Trening

Jeg danser. Trener litt hjemme ala "30 days shred". Sommerhalvåret går og jogger jeg i skogen. Trener litt på treningssenter når jeg er i Oslo - synes det er så dårlig utvalg av timer og instruktører som ikke er så flinke på mindre steder og byer. Liker da pilates eller dansetimer - litt flere "happenings" i Oslo med kule timer. Synes step, vanlig "stram og sterk" type timer og aerobic er kjedelig.

Søsteren min ig moren min fikk beskjed om at veldig sterk bekkenmusklatur og kjernemusklatur holdt igjen godt og derfor fikk de tregere åpning og lengre fødsel. Legen sa han så det gjerne hos dansere (gjerne ballett) som holder bekkenet inn. Mamma måtte få muskelavslappende for å åpne seg. Men i pressedelen er det positivt med muskler, bare man jobber med kroppen og ikke mot.

Kanskje det er sånn med meg og da.. Stemmer ihvertfall med press-delen.. For det gikk unna til å være 1gangs :)

Skulle vært flinkere til å trene. Flyttet trimsykkelen inn i stua tidligere i sommer men den støver ned. Prøvde en gang og var så svimmel at jeg var sikker på at det svartnet for meg. Bestemte meg da for å drite i trening tiljeg blir bedre. Da blir det styrketrening på egenhånd på det bittelille "senteret" vi har her :) Mer gåturer og prøve å sykle litt.

app! Venter nr 3 :) 15.02

jeg har egentlig ikke trent noe særlig siden jeg fant ut jeg var gravid. først fordi jeg var så trøtt at jeg ikke orket noe annet enn å sove, så fordi jeg ble så dårlig. etter det har det vært ferie.. nå er jeg tilbake i jobb, men bilen er på verksted en hel uke! så når jeg får bilen tilbake, vi jeg gå i full gang med trening. Og det gleder jeg meg mye til. men jeg har gått mye turer i skog og fjell. hatt noe yoga osv. men det er overhode ikke nok, når man er vant med å trene 2-3 ganger i uken. Trener forresten på sats :)

Jeg trener på treningsstudio 3-4 ganger i uken, men tar det helt som det kommer etter form og lyst.. Har vært landslagsutøver i Taekwon-do fram til jeg ble gravid, og da var det trening hver dag, ofte to ganger om dagen så det er litt av en overgang!
Jobber også som personlig trener, og har stor tro på at trening både før og under svangerskap er positivt både for mor og barn.. Men alle svangerskap er jo forskjellig, og man må ta hensyn til kroppen! Men jeg tror alle kan finne aktiviteter som de liker, og som de kan gjøre under sitt svangerskap.. :)

trener 2 dager i uka på treningsstudio.Pleier å være med på aerobic og zumba osv..
Ellers blir det med en tur i skogen eller en tur på sykkelen når det passer.

Trener på treningssenter og med fysioterapaut.

Trener i hovedsak kjernemuskelatur for å styrke nakke, rygg og bekken.
Holder meg til det frem til etter fødselen :)

Termin 16 februar

Back
Topp