Trening

Fårvientili2017?

Blir kjent med forumet
Dere som trener: hvilke hensyn bør man ta fra starten av?
Kan man feks. hoppe og sprette på steptimer, løfte samme vekter som før, osv?

Trente ikke noe særlig i mitt første svangerskap så dette har jeg ingen kunnskap om.
Frister ikke mye å spørre instruktørene på treningssenteret heller så tidlig...

Jeg vet desverre ikke så mye om hva som er bra eller ikke så tidlig i svangerskapet, men de har veldig fine treningsvideoer her på bv, det er en instruktør fra Elixia som viser hvordan man kan trene hjemme.. Kanskje du finner noen tips der?= )

Jeg kontaktet legen min om dette i dag, og hun sa at jeg kan trene akkurat som jeg pleier. Kroppen sier fort ifra hvis det blir for mye :)
Også skal du helst unngå og trene enda hardere enn du allerede er vant til.

Trening er bare sunt under graviditeten :)

LykkeLene88 skrev:
Jeg kontaktet legen min om dette i dag, og hun sa at jeg kan trene akkurat som jeg pleier. Kroppen sier fort ifra hvis det blir for mye :)
Også skal du helst unngå og trene enda hardere enn du allerede er vant til.

Trening er bare sunt under graviditeten :)

Signerer denne. Jeg har trent 6-7 dager i uka de siste årene, og kan ikke se for meg et liv uten :-) Men du kjenner grensene dine! Noen gangar forrige uke ble jeg litt svimmel og fikk stikninger i magen, da ga jeg meg. Har tenkt å trene mye som vanlig, men kommer til å kutte jogging (rett og slett fordi puppene er alt for ømme :-P). Jeg har også endret litt på styrkeprogram, og fjernet noen øvelser. Spinning går jeg en del på, og det er supert. Ellers så er turer, ergometersykkel og elipsemaskin veldig ok å gjøre med litt mage også :-) Kommer til å forsette med trening ut hele svangerskapet. Om jeg klarer da! :-)))

Jrg har lest mye på nettet om dette og det er bare positivt å trene. Du må selvfølgelig tenke på å drikke mye vann og merke på kroppen din når den sier at nok er nok. Jeg tok opp trening igjen etter at jeg hadde en litt lang sommerferie (45 dager ^^) og begynte med en gang jeg fant ut av jeg er gravid. Jeg gjør både jogging, step og styrke :) Det er forresten nærmar begynner å få litt stor mage man skal være forsiktig med å ligge på ryggen (benkpress,situps) fordi det kan stoppe en viktig blodtilførsel til barnet!)

skal visst gi en bedr fødsel og trene også! Så sett i gang!

Takk for svar, da fortsetter jeg som før. Jeg kom heller ikke i gang før nå etter lang sommerferie og formen er ikke akkurat bedre med at man er gravid ;-)

EnMaiBolle skrev:
Takk for svar, da fortsetter jeg som før. Jeg kom heller ikke i gang før nå etter lang sommerferie og formen er ikke akkurat bedre med at man er gravid ;-)

Bedre at vi starter igjen enn at vi ikke gjør det da :) Godt for oss og godt for baby!

Back
Topp