Trening?

Er vel bare å trene som man har gjort, kroppen sier ifra hvis det blir for mye. Også er det greit å unngå risikosport da selvfølgelig:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vet ikke..men tør ikke selv å presse kroppen! Så får holde med å gå turer :)

<3 har en liten augustspire <3
 
jeg har akk begynt å trene,tenkte å fortsette, men ta det litt rolig bare.. har fått litt noya siden jeg allerede har lagt på meg 6 kg!!:O det gjor jeg ikke med gutten min, da gikk jeg ned 12kg..
 
Tar det litt rolig nå i første trimester ( tror ikke det er en regel/anbefaling, men føles riktig for meg) men så tenker jeg å bare gi på :) skal selvfølgelig ikke perse, men det er ikke farlig å få pulsen opp og bli svett. Man kjenner vel på kroppen om man tar for hardt i?

Håper jeg får gjort masse yoga også :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tren som vanlig, gå rolige turer om du ikke er vant til å trene.
Er viktig å passse på at kroppen ikke bli overopphetet og at du drikker nok. Ellers er det bare tull at man ikke skal løfte tungt i første trimester etter det jeg har forstått. Er heller i siste trimester man skal unngå tunge løft med tanke på for tidlig fødsel, kynnere og bekkenløsning.

Men kroppen sier ifra om det blir tungt så det er vel bare å lytte etter den :)
 
Det viktigste er vel å høre på kroppen :) Om du trener mye i utgangspunktet er det ikke noe i veien for å fortsette så lenge det føles bra :) Trener selv akkurat slik som før, løper intervaller, trener tung styrke...er ikke mer enn 6 uker på vei men, har vertfall planer om å holde treningen i gang så mye som jeg kan så lenge kroppen sier det er greit :)
 
Hvis man er vant til å trene jevnlig og løpe er det overhode ikke noe farlig men man skal helst ikke begynne med yoga for første gang når man er gravid (utenom gravid yoga) eller å begynne å jogge/løpe veldig mye om kroppen ikke er vant til :) Men gå heller oppoverbakke på 3D mølle første trimester, blir like sliten av det og man forbrenner mer :)
 
Det er riktig at man kan fortsatte som vanlig :)
Jeg er litt redd for tunge løft, så kommer nok ikke til å trene vekter. Men ellers vil jeg trene som før!

Trening med stepkasse er jo fantastisk for bekken og bein :D

Lurt med sterk kropp som klarer å bære barnet, OG som bare nailer fødselen ;D Hehe
 
Back
Topp