Trening

Jeg har trent to ganger denne uka. Merker at jeg blir lettere kvalm og sliten, har alltid trent 4-5 dager i uken. Er litt usikker på om jeg kanskje skal begynne med yoga? :) Noen som har erfaring med det i svangerskap? I tillegg begynner jeg å kjenne det litt i forhold til bekken og korsrygg allerede, så jeg må pøse på med forebyggende øvelser :D

Hvor ofte tenker dere å trene og evt. hva trener dere? :)

Man skal visstnok ikke trene yoga i første trimester hvis ikke man er veldig aktiv fra før mener jeg å ha lest. Har veldig lyst til å trene yoga selv, men venter en stund og tar et kurs i gravidyoga tenker jeg :)

Tørr ikke trene så veldig jeg... trente en del før jeg ble gravid, men så kom jula og jobber i et stort motekonsern hvor tidene er veldig hektisk... og nå er jeg redd kroppen ikke er vandt til det lenger... tengte å sette i gang igjen etter uke 12 og bare ta en del gå turer frem til da :)
eg

Det er ikke farlig å trene litt i første trimester så lenge du ikke presser deg for hardt. Jeg er i samme situasjon som deg (trente mye, men fikk et lengre avbrekk med eksamen/jul), og har nettopp tatt opp igjen treningen. Varmer opp litt lenger enn vanlig, og løfter ikke tyngre enn at jeg kan puste meg gjennom øvelsene, så går det fint :)
 
Tenkte kanskje se på youtube! Om eg finner noe brukande gravid yoga eller lignende. For blir ikke lenge før eg må roe ned desverre :-(

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Jeg trener dancestep.. Det er kjempemorsomt! Første dag i dag etter jeg fant ut at jeg var gravid. Måtte bare! Men tok det med ro. Er nok litt redd for å ta i ordentlig, ja!
 
Har akkurat vær å bestilt en pt time, det skal bli godt!
 
Jeg tørr ikke å trene så masse nå i starten. Tar det litt rolig..
Men går lange turer og går litt på ski.
 
Jeg trener 5 ganger per uke, og har gjort det til nå :) Regner med å måtte redusere på dette om ikke alt for lenge... Foreløpig trener jeg som før, men trener i tynnere/mindre klær og drikker mye kaldt vann for ikke å bli for varm eller dehydrert. Det er mange gunstige effekter av fysisk aktivitet (bl.a. kortere/greiere fødsel og mindre risiko for svangerskapsforgiftning). Det vel noen forhåndsregler, bl.a unngå overoppheting, unngå fall/skade mot magen fra uke 12, liggende øvelser fra uke 16 bør unngås, og graviditet er vel ikke tiden for å presse seg hardt eller øke. Men tror det begrenser seg fort av seg selv... Min strategi fremover blir nok enkel og moderat fysisk aktivitet, alt etter hva jeg orker ;) Tror det er lurt å lytte til kroppen!
 
Back
Topp