Trening...

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Ja driver dere med noen form for trening? Jeg er vant med å være aktiv men tenker litt mer over hva og hvordan jeg trener. Hva, hvor og hvordan trener dere jenter? Eller trener du ikke?

Trener ikkje men r meningen å begynne å trene :P og så tenkte eg å kansje begynne på vanngymnastikk for gravide etterhvert :D

Eg går tur med lillegull hver dag,ca 1,5 time... ellers er det veldig travelt med 3 små ;)
Ellers så har eg gått på et treningssenter og trent zumba og pump ;)

Trener alt, spinning, løping og styrke, Det som er av timer på treningsenteret:) men har vært ganske dårlig dei siste månende. håper det blir bedre når energien kommer til bake.

Har blitt lite trening utenom gåturer de siste 2-3 ukene,men trener på SATS ,og liker best timer. Unngår hopp og modererer øvelsene der det gjør vondt i bekkenet.

Huff der har jeg skikkelig dårlig samvittighet, for jeg har blitt så dårlig på å trene det siste året :(
Lurer på hvordan jeg skal klare å komme i gang igjen :p

Huff der har jeg skikkelig dårlig samvittighet, for jeg har blitt så dårlig på å trene det siste året :(
Lurer på hvordan jeg skal klare å komme i gang igjen :p
Skal ikke ha dårlig samvittighet. I begynnelsen i sv.skapet er jo man helt tom for energi. Man kan f.eks begynne med en kveldstur et par ganger i uken ;) så kommer resten om du føler for det :)

Skal ikke ha dårlig samvittighet. I begynnelsen i sv.skapet er jo man helt tom for energi. Man kan f.eks begynne med en kveldstur et par ganger i uken ;) så kommer resten om du føler for det :)
Ja burde klart å dra meg opp av sofaen på en liten tur noen kvelder, men det er jammen meg ikke lett :p

Jeg er fornøyd bare jeg kommer meg på jobb om dagen og holder ut der og kommer meg hjem igjen. Så trimmer jeg sofaen med å tvinge den til å bære meg resten av kvelden før senga tar over. Og sånn går uka.

Jeg var så flink og gikk til jobb hver dag før jeg ble gravid. Det er en 45-50 minutters tur en vei, og noen dager gikk jeg hjem igjen også. Men så kom kvalmen, og da greide jeg ikke å gå, og nå når kvalmen er over er det dårlig vær og føre. Så nå tar jeg bussen et stykke og går den siste biten. Jeg håper jeg snart kan begynne å gå hele veien igjen, for det er en fin spasertur, og den eneste "trimmen" jeg gidder å prioritere.

Jeg var så flink og gikk til jobb hver dag før jeg ble gravid. Det er en 45-50 minutters tur en vei, og noen dager gikk jeg hjem igjen også. Men så kom kvalmen, og da greide jeg ikke å gå, og nå når kvalmen er over er det dårlig vær og føre. Så nå tar jeg bussen et stykke og går den siste biten. Jeg håper jeg snart kan begynne å gå hele veien igjen, for det er en fin spasertur, og den eneste "trimmen" jeg gidder å prioritere.
Jeg har prøvd meg både på å sykle og spasere til jobb, men det er vanskelig å få til når en skal sørge for å få ungene avgårde også. En stund syklet jeg med snuppa da hennes skole er halvveis til min jobb. Eller vi spaserte.
Men vi hadde rett og slett ikke nok tid om morgenen :(
Jeg er IKKE et morgendyr for å si det slik :p
Men ja de morgenene det var fint vær var det en slags terapi også, en følte seg virkelig våken og klar for dagen liksom :)
Tror jeg skal prøve å få det til igjen når det vårest litt mer her :)

Det hjelper når barnehagen er bare 100 meter hjemmefra! :)
Håper denne lille krabaten får plass i samme barnehage, det er så praktisk å ha den så nært. Dessverre får vi nok ikke søskenprioritet siden eldstejenta begynner på skolen når knøttet skal begynne i barnehagen.

Hadde kommet ganske godt igang med løpetrening frem til desember, liker ellers å trene styrke (har treningsmuligheter på jobben og så er det jo støttemedlemsskap på elixia). Har vært sylte forkjøla siden før jul (tar lang tid å bli frisk når kroppen er opptatt med å lage baby gitt), men igår klarte jeg en liten 5kms løpetur igjen så nå håper jeg å holde på løpinga etpar måneder til :)

Prøver å få til to økter med spinning og lett styrke samt noen gåturer i løpet av uka. Litt lengre turer i helgene.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Hvis det teller at jeg "klatrer" opp en lang bakke og så nesten 60 trappetrinn for å komme meg på jobb hver dag telles som trening, så trener jeg... Hehe... Jobber på en stor skole med mange etasjer og mye trappegåing. Utenom det trener jeg ikke noe. Har mer enn nok med jobb og en liten hjemme nå. Energien er på vei tilbake, men er langt fra optimal enda. Har lyst til å spinne litt i kjelleren senere :) sykkelen står klar!

Måtte bytte ut Zumba med pilates tidlig i svangerskapet pga bekkenet. Nå har timeplanen på vår lokale treningaenter endret seg , så her blir mulighet til å fortsette...

Fint lite trening her - fungerer som støttemedlem på treningssenteret... Angret litt på at eg meldte meg inn på treningssenteret samme mnd som eg ble gravid ...

Strever med å komme meg på jobb om dagen, lite energi og trøtt hele tiden. Så er det jo middag og aktiviter med litlå og når hu er i seng er sofaen en super støttespiller resten av kvelden ;)

Lurer på dette med trening selv...
Hvilke styrkeøvelser kan man gjøre når man ikke er trent fra før?

Mener man skal være forsiktig med øvelser som har med bukpress (?) å gjøre, men jeg aner jo ikke hvilke øvelser/treningsapparater som retter seg mot bukpress. Så vet ikke hva jeg skal holde meg unna? ;-)

Er vel ikke noe spesifikke øvelser du ikke bør gjøre, men du må lytte til kroppen. Ved stykeøvelser er det bedre å ta litt lettere vekter og pass på at du gjør øvelsen rett. Alle øvelser er selvfølgelig ikke like lett å gjøre når magen kommer. Men ang mageøvelser kjører jeg mer statiskeøvelser enn vanlige situps. Eks planken. Sittende mageøvelse der en sakser med beina.
Eks på en trening jeg kjører (30 effektive min før jobb) 10 min oppvarming. Løping, sykling eller roing. 10x3 knebøy, 10x3 biseps, 10x3 triseps, 10x3 bryst. 10 min med mage, rygg øvelser. Eks planken, slyngeøvelser. Og bekkenløft. Så 5 min med tøying.
Svetter bra når jeg er ferdig med de 30 min ;) dette kjører eg 2 ganger i uken. Og så har eg 2 ganger i uken der eg svømmer min 1000m.
Sorry for langt innlegg, men flere som har faste opplegg i treningen. Trenger litt inspirasjon ;)

Jeg har lenge tenkt å begynne å trene, men jeg har vært så kvalm så lenge. Når det ga seg, ble jeg syk :-( Er det fortsatt. Håper det gir seg snart. Har blødd en del også. Bekymret!
Vil begynne å trene snart.

Back
Topp