Trening

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har dere begynt å trene bekkenmusklaturen jenter? :) Kan trening virke forebyggende for bekkenløsning? Og hvordan gjøre fødselen "enklest" mulig? Legg gjerne ut øvelser som er gode eller artikler som er informative :)
 
Jeg har tro på at trening forebygger mye! Spesielt å å tur :) Kan ta et eksempel, to venninner som begge hadde bekkenløsning med førstemann og trente ikke begynte å trene med nr 2 ca 2-3 ganger i uka og fikk ikke bekkenløsning og kjempe lette fødsler i forhold til nr 1. Og en annen venninne som ikke rørte seg hadde bare plager og en veldig tøff fødsel fordi hun sleit med å holde ut.

Men man vet jo aldri! Jeg kommer hvertfall til å trene jevnlig og få en skreddersydd program på treningsstudio, så vet man hvertfall at man har gjort det :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Jeg har tro på at trening forebygger mye! Spesielt å å tur :) Kan ta et eksempel, to venninner som begge hadde bekkenløsning med førstemann og trente ikke begynte å trene med nr 2 ca 2-3 ganger i uka og fikk ikke bekkenløsning og kjempe lette fødsler i forhold til nr 1. Og en annen venninne som ikke rørte seg hadde bare plager og en veldig tøff fødsel fordi hun sleit med å holde ut.

Men man vet jo aldri! Jeg kommer hvertfall til å trene jevnlig og få en skreddersydd program på treningsstudio, så vet man hvertfall at man har gjort det :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
Ser jo absolutt fordelen med å være litt utholdende! :D Det utgjør sikkert en ganske stor forskjell under fødsel, ser jeg for meg hvertfall :) Kommer også til å bevege meg mest mulig mens jeg enda kan :p Jeg har egentlig et ferdig program med bekken og rygg-øvelser, men tror jeg skal til fysioterapaut for å fornye det og tilpasse det graviditet :) Har hatt mye plager med bekken/korsrygg før, så er veldig engstelig for hvordan det skal gå nå som jeg er gravid :(
 
Ser jo absolutt fordelen med å være litt utholdende! :D Det utgjør sikkert en ganske stor forskjell under fødsel, ser jeg for meg hvertfall :) Kommer også til å bevege meg mest mulig mens jeg enda kan :p Jeg har egentlig et ferdig program med bekken og rygg-øvelser, men tror jeg skal til fysioterapaut for å fornye det og tilpasse det graviditet :) Har hatt mye plager med bekken/korsrygg før, så er veldig engstelig for hvordan det skal gå nå som jeg er gravid :(
Ja jeg har og de samme plagene.. Så får høre med noen som kan dette :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Ja jeg har og de samme plagene.. Så får høre med noen som kan dette :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
Jeg har vært veldig usikker på hvem jeg skal gå til, om det er best å gå til kiropraktor eller fysioterapaut.. Hva tror du? Nå er det snakk om både skjevheter i bekken/rygg og muskulære plager med meg, så jeg har ofte startet hos kiropraktor og blitt henvist videre til fysioterapaut etter hvert.. Men jeg liker egentlig ikke kiropraktor og det å "knekke" på plass.. :confused:
 
Har et hofte problem fra før, og fikk tidlig bekkenløsning forrige gang. Gikk tur minst 2 ganger hver dag gjennom hele svangerskapet. På det verste med krykker. Og jeg klarte meg betydelig bedre en min venninne som mente at man ikke lunne gå tur hvis man har vondt. Enda var jeg mye fortere i form etter fødselen en hun.
Så tenker jeg skal gjøre det samme denne gangen.
Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Har et hofte problem fra før, og fikk tidlig bekkenløsning forrige gang. Gikk tur minst 2 ganger hver dag gjennom hele svangerskapet. På det verste med krykker. Og jeg klarte meg betydelig bedre en min venninne som mente at man ikke lunne gå tur hvis man har vondt. Enda var jeg mye fortere i form etter fødselen en hun.
Så tenker jeg skal gjøre det samme denne gangen.
Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
Så godt det må være å komme seg fort i form igjen etter fødselen og :) Det er jo absolutt et mål :)
 
Jeg trener fast 3 dager i uka, skal fortsette med det. Men må nok endre litt på hva jeg gjør der. Da jeg har løfta mye tunge vekter.
Men skal fortsette å holde formen oppe så langt det lar seg gjøre.

Bekken musklatur er jeg veldig bevist på. Så har lært hvordan jeg gjør det. Men må vel bli flinkere til å gjør det mere regelmessig :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har vært veldig usikker på hvem jeg skal gå til, om det er best å gå til kiropraktor eller fysioterapaut.. Hva tror du? Nå er det snakk om både skjevheter i bekken/rygg og muskulære plager med meg, så jeg har ofte startet hos kiropraktor og blitt henvist videre til fysioterapaut etter hvert.. Men jeg liker egentlig ikke kiropraktor og det å "knekke" på plass.. :confused:
Jeg tenker kiropraktor :) er vel det man får anbefalt når man er gravid


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
trene e absolutt Vært å gjøre ;-)
men når bekkenplager kommet for fult på de som e så uheldig med de så e svømming gull.. ikke svømme med beina ut men la de padle bak og sykle forsiktig ;-)
fysioterapi var gull..skal snart begynne der igjen ;-)
ellers går det i å trene vanlig her ennå styrke, kondis og gå turer ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
trene e absolutt Vært å gjøre ;-)
men når bekkenplager kommet for fult på de som e så uheldig med de så e svømming gull.. ikke svømme med beina ut men la de padle bak og sykle forsiktig ;-)
fysioterapi var gull..skal snart begynne der igjen ;-)
ellers går det i å trene vanlig her ennå styrke, kondis og gå turer ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ja, svømming har jeg troa på etterhvert som man blir tyngre og alt er vondt :p Svømming er jo generelt god trening :)
 
Slyngetrening er bevist iallefall at det lindrer bekkenløsninga i etterkant. Jeg trener slynge og styrke (frivekter og apparat) 3-4 ganger i uka. Håper jeg klarer å fortsette med det:)
 
Back
Topp