Trening!

AnneCh

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Jobber på treningssenter som PT og ernæringsfysiolog, jeg er vant til å trene minimum 4 ganger i uken, og har også gruppetimer.

Har hatt en blødning for to dager siden, og ligger nå pal i sengen fordi jeg er redd for at treningen skal utløse en SA. Hva tenker dere om dette? Jeg kan jo ikke la være å gå på jobb... Har ikke fortalt om graviditeten til arbeidsgiver enda, men må kanskje vurdere å gjøre dette snart, hvis jeg ikke kan være så aktiv som jeg ønsker...

Det jeg har hørt er at trening ikke utløser SA. Men jeg vil selv si at en overbelastet kropp uansett ikke er bra og vanskelig å si hva det vil føre til.

Jeg anbefaler å si til sjefen. Har selv ikke en veldig fysisk jobb, men vurderer å fortelle sjefen så ikke jeg skal få dårlig samvittighet for at jeg går rundt som en zombie.

I utgangspunktet er jo kroppen din vant til den belastningen, men som gravid så er disse slimhinnene så sårbare...

Jeg hadde sagt noe til sjefen og tatt det litt roligere de neste dagene. Fortsetter blødningen hadde jeg tatt det opp med legen og kanskje fått en UL som kanskje kunne se hvor blødningen kommer fra.. Mye kanskje her ja:rolleyes:

Jeg har vært trener og veileder i noen år nå. De som er godt vant med trening kan fint fortsette treningen sin som før.
Er man derimot utrent skal man trene rolig og forsiktig de 3 første mnd.

Jeg har vært trener og veileder i noen år nå. De som er godt vant med trening kan fint fortsette treningen sin som før.
Er man derimot utrent skal man trene rolig og forsiktig de 3 første mnd.

Det er liksom det jeg alltid har lært bort, og tenkt at jeg skal gjøre selv... Men merkelig nok, når en befinner seg i en situasjon som denne for første gang, så plutselig blir man helt vilt bekymret for ALT. Jeg trente som vanlig første uken etter positiv test, men så fikk jeg smerter i magen og en blødning som satte meg helt ut, og har i grunn ikke beveget meg noe særlig etter dette. Er jo så dumt for jeg ønsker å være aktiv og fortsette med jobben så lenge som mulig, men er så usikker nå. Vil være 100% sikker på at det ikke er noe JEG gjør som kan skade ungen :)

Det er liksom det jeg alltid har lært bort, og tenkt at jeg skal gjøre selv... Men merkelig nok, når en befinner seg i en situasjon som denne for første gang, så plutselig blir man helt vilt bekymret for ALT. Jeg trente som vanlig første uken etter positiv test, men så fikk jeg smerter i magen og en blødning som satte meg helt ut, og har i grunn ikke beveget meg noe særlig etter dette. Er jo så dumt for jeg ønsker å være aktiv og fortsette med jobben så lenge som mulig, men er så usikker nå. Vil være 100% sikker på at det ikke er noe JEG gjør som kan skade ungen :)

Ja er det ikke typisk. Lett å si hva gravide bør gjøre før man har vært gjennom det selv. Ble helt panisk selv i går da jeg begynte å spotte. Har ikke bestemt meg for om jeg skal roe meg ned eller ikke...

Back
Topp