trent för svangerskapet : /

Jeg trente MYE i fjor, men pga. flytting har jeg ikke trent noe de siste mnd. Frustrerende, siden jeg går opp i vekt med en gang...
Gleder meg til å komme i gang igjen om ikke så lenge. Det kan vel ikke skade at jeg starter igjen nå? Selv om jeg ikke trente et par mnd før jeg ble gravid?

Jeg trente MYE i fjor, men pga. flytting har jeg ikke trent noe de siste mnd. Frustrerende, siden jeg går opp i vekt med en gang...
Gleder meg til å komme i gang igjen om ikke så lenge. Det kan vel ikke skade at jeg starter igjen nå? Selv om jeg ikke trente et par mnd før jeg ble gravid?

Man kan være i god fysisk form selv om man har hatt 1-2 mnd pause og gått litt opp i vekt ;) ta det i ditt tempo :) trening er bra og nødvendig for å ha et godt humør, hvertfall for min del..

Hvis jeg ikke får trene går jeg nesten litt i kjelleren :( men hvis jeg ikke fysisk orker skal jeg såklart ikke presse meg selv.. Har vært kvalm og derfor ikke orket, men de gangene jeg har dratt til tross for kvalmen har jeg følt meg bedre etterpå :) litt som å trene i bakfylla ^^

Jeg prøver å få til 2-4 styrkeøkter i uken, og er jeg ekstra flink en joggetur og ☺ Jeg tenker at så lenge jeg ikke føler ubehag vil jeg fortsette å trene.
Det gjør jo så godt for både kropp og sinn

Hvis du greide en mil (kudos!) så er du bra trent i min bok, i alle fall, så tenker personlig at det ikke bør ha vært farlig :-)

Känner mig litt tryggare nå. Jeg har så lite gravidsymptom att jag känner mig ikke gravid. Er jo bara 4-4 så er jo tidlig enda. Lyst å ta en ny test för å se om hcg har økt.

Det er ikke noe i veien for å begynne å bevege på seg når man er gravid selv om man ikke har trent før, men alt med måte. Man hiver seg ikke med på crossfit, bodypump og får pulsen opp på max liksom. Men å gå lengre turer, jogge litt etc er bare sunt for kroppen. Bruk fornuft :) Jeg nekter å tro at man kan *riste* ut babyen :)

Hadde den store gleden av å få begynne med ridning igjen for noen uker siden , fant ut en uke etterpå at jeg var gravid :p så nå får jeg heller gå på tur med mine to bein :p

Så utrolig kjedelig @Meliz
Men du får fortsette å dra i stallen om ikke annet ☺

Hei ! Hiver meg på her jeg ! Noen her som vet hvor lenge en kan gjøre vanlige mageøvelser ?

Hei ! Hiver meg på her jeg ! Noen her som vet hvor lenge en kan gjøre vanlige mageøvelser ?

Mayamoren; jeg vil tro du kan gjøre de frem til magen stopper deg.
Men jeg ville unngått vanlig sit-ups pga belastning på nedre rygg (men dette unngår jeg også i det daglige)

Back
Topp