trening!

mamma112

Blir kjent med forumet
Ja, nå er det 8 uker siden fødselen. Å har begynt å trene igjen. Har 7-8 kilo for mye enda noen som har noen gode råd til hvordan eg bør trene? Nå er det jogging det går i... andre som også har begynt med trening?

Har ikke begynt å trene enda :) men har planer om å starte når jeg har vert på sånn kontroll hos legen har det om litt over 1 uke :) for min del blir det trille turer med vogn og 2 bikkjer som blir hoved "treninga". Ellers så har jeg kjøpt meg yogamatte og sånne trenings strikker :) tenker at man nesten må treng og drive med det man liker av trening er jo da man lykkes, når man gjør noe man liker

Sksl begynne å trene styrke etter 6 ukers kontrollen om ei uke. Har tatt av de kg jeg la på meg men trenger å stramme opp litt ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Startet treningen etter 4 uker. Magemusklene er "festet" igjen og bekkenet er ok. Styrer unna baseøvelser da jeg kjenner bekkenet er litt for lealaust enda ;) begynner med det ila neste uke, da er frøkna 6 uker. Jeg går/jogger turer med vogn, og trener styrke på matte, ball og med manualer.
Vil anbefale deg å hvertfall trene opp bekkenbunnen din og korsrygg. Øvelser som hofteløft og rygghev og øvelser der du bruker din egen kroppsvekt som tyngde. Knebøy, utfall (så lenge bekkenet er bra), pushups, varianter av situps og planke (så lenge magemusklene er festet) du kan sjekke om magemusklene er festet ved å ligge flatt på gulvet og gå halvveis opp i en situp. Er ikke musklene festet vil de steile mot hverandre og danne en liten pyramide på magen (det ser du godt og vil også kjenne et mellomrom mellom musklene)
Lykke til med treningen :)

Takk for mange tips ☺ magemusklene er komt sammen igjen.. har trent litt styrke dei siste ukene også. Så får fortsette i det sporet eg har begynt ☺ jogger eller trener intervaller på tredemølle i 40 min - 1 time. Å ca 20 minutt me styrke. Men min utålmodige sjel skulle gjerne sett resultater på 123 kostholde er forøvrig heller ikke heilt på viddene. Så resultatene komme nok etterhvert

Har ikke begynt å trene enda nei, er bare fire uker siden fødsel. Men går trilletur hver dag. :)

Utenom trilletur so består mi trening av å raka, kosta, planta, vea å styra på ute:P

Takk for mange tips ☺ magemusklene er komt sammen igjen.. har trent litt styrke dei siste ukene også. Så får fortsette i det sporet eg har begynt ☺ jogger eller trener intervaller på tredemølle i 40 min - 1 time. Å ca 20 minutt me styrke. Men min utålmodige sjel skulle gjerne sett resultater på 123 kostholde er forøvrig heller ikke heilt på viddene. Så resultatene komme nok etterhvert
Er helt lik, skikkelig utålmodig ;) men resultatene kommer nok litt etter litt. Prøver å fokusere på å få en sterk og funksjonell kropp, ikke tenke så mye på å få kroppen tilbake utseendemessig. Men det er ikke lett.. Vil være stram i fisken før sommeren kommer, og gjerne enda bedre trent enn før graviditeten ;) ikke lett det her!

Viktig å ikke trene for hardt for å slanke seg. Da kvitter kroppen seg med avfallstoffer gjennom melken. Ikke bra for baby. Man kan og miste melk. Lurt å gradvis øke hva man alt gjør og tilføye litt om gangen

Nå ammer eg ikke lengre dessverre, så det treng eg ikke bekymre meg for.. men det kan nok vær aktuelt for mange andre

Back
Topp