Trening?

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Hva tenker dere om trening nå damer? Jeg trener ganske mye.. Aerobic og styrke 3 ganger i uken pluss at jeg rir en dag i uken.. :) Tenker tilbake på når jeg mistet sist og er redd jeg framprovoserte det med for hard trening. :(
Så hvordan ligger det ann hos dere? :D


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Jeg er vant til å trene 3 ganger i uka men, mistet forrige gang etter trening så nå tar jeg det litt med ro noen uker :)


❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)
 
Har vært veldig av og på med trening tidligere, men prøver å få til noen joggeturer i uka og å gå litt hver dag :)
 
Holder meg til å gå lange turer eg :)

babyjente 27 Juli ♡
 
Det meste av trening er vel uproblematisk, men har faktisk lest at man ikke bør ri under graviditeten. Og generelt ting som kan føre til fall eller støt mot magen, som kampsport bør man holde seg unna. Når det gjelder styrketrening bør man unngå mageøvelser på rygg. Man kan også ta flere lettere repitisjoner. Spinning, svømming og gåturer er veldig bra

sendt fra mobilen via BV-appen
 
Ridning er ikke no risiko før uke 16 ca. Når man kan ri humper det ikke så mye.. ;) så så lenge bøllefrøet ligger langt og trygt inni magen er det ikke noe farlig.. :) Var heller mengden trening jeg tenker på. :D


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Trodde det var pga. fare for fall at det var farlig å ri, jeg. :p

sendt fra mobilen via BV-appen
 
Nettopp, etter 16 uker ca, før det er det ingen fare..


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
 
Så bra!

Apropos, jeg har ikke tatt lappen og tenker at jeg bør gjøre det før vi får en liten en.. Er det noe i veien for å gjøre det når jeg gravid?
 
Trener slyngetrening 1 gang i uka, pluss jogger 2.. Håper å kunne fortsette med det;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Du kan helt fint trene Cardio så lenge du føler deg i fin form, men styrke ville jeg trappet ned på og ridning anbefales jo ikke så lenge man er gravid pga potensielle fallskader.
 
Så bra!

Apropos, jeg har ikke tatt lappen og tenker at jeg bør gjøre det før vi får en liten en.. Er det noe i veien for å gjøre det når jeg gravid?

Burde vel ikke være det? Sånn bortsett fra at magen kan bli litt problematisk etterhvert når du ikke er vandt til å kjøre bil. Mamma tok kjøretimer når hun gikk med broren min, men ville ikke mer når magen ble stor, men det er 40 år siden da. Så kan hende de har noen innvendinger på det nå?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ridning er ikke no risiko før uke 16 ca. Når man kan ri humper det ikke så mye.. ;) så så lenge bøllefrøet ligger langt og trygt inni magen er det ikke noe farlig.. :) Var heller mengden trening jeg tenker på. :D


❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
Jeg hørte faktisk det fra ei venninne som er i ridemiljøet, om ei venninne av hun igjen som rei helt frem til fødsel, og at ungen bare spratt ut, uten rifter og noe stress, noe som kunne være pga muskulaturen visstnok var så trent.. Aner ikke om det er sant og om det stemmer, men.. :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Så bra!

Apropos, jeg har ikke tatt lappen og tenker at jeg bør gjøre det før vi får en liten en.. Er det noe i veien for å gjøre det når jeg gravid?
Tanten min tok lappen rimelig høygravid når hun gikk med søskenbarnet mitt for 8 år tilbake.. Så tror ikke det skal være noe problem :) jeg bør også begynne :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg trener yoga. Mengleder meg te uti svangerskapet, for da skal jeg melde meg på vanngym for gravide. Det var jeg på i sist svangerskap og det var deilig! :) annbefaler til alle som skal ha baby i de kalde vintermånedene:) Ellers har jeg også tenkt å melde meg på aerobic for gravide :) kjekt å bli kjent med flere som har voksende mage også:)
 
Tenker å fortsette med zumba i alle fall, er 2-3 ganger i uka på treningssenter.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Så bra!

Apropos, jeg har ikke tatt lappen og tenker at jeg bør gjøre det før vi får en liten en.. Er det noe i veien for å gjøre det når jeg gravid?
Nei absolutt ikke;) bare husk å si i fra på glattkjøringen sånn at du ikke tar krasjtesten;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Styrke og intervalltrening. Ekstra viktig med styrketrening på rygg, mage, bekken og armer i tida framover :) Jeg holdt meg aktiv hele forrige svangerskap, og kom meg kjapt etter fødsel. Det er motivasjon nok :)
 
Så bra!

Apropos, jeg har ikke tatt lappen og tenker at jeg bør gjøre det før vi får en liten en.. Er det noe i veien for å gjøre det når jeg gravid?

Jeg tok lappen sist jeg var gravid. Det går helt fint :)
 
Back
Topp