Trening?

FrøkenFin

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Septemberlykke 2021
Er det noen av dere her inne som trener? Hva gjør dere i løpet av en uke?

Jeg har vært aktiv rytter, men har omtrent ikke sittet på en hest siden jeg fant ut av graviditeten min. Fordi det er en risikosport som ikke er anbefalt under graviditet, og fordi jeg ikke vil ta den risikoen tross snille hester (som likevel er levende dyr med impulser).

Derfor vil jeg begynne å trene litt istedenfor, men jeg vil ikke gjøre aktivteteter som innebærer hopping eller løping, av frykt for å miste. Så hva kan jeg gjøre, når jeg ikke er vandt til trening, annet enn ridning? Sykle som kondisjon? Styrketrening?

Jeg vil IKKE risikere å miste, så jeg er veldig hysterisk for å anstrenge meg, men så vil jeg være i god form også, det er jo det aller beste....

Lest denne artikkelen som ble posta på BV i dag? :) http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Trening/Trening-for-gravide/

Trening mens man er gravid er helt trykt og kjempebra! Det man skal holde seg unna er kontaktsport (fotball, håndball osv) etter uke 12, ridning som du sier og ekstremsport. Tung rockering skal man heller ikke holde på med.
Også er det jo også et poeng i det du nevner at man ikke skal begynne med ekstrem trening mens man er gravid hvis man ikke er vant til det. Men trening er uansett bra, og noe trening kan man alltids gjøre :) hopping og løping er ikke farlig :)
Siden du har drevet med ridning så er du sikkert i ganske god form?

Selv går jeg mye tur. har en hund som må trimmes ganske mye, så det blir alt fra rolige rusleturer til skikkelige fjellturer. Fjelltursesong nå :) Ellers holdt jeg på med spinning før jeg ble gravid, men treninga har tatt sommerferie/de har flyttet den ut. sykler litt med hunden da.
Tenker å begynne på spinning igjen til høsten hvis formen tilsier at det er greit.

Ellers må du bare kjenne på deg selv og dine egne begrensninger. Hvis det gjør vondt bør du kanskje være forsiktig. Kommer også an på om du blir plaget med bekkenet eller ikke. Spør jordmor eller lege hvis du er usikker :)

Lest denne artikkelen som ble posta på BV i dag? :) http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Trening/Trening-for-gravide/

Trening mens man er gravid er helt trykt og kjempebra! Det man skal holde seg unna er kontaktsport (fotball, håndball osv) etter uke 12, ridning som du sier og ekstremsport.
Også er det jo også et poeng i det du nevner at man ikke skal begynne med ekstrem trening mens man er gravid hvis man ikke er vant til det. Men trening er uansett bra, og noe trening kan man alltids gjøre :)
Siden du har drevet med ridning så er du sikkert i ganske god form?

Selv går jeg mye tur. har en hund som må trimmes ganske mye, så det blir alt fra rolige rusleturer til skikkelige fjellturer. Fjelltursesong nå :) Ellers holdt jeg på med spinning før jeg ble gravid, men treninga har tatt sommerferie/de har flyttet den ut. sykler litt med hunden da.
Tenker å begynne på spinning igjen til høsten hvis formen tilsier at det er greit.

Ellers må du bare kjenne på deg selv og dine egne begrensninger. Hvis det gjør vondt bør du kanskje være forsiktig. Kommer også an på om du blir plaget med bekkenet eller ikke. Spør jordmor eller lege hvis du er usikker :)

Hei!

Jeg både jogger, trener step + styrke (vektstang ikke så tung da) og corebar :)

Takk for svar :)
Jeg har mistet en gang (da drev jeg med mye hopping/jogging + styrke under trening), og har lest på nett at det KAN være risiko og hoppe, så jeg velger å ikke ta den minste risiko.

Skumleste så vidt artikkelen (som var utløsende faktor for denne tråden), og ser at sykling er en god treningsform. Så da kan jeg vel egentlig ta frem sykkelen min og bli flinkere til å trene med den!

hei :) jeg svømmer og sykler til vanlig og skal nok fortsette med det under hele graviditeten (eller så lenge jeg orker da... hihi)

Back
Topp