Trening

Shauri skrev:
I forrige svangerskap gikk jeg tur nesten daglig og trente litt utenom i tillegg. Nå har jeg kjempelyst til å trene, men kommer meg aldri ut av døra...

Føler det på samme måten her... Huff! Men kanskje vi blir i litt bedre form av å tenke veldig mye på trening? :p Tror det er nesten værre. Vi får slappe av og kose oss om vi ikke kommer oss på trening ;) Når babyen kommer må vi jo ut å gå tur hver dag uansett ;)

Lille kråka skrev:
Jeg er sliten som bare det, sover stort sett hele dagen om jeg hadde hatt mulighet til det.
og jeg har bodd i sofaen siden jeg ble gravid. Men har begynt på gravid yoga og det er supert:) det er jo ikke har trening går mere på andre ting
Jeg HADDE i tillegg problemer med bekkenet masse muskelspenninger som gikk ned i venstre fot så jeg nesten ikke klarte å gå til tider men etter to ganger på yoga er det borte:) hipphurra:)

Hørt gravidyoga er bra ja :) Men de har desverre ikke slikt tilbud der jeg bor på ei bittelita bygd. Eller vi flytter dit om 3 uker da ;)

Enig! Du ser flott ut =) 

I dag er formen tydelig bedre hos meg. 
Så jeg lurer på om jeg skulle lurt meg en tur ned på Spenst i morgen etter å ha levert storebror i barnehagen. De har en morgentime med 45 minutters sykling, jeg er usikker på om jeg bør hive meg på den, eller om det er tryggest å trene litt selv når det er så lenge siden =) 
I kveld kunne jeg reist og, men kom på at det er dugnad i nabolaget og vi var ikke med sist, så vi får nesten stille opp :D

Fru H skrev:
Enig! Du ser flott ut =) 

Så jeg lurer på om jeg skulle lurt meg en tur ned på Spenst i morgen etter å ha levert storebror i barnehagen. De har en morgentime med 45 minutters sykling, jeg er usikker på om jeg bør hive meg på den, eller om det er tryggest å trene litt selv når det er så lenge siden =) 
I kveld kunne jeg reist og, men kom på at det er dugnad i nabolaget og vi var ikke med sist, så vi får nesten stille opp :D

Takk snille du! :)
Jeg har også lyst å prøve spinning en dag. Der kan jeg jo bare regulere motstanden selv og tråkke litt løst når jeg ser pulsen blir for høy. Trener med pulsklokke og har fått målt makspulsen av en personlig trener tidligere så er enklere å se hvor bra jeg trener :) Anbefales på det sterkeste med pulsklokke! :)

Fru H skrev:
Enig! Du ser flott ut =) 

Jeg har også lyst å prøve spinning en dag. Der kan jeg jo bare regulere motstanden selv og tråkke litt løst når jeg ser pulsen blir for høy. Trener med pulsklokke og har fått målt makspulsen av en personlig trener tidligere så er enklere å se hvor bra jeg trener :) Anbefales på det sterkeste med pulsklokke! :)

Fru H skrev:
Enig! Du ser flott ut =) 

Jeg har aldri prøvd pulsklokke, men har drevet lite med sykling, jogging osv før. 
Men i sommer begynte jeg å bli litt glad i joggingen også, og har bestemt meg for å gå litt inn for dette etter graviditeten. Da må jeg nok investere i noe slikt for å holde motivasjonen oppe =) 

Fru H skrev:
Jeg har aldri prøvd pulsklokke, men har drevet lite med sykling, jogging osv før. 
Men i sommer begynte jeg å bli litt glad i joggingen også, og har bestemt meg for å gå litt inn for dette etter graviditeten. Da må jeg nok investere i noe slikt for å holde motivasjonen oppe =) 

Ja det er kjempebra motivasjon. Ville valgt en klokke der du kan legge inn ukesmål osv slik at du har noe å jobbe etter :) Selv om du får litt dårlig samvittighet om du ikke klarer det da, men du velger målet ditt selv ;) Jeg har en Polar FT80 og er veldig fornøyd med den. Litt dyr da, så en billigere modell kan være like så bra :)

Ja, jeg tror det er noe liknende mannen har. =) 
Jeg får rådføre meg litt med han etterhvert, han har brukt det mye 

Huff, gikk meg lang fjelltur nå. Gikk kjempefint opp og brukte god tid og det var bare godt. Men ned derimot... Skikkelig kynnerfest i magen som aldri ville gi seg. Måtte få mannen til å hente meg med bil når jeg endelig kom meg ned på veien igjen. For de som er kjent i Trondheim så var jeg på Geitfjellet... 
Tror ikke jeg går dit alene igjen... Blir nok senteret i stedet ;) Hehehehe...

Jeg trente nærmest daglig før jeg ble gravid. Manglende energi, kvalme og svimmelhet gjorde imidlertid at det ble lite trening på meg de første månedene av svangerskapet. Nå har jeg imidlertid kommet i gang med to styrkeøkter i uken, samt at jeg prøver å få noen turer i marka. Det føles veldig deilig å ha kommet igang med trening igjen, og jeg håper jeg klarer å trene jevnlig ut svangerskapet.

Er forøvrig veldig nysgjerrig på yoga for gravide, og ser for meg å gå på dette mot slutten av svangerskapet. Noen som har noen erfaringer og tips om steder i Oslo/Nesodden å anbefale?

Hei! Fikk litt kynnere når jeg var på spinning.. Tok det opp med jordmor når jeg var på kontroll! Fikk beskjed om at så lenge det ikke gjorde vondt gikk det bra. Hvis jeg fikk smerter skulle jeg slutte med en gang. Er 21 uker på vei.

Kristin_S skrev:
Hei! Fikk litt kynnere når jeg var på spinning.. Tok det opp med jordmor når jeg var på kontroll! Fikk beskjed om at så lenge det ikke gjorde vondt gikk det bra. Hvis jeg fikk smerter skulle jeg slutte med en gang. Er 21 uker på vei.

Jeg skal prøve meg på spinning idag, så er litt spent :)

Jeg prøvde meg på litt trening i går og i dag. 
Gikk en lang tur i går med litt tempo og det gikk fint. 
Dro på Spenst i dag og trente på elipsemaskin, romaskin og litt styrke. 
Selve treningen gikk fint, problemet er at jeg sliter så veldig med hodepine og det kom selvfølgelig igjen i dag. 
Så etter trening har jeg bare sovet før jeg skulle hente guttungen og fetteren i barnehagen. 

Huff, hodepine er ikke noe særlig. Værtfall ikke når du skal passe på to små gutter! Jeg var på spinning idag og det gikk også bra :) Jeg tok det i meget rolig tempo da så jeg ikke skulle få kynnere med en gang ;)

Jeg har som mål å komme meg på spinning på fredag. Da har de en ganske rolig time på 45 minutter som passer fint for meg som ikke har syklet så mye før. 
Men det spørs på formen. 
I mellomtiden MÅ jeg komme meg på apoteket for å kjøpe magnesium som visstnok skal hjelpe mot hodepine. 
Det føles godt i dag da, at jeg fikk trent, sånn bortsett fra hodet 

Endelig kom jeg meg på sykkeltimen jeg har lengtet etter lenge!
Det var så herlig  - og ingen hodepine etter at jeg begynte med Magnesiumtilskudd!
Så nå håper jeg at jeg får trent litt fremover!

Går til og fra skulen kvar dag.. 1 times tid kvardag  :)
Men kunne tenkt meg noken andre øvelser i tillegg..

*TryllTryll* skrev:

Det er veldig bra og gå da! 
Var omtrent bare det jeg gjorde sist svangerskap (i tillegg til en litt fysisk jobb), og det holdt formen bra synes jeg!
De øvelsene du snakket om som ligger på Mamma-TV ser veldig fine ut =) 
Ellers ligger det nok endel på Youtube også =)

Fru H skrev:

*TryllTryll* skrev:

Det er veldig bra og gå da! 
Var omtrent bare det jeg gjorde sist svangerskap (i tillegg til en litt fysisk jobb), og det holdt formen bra synes jeg!
De øvelsene du snakket om som ligger på Mamma-TV ser veldig fine ut =) 
Ellers ligger det nok endel på Youtube også =)

Ja veldig bra å gå :) Men jeg får desverre kynnere når jeg går litt langt :( Får det når jeg er på shopping også hvis jeg går lenge... Så er litt fortvila. Men gikk bra på en sykkeltime jeg tok veldig rolig da. Får belage meg på mer trening ETTER svangerskapet tror jeg. Håper bare jeg klarer å komme igang da ;)

Back
Topp