Trening.....

Frk.Bestemt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Marsboerne 20 18
Blæææ,

Er opprinnelig ei treningsglad jente som trener alt fra 7-14 økter i uka. Har 2 hunder som trenger tur daglig, men denne kroppen prøver å si i fra at dette aktivitetsnivået er ikke greit.

Jeg får høy puls bare av å gå opp trappa til andre etg, og er konstant "mett"/kvalm/tung i magen- vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det...

Jeg sliter litt med tankegangen at jeg MÅ trene. Må fordi jeg vil holde meg i form og MÅ fordi jeg har lyst. Men så har jeg mest lyst til å ta med meg strikketøyet og krype opp i sofaen..

åh, denne evige samvittigheten..

Har heldigvis ikke noe sug etter noenting, annet enn gulrøtter til alle måltider...

så, noen råd om hvor mye man burde presse seg selv. Hvor går liksom grensa?

Vet det sitter mye i hodet og at det ikke er farlige å trene...

Har du lavt blodtrykk ?

Jeg sliter med noe av det samme. Har veldig lavt blodtrykk da.. Ble skikkelig dårlig med smerter i magen på spinningtime i uke 5, er uke 8 nå. så jeg holder meg i ro til jeg føler meg klar.
Pratet med jordmor og hun oppfordret til tur hver dag. Problemet er bare at etter 8-16 jobb og en femåring i hus så er jeg så sliten når femåringen er i seng at jeg ikke klarer å komme meg andre plasser enn i seng selv ;)

Når du er gravid trenger du mye lenger oppvarming, kanskje det er det som er problemet? Jeg merker selv at jeg blir anpusten av ingenting, men om jeg tar det rolig mye lenger enn det som føles naturlig i begynnelsen, henger kroppen mer med etter hvert :)

kort ned på treningene, gjør den overkommelig.. jeg har gått fra 1 times jeggetur til 30-40 min.. eller som nå bare 20 min med styrke .. fordi jeg MÅ for å prøve å ikke bli invalid i løpet av svangerskapet :/

Gjør det kroppen forteller deg, antagelig vil du føle deg bedre om noen uker og da kan du sikkert fint trene noen økter i uka :)

Har du lavt blodtrykk ?

Jeg sliter med noe av det samme. Har veldig lavt blodtrykk da.. Ble skikkelig dårlig med smerter i magen på spinningtime i uke 5, er uke 8 nå. så jeg holder meg i ro til jeg føler meg klar.
Pratet med jordmor og hun oppfordret til tur hver dag. Problemet er bare at etter 8-16 jobb og en femåring i hus så er jeg så sliten når femåringen er i seng at jeg ikke klarer å komme meg andre plasser enn i seng selv ;)

Aner ikke hvordan blodtrykket er, skal til legen på mandag så kan be han måle det...

Ja- det sitter langt inne å komme seg ut etter jobb..

Sent from my iPhone using BV Forum

Gjør det kroppen forteller deg, antagelig vil du føle deg bedre om noen uker og da kan du sikkert fint trene noen økter i uka :)

Fikk gjennomført økt i går men kjenner det ikke er den sammen energien...

Når du er gravid trenger du mye lenger oppvarming, kanskje det er det som er problemet? Jeg merker selv at jeg blir anpusten av ingenting, men om jeg tar det rolig mye lenger enn det som føles naturlig i begynnelsen, henger kroppen mer med etter hvert :)

Føler jeg gir kroppen lang oppvarming. Men ved feks chins eller pushups så får jeg jo 90% av maxpuls med en gang... Så jeg får vel bare innfinne meg med at det tar litt tid for kroppen å tilpasse seg

kort ned på treningene, gjør den overkommelig.. jeg har gått fra 1 times jeggetur til 30-40 min.. eller som nå bare 20 min med styrke .. fordi jeg MÅ for å prøve å ikke bli invalid i løpet av svangerskapet :/

Det er det jeg også tenker. Jeg må for å ikke bli invalid...

Back
Topp