Trening!:)

Trener dere til vanlig ? Eller under svangerskapet? :) jeg har begynt på svømming 2-3 ganger i uka og en powerwalk runde i uka. Herlig:)

Har aldri trent :p Så trener ikke under sv.skapet heller, er visst ikke så lurt å starte treninga mens man er gravid.
Skulle ønske jeg tok meg tid til trening da ;)

Finns jo forskjell på trening som er hard og trening som er for å bevege seg! Er bare sunt å bevege seg o svangerskapet. Trener jo hardt til vanlig.

Finns jo forskjell på trening som er hard og trening som er for å bevege seg! Er bare sunt å bevege seg o svangerskapet. Trener jo hardt til vanlig.

Er ikke noe problem å trene i sv.skapet dersom kroppen er vandt til trening i utgangspunktet ;)
Jeg trener ikke fra før og er derfor blitt frarådet å trene nå.. Klart er det sunt å bevege seg uansett om man er gravid eller ikke, og det gjør jeg jo - går masse tur ;)

Jeg har veldig lyst til å trene, men er ikke i form til det dessverre. Kommer meg ut på noen gåturer i uka, men det er det. Håper formen tar seg opp så jeg får vært litt mer i bevegelse og gjerne trent litt lett styrketrening. Har tidligere trent en del styrke. Svømming hørtes ikke dumt ut...kanskje jeg skal teste ut om det er noe jeg kan klare.

Jeg er dårlig på å trene nå altså..
Var veldig flink en periode, men har rett og slett ikke tid om dagen! Prøver å få lagt inn en gåtur i ny og ne, men tenkte jeg skulle ta i bruk apparatet jeg har her hjemme, og ta litt knebøy og push-ups og slik.. Må bare prøve å sette av tid :p

- Flittig bruker av app'en ;)

Jeg trener 3-4 ganger i uken, så går jeg tur hver dag:) :) :) så lenge det ikke bøtter ned sidelengs :)

23.02.2014

Trente hardt før jeg ble gravid første gangen, men etter jeg mistet i februar sluttet jeg nesten helt. Hadde så vidt begynt på igjen når jeg ble gravid denne gangen, og da sluttet jeg på grunn av at jeg var så dårlig. Nå føler jeg formen virkelig har dalt, så jeg tenkte faktisk å melde meg inn på Elixia... Har nesten vært mot treningssentere før, men ser nå at det faktisk kan være greit for moderat trening.

Tenker at jeg kommer til å holde meg til å gå på tredemølle eller sykle, og litt lett styrketrening. Dette er nok ikke tiden til å bygge muskler.

Trener styrke noen ganger i uken :)

Trente mye før jg ble gravid, 3-4 ganger i uka+ mye gåturer m bikkja. Pga ferie og graviditet har det blitt trappet mer og mer ned.... nå er det max 2 ganger i uka. Har null energi etter jobb og to andre trollunger, merker jg har ett enormt søvnbehov. Og merker at jg blir fortere tungpustet på trening. . Må passe på pulsen og når jg ikke kan presse meg til max puls blir jo treningen mye tyngre!

Var flink til å trene, og hadde kommet i gang etter en litt slakk vinter da jeg ble gravid og ikke helt "der" for trening. Hadde en tøff periode da.

Prøver meg på noen gåturer, syklet litt og toppturer. Ønsker å fullføre ti topper i år, men ser at jeg ikke klarer det i år. Bekkenløsning er virkelig ikke kjekt. Håper på iallefall fem slik at datteren min får pokal.

Tenkte å prøve meg på svømming. Ta noen turer til badeanlegget. Da får mini øvd på å svømme, og mor får et mye bedre bekken (merker det bare etter en dusj). Blir ting værre så får jeg høre med legen ang henvisning til fysio og vanntrening.

Om noen har noen gode treningstips for ei som elsker trening, men har bekkenløsning så del gjerne.

Termin 1.februar 2014

Var flink til å trene, og hadde kommet i gang etter en litt slakk vinter da jeg ble gravid og ikke helt "der" for trening. Hadde en tøff periode da.

Prøver meg på noen gåturer, syklet litt og toppturer. Ønsker å fullføre ti topper i år, men ser at jeg ikke klarer det i år. Bekkenløsning er virkelig ikke kjekt. Håper på iallefall fem slik at datteren min får pokal.

Tenkte å prøve meg på svømming. Ta noen turer til badeanlegget. Da får mini øvd på å svømme, og mor får et mye bedre bekken (merker det bare etter en dusj). Blir ting værre så får jeg høre med legen ang henvisning til fysio og vanntrening.

Om noen har noen gode treningstips for ei som elsker trening, men har bekkenløsning så del gjerne.

Termin 1.februar 2014
Da er svømming genialt for deg vil jeg tro! Ekstremt bra trening og skånsomt. Anbefales:) jeg ble anbefalt av jordmor

Er ikke noe problem å trene i sv.skapet dersom kroppen er vandt til trening i utgangspunktet ;)
Jeg trener ikke fra før og er derfor blitt frarådet å trene nå.. Klart er det sunt å bevege seg uansett om man er gravid eller ikke, og det gjør jeg jo - går masse tur ;)
Du skal ikke begynne hardtrening i svangerskapet hvis kroppen ikke er vant til det nei. Men man kan med fordel begynne å bevege seg mer allikevel, gå turer eller svømme eller andre ting av lav til moderat intensitet. Man tar det etter sin egen form:)

Du skal ikke begynne hardtrening i svangerskapet hvis kroppen ikke er vant til det nei. Men man kan med fordel begynne å bevege seg mer allikevel, gå turer eller svømme eller andre ting av lav til moderat intensitet. Man tar det etter sin egen form:)

På matportalen sine sider står det forslag til fornuftige treningsøvelser. De kan man fint gjøre selv om man ikke har trent før som Mrs Lutz sier. :)

Jeg trente ingenting i forrige svangerskap for da var jeg så sliten hele tida. Jeg skal prøve å være flinkere denne gangen... Prøver å jogge 2 dager i uka pluss styrke, spesielt kjernemuaklatur fordi jeg har litt vondt i ryggen. Jeg synes det var så tungt å puste under forrige fødsel. Veit ikke om trening kan gjøre at det går lettere denne gangen. Har tenkt til å spørre jordmor om det og.

Jeg trente styrke litt, med opphold i sommerferien. Elsker egentlig å løpe med puppene sprengte på de første månedene så jeg måtte bare gi opp da det føltes ut som de skulle revne av.. Nå skal jeg endelig i gang med steptimer og styrketrening igjen :) Har vært supersprek (føler jeg hvertfall selv) hittil i graviditeten og syns bare det er deilig å få svetta litt. I og med at jeg er vandt til å trene flere ganger i uken er det rart å plutselig skulle kutte ut :) Det eneste er at jeg blir fortere andpusten og mister energi, så derfor blir øktene litt kortere enn hva de normalt hadde vært utenom en graviditet.

Ikke noe problem å begynne å trene når man er gravid - så lenge man tar det rolig og forsiktig. Trenger ikke å prøve seg på maratonløp den første dagen.

Jeg trente minst 3-5 dager i uka før, med både styrke og kondisjon. Dabbet litt av etter at jeg ble gravid, men det hadde mye med motivasjon å gjøre egentlig. Har begynt å trene igjen nå, og det føles veldig bra. Tar meg ikke helt ut på tredemølla (selv om jeg har lyst :-P ), og kjører lette vekter i styrkedelen. Funker helt fint :-)

Back
Topp