Trening...

Tosola

Forelsket i forumet
Endelig sitter jeg på pcen og kan skrive! Den appen er ikke helt god :P

Jeg trener regelmessig, og har merket rare ting etter jeg ble gravid. For det første blir jeg så utrolig fort sliten! Akkurat som om jeg har mistet kondisen. Og for det andre får jeg vondt i lysken/symfysen. Hadde mye vondt der da jeg var gravid sist(bekkenløsning), men ikke SÅ tidlig, og får helt noia med tanke på at det kan begynne allerede nå(!!). Noen som merker det samme? :)

ja fikk bekkenløsning sist også, men det var jo fra 24 og utover, heldig der. men kjenner nå godt nå, men kanskje kroppe nabre sier, heyy, jeg husker dette, da må vi ha vondt :p

vaska hus idag, og det kjennes godt ja, blir sofatjeneste ikveld ja

Hei! Jeg tok meg en joggetur Idag 4.3 km så midt på tre langt ift hva jeg pleier..var uutrolig tungt hele veien,merker kroppen er sliten konstant og jeg har egentlig god kondis.trener vanligvis 3 gng i uka. I etterm har jeg fått en utrolig mageknip..hatt det i 3 t nå,alt etter hvordan jeg ligger/sitter,x fingrer for ikke noe gale er i ferd m å skje,er jo mye så skal gjøres klart inni kroppen.tror nok vare kroppen gir beskjed til oss...går nok noen uker så er trettheten mer vekk ;-) ble langt dette visst :-)

Merker også at jeg blir fortere sliten, merka at jeg begynte å puste tungt bare av å gå opp trappene på jobben i dag :p Sist graviditet måtte jeg stoppe treninga tidlig i svangerslkapet pga. mye kynnere og vondt i ryggen. Håper jeg kan holde meg lengre i aktivitet denne gangen :)

Endelig sitter jeg på pcen og kan skrive! Den appen er ikke helt god :p

Jeg trener regelmessig, og har merket rare ting etter jeg ble gravid. For det første blir jeg så utrolig fort sliten! Akkurat som om jeg har mistet kondisen. Og for det andre får jeg vondt i lysken/symfysen. Hadde mye vondt der da jeg var gravid sist(bekkenløsning), men ikke SÅ tidlig, og får helt noia med tanke på at det kan begynne allerede nå(!!). Noen som merker det samme? :)

Jeg merker også at jeg er kjempe sliten, mye dårligere kondis og fort hjertebank. Jeg får ofte vondt i symfysen/lysken når jeg er ute og går litt fort... Men vet ikke hva det kommer av da....

På en måte godt å høre at jeg ikke er alene, men allikevel... :( Hadde lyst til å være sporty i dette svangerskapet!! Forrige gang lå jeg på sofaen og spiste drittmat og la på meg 25 kilo o_O

Tosola

Må jo prøve og være i aktivitet uansett :) Bare ikke i samme tempo. Må jo høre på kroppen din. Jeg blir kjempe kvalm av og gå tur, men da må jeg bare holde meg innenfor det jeg orker før jeg blir kvalm :)
Får satse på at det blir bedre etter hvert!

Ja, men jeg pleier å gå på timer på treningssenteret, og hvis jeg ikke kan gå på de vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Eier ikke selvdisiplin,så det funker best for meg å bli pisket form :P

Tosola

Ja, men jeg pleier å gå på timer på treningssenteret, og hvis jeg ikke kan gå på de vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Eier ikke selvdisiplin,så det funker best for meg å bli pisket form :p

Tosola
Kan jo ta det etter formen der også vel? Gi litt mindre enn du pleier? Selv om det sikkert ikke er så lett da...

Jeg gikk en fjelltur med sønnen min på 5 år søndag, og registrerte at jeg i perioder slet med å holde følge :eek: :p og jeg er i god form og har trent regelmessig.

Men kjenner det så godt i lysken når jeg går nå, at jeg automatisk går øitt sakte. Håper det går seg til etterhvert :)

Jeg gikk en fjelltur med sønnen min på 5 år søndag, og registrerte at jeg i perioder slet med å holde følge :eek: :p og jeg er i god form og har trent regelmessig.

Men kjenner det så godt i lysken når jeg går nå, at jeg automatisk går øitt sakte. Håper det går seg til etterhvert :)

jeg har bestemt meg for å ha gå turer i dette sv.skapet. forebygge bekkenbelstatninger.

søstersen mener vi skal lage blogg. om alle gåturene * kan bli spennende i måned 7 -8-9... :oops:

Jeg har ikke vært noe til treningsperson før, bare gått noen turer nå og da. Men har nå bestemt meg for å prøve å ha et litt mer aktivt svangerskap denne gangen. Har egentlig ALT for mange kilo å drasse rundt med, så målet er å gå opp minst mulig:)

Jeg er vant til å trene og har lyst til å fortsette så langt det er mulig.
Har til nå klart å ha to styrkeøkter og to lange turer i skogen i uka. Men jeg merker at formen er dårlig ja, kroppen vil liksom ikke lystre når jeg skal prøve å løpe for å varme opp. Styrken er deilig, men jeg kjenner at jeg er sliten i korsryggen, så kommer nok til å holde meg på 8-10 reps så det ikke blir så tunge løft.

Jeg har ikke vært noe til treningsperson før, bare gått noen turer nå og da. Men har nå bestemt meg for å prøve å ha et litt mer aktivt svangerskap denne gangen. Har egentlig ALT for mange kilo å drasse rundt med, så målet er å gå opp minst mulig:)

jeg troddet det sto MEST mulig... * MORSOMT*

slå deg på bølgen med meg å gå turer! vi skal loggføre alle mine turer og lage blogg ut av det. å med min... tålmodighet og bekkenplager så kan det bli morsomt. men jeg må være i aktivitet for å forebygge bekkenlåsninger igjen.. :)

Jeg ble helt sjokkert over hvor andpusten jeg ble av å gå opp trappa på jobb i dag, haha..!:p Ellers er jeg veldig på-og-av når det gjelder trening; veldig mye i perioder, og ingenting i andre perioder. Målet nå er å gå turer nesten hver dag, og å trene styrke jevnt og trutt. Har slitt veldig med bekkenet i tidligere svangerskap, og det vil jeg IKKE nå! ;) Også hadde det jo vært fint å være i relativt grei form når det er tid for føding ;)

På en måte godt å høre at jeg ikke er alene, men allikevel... :( Hadde lyst til å være sporty i dette svangerskapet!! Forrige gang lå jeg på sofaen og spiste drittmat og la på meg 25 kilo o_O

Tosola
Sist la jeg på meg nesten 20 kg, men var aktiv hele svangerskapet og trente like mye som ellers .. Jeg skal som deg også fortsette med treningen så langt jeg orker. (sist orket jeg helt til the bitter end) Styrketrening hjalp meg med å holde bekkenet i sjakk, kunne ikke jogge eneste, Det gjør jeg nå så langt men stopper seg vel til slutt ..men pyttsann er så mye annet gøy å trene så .. Jeg kjenner ikke til at jeg blir fortere sliten, men sikkert normalt siden flere sliter med det samme, men på slutten av svangerskapet ble jeg litt mer andpusten enn ellers.. Lykke til i alle fall! Man kan jo være aktiv selv om man ikke trener høy puls ! :-)

Jeg er vant til å trene og har lyst til å fortsette så langt det er mulig.
Har til nå klart å ha to styrkeøkter og to lange turer i skogen i uka. Men jeg merker at formen er dårlig ja, kroppen vil liksom ikke lystre når jeg skal prøve å løpe for å varme opp. Styrken er deilig, men jeg kjenner at jeg er sliten i korsryggen, så kommer nok til å holde meg på 8-10 reps så det ikke blir så tunge løft.
Å trene bodypump istedet for tung eksplosiv styrke kan være en fordel for deg å bytte til nå mens du er gravid.. :-)

Jeg har fått formen til en fossil... Eier ikke kondis lenger og det strekker og gjør vendt i lysken uansett hva jeg gjør. Så formen har dalt etter jeg ble gravid ja... Men skal prøve å få trent to ganger i uka. Formen blir litt bedre etter hvert og etter de magiske tolv ukene når kroppen ikke jobber så på spreng med å gro den lille spira;)

Jeg begynte å trene etter å fått frøkna. Har aldri vært spesielt sporty, og har ikke gått på treningssenter siden jeg var tenåring. Men jeg forsto raskt at jeg måtte gjøre en innsats hvis jeg skulle finne igjen kroppen min etter det forrige svangerskapet ;) Så nå har jeg trent jevnt og trutt i halvannet år, kroppen har kommet tilbake, og det har blitt en vane. Så det er med skrekk og gru jeg tenker på å ikke kunne gjøre som jeg pleier, nå som jeg endelig har blitt sporty! Er redd for å falle tilbake i gamle, slappe rutiner :P

Jeg begynte å trene etter å fått frøkna. Har aldri vært spesielt sporty, og har ikke gått på treningssenter siden jeg var tenåring. Men jeg forsto raskt at jeg måtte gjøre en innsats hvis jeg skulle finne igjen kroppen min etter det forrige svangerskapet ;) Så nå har jeg trent jevnt og trutt i halvannet år, kroppen har kommet tilbake, og det har blitt en vane. Så det er med skrekk og gru jeg tenker på å ikke kunne gjøre som jeg pleier, nå som jeg endelig har blitt sporty! Er redd for å falle tilbake i gamle, slappe rutiner :p
Jeg heier på deg!

Back
Topp