Trening

Mammahjertet

Elsker forumet
Jeg har den siste tiden vært flink til å trene. Trener gjerne ca 4 ganger i uka, og da ofte kondisjon med en snittpuls på 170-180. Er dette noe jeg kan fortsette med, eller bør jeg roe ned litt tror dere?

Har kjempelyst til å fortsette å trene på samme måte, men er livredd for å miste :(
Hvordan trener/trente dere før og etter dere fant ut at dere var gravide?

Det sies at man kan opprettholde samme nivå på treningen som man er vant til fra før av, men jeg selv hadde nok roet litt ned (for jeg er lat :P )

Jeg har trent tung styrke 4-5 ganger i uka, men etter å ha mistet to ganger så har jeg roet ned nå som jeg er gravid- iallefall frem til uke 12. Går en del turer og er i aktivitet, men tørr ikke pushe meg så mye pga frykten. Kan ta noen små øvelser, men slenger meg ikke på 70 kg knebøy osv :)

Jeg tar det litt mere med ro og jogger ikke så lenge og intensivt nå som jeg er gravid. Men vil fortsette å trene 2-3 ganger i uka + gåturer så lenge formen er bra:)

Har ikke trent på noen uker nå pga sykdom/vitaminmangel, men håper på å komme igang snart bare kvalmen gir seg.
Må dog ta det mer med ro siden jeg trener kampsport, og unngå å være med på kontakt delene :)
Ellers har jeg tenkt å trene så mye jeg orker :)

Jeg kommer til å trene som vanlig.. Hadde tenkt til å øke maksløftene mine framover, men tror jeg dropper det. Blir å opprettholde styrke og forebygge plager..:)

Jeg trener som vanlig, istrening og styrketrening hver dag, 2 kamper hver helg :) flere jeg har spilt med har spilt VM i 5-6 mnd, så jeg kommer til å fortsette og spille hockey til jeg ikke klarer mer :D

Trente 4ganger i uken før jeg ble gravid.. Nå er jeg så kvalm og energiløs at jeg har vært på trening 1!!! liten gang siden jeg ble gravid..(og det var grusomt..begynte nesten å gråte på trening..!!)
Men håper jeg kommer meg oppom snart for har såååå lyst å trene!! Og mener det bare er positivt ift evt svangerskapsplager og etterhvert fødsel..!

Første graviditet: trente 5-6 x i uken med puls på ca 170 frem til 9. mnd. Andre graviditet; trente 2-3 x i uken frem til ca uke 20, da bør jeg for dårlig - bekkenløsning og låsning, kvalme ++
Har tenkt å prøve å trene så mye jeg klarer denne gangen :)

Har vært veldig dårlig med trening i det siste, men jeg trener også tung styrketrening og kondisjon, mest i form av crossfit! Håper bare formen blir litt bedre etterhvert så jeg kan få litt mer rutine :)

Håper jeg kan trene litt i dette svangerskapet.sist var jeg så svimmel og fikk blodtrykksfall bare av å gå på butikken. Så turte ikke trene...

Back
Topp