Trening...

Jeg begynte å trene etter å fått frøkna. Har aldri vært spesielt sporty, og har ikke gått på treningssenter siden jeg var tenåring. Men jeg forsto raskt at jeg måtte gjøre en innsats hvis jeg skulle finne igjen kroppen min etter det forrige svangerskapet ;) Så nå har jeg trent jevnt og trutt i halvannet år, kroppen har kommet tilbake, og det har blitt en vane. Så det er med skrekk og gru jeg tenker på å ikke kunne gjøre som jeg pleier, nå som jeg endelig har blitt sporty! Er redd for å falle tilbake i gamle, slappe rutiner :P

Dette ligner veldig på meg også. Fikk et møte med meg selv da jeg en jul så et bilde av meg jeg IKKE likte. Bestemte meg der og da, og det ble begynnelsen på et liv med jevn trening og jeg ble fortrolig med kroppen. Jeg er også redd for å falle tilbake på barselgrupper med kaffe og kaker og alt det der, men nå er jeg også blitt glad i å trene og håper det vil hjelpe meg :) jeg er forberedt på noen uker med kvalme der det blir minimalt, men håper jeg kan gjenoppta trening etterpå.

Trener og er aktiv hver dag. Trener styrke 4 -6 ganger i uka og kondisjonstrening deretter. Gåe Går morgentur hver dag da jeg har to malamutter som må ha tur før jobb og etter jobb. Merker ikke så mye til at jeg blir sliten enda, men jeg merker det på lyst og motivasjon! Den er litt dalende om dagen. Men det viktigste for meg er å.tenke på kostholdet og lytte til kroppen med trening. Har vært overvektig før og har slanket meg mange kg, så ønsker ikke å gå opp mer enn nødvendig :-)

Å trene bodypump istedet for tung eksplosiv styrke kan være en fordel for deg å bytte til nå mens du er gravid.. :)

Ja, blir ikke så tungt og eksplosivt. Legen sa jeg kunne fortsette som normalt, men stoppe på 90 % av maks både på styrke og kondis. Og sef mange reps (8-10) isteden for få tunge (3-4, som jeg har pleid). Tror nok det skal gå greit så lenge jeg lytter til kroppen. Jeg er ikke så glad i timer, liker best å trene med stang sammen med samboeren :)

Trener og er aktiv hver dag. Trener styrke 4 -6 ganger i uka og kondisjonstrening deretter. Gåe Går morgentur hver dag da jeg har to malamutter som må ha tur før jobb og etter jobb. Merker ikke så mye til at jeg blir sliten enda, men jeg merker det på lyst og motivasjon! Den er litt dalende om dagen. Men det viktigste for meg er å.tenke på kostholdet og lytte til kroppen med trening. Har vært overvektig før og har slanket meg mange kg, så ønsker ikke å gå opp mer enn nødvendig :)
Trener på du på treningssenter på Elverum, eller? :)

Trener på du på treningssenter på Elverum, eller? :)

Trente på FSC, men har en mann som har lagd treningsrom i kjelleren... :P :D Så her er det bare å gå ned i kjelleren å trene... :P altså ingen unnskyldning her i gården.. :P

Men kjenner at jeg savner FSC, og det at man faktisk drar et sted for å trene...

Trente på FSC, men har en mann som har lagd treningsrom i kjelleren... :P :D Så her er det bare å gå ned i kjelleren å trene... :P altså ingen unnskyldning her i gården.. :P

Men kjenner at jeg savner FSC, og det at man faktisk drar et sted for å trene...
Ok :) Jeg trener på fsc. De har jo mor og barn-trening som man kan ta med babyen på :) Du får begynne igjen! :)

Tosola

Jeg spiller egentlig håndball, men har måttet ta en pause nå. Vil ikke si det til så mange, så føler ikke jeg kan risikere slag og spark evt baller mot magen. Veldig lyst til å trene, tenkte å komme på treningene igjen når disse 12 ukene er gått, for å sykle og trene style. Håper kroppen orker da. Virker grei nå hvertfalll :) håper det bedrer seg for deg også :)

Ok :) Jeg trener på fsc. De har jo mor og barn-trening som man kan ta med babyen på :) Du får begynne igjen! :)

Tosola

Det får jeg gjøre når bebisen kommer :-) da blir det sosialt også :-)

Back
Topp