Trening

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Noen som er flinke å trene her? Jeg skulle ønske jeg ikke var blitt så lat! Har veldig lyst å trene, men gjør det ikke allikevel. Er litt redd det skal skje noe med magen. Men snakket med ei venninne igår som sa hun var på spinning samme dagen som hun fødte og hun anbefalte meg å aldri slutte å trene for treningen hjalp henne gjennom fødselen. Flere som trenger en dytt i ræva her??? 

Motivasjonen er på plass, men jeg har blitt skikkelig forkjølet eller fått bihulebetennelse og ikke vært i form på nesten to uker :( håper det slipper snart, for det er godt med noen korte turer på spenst! Prøver å gå litt turer i det minste da!

har ikke trent skikkelig mens jeg har vært gravid, men d gjorde jeg ikke før jeg var gravid heller så.. =P ( eller.. jeg svømte en gang i uka, noe jeg ikke har gjort under svangerskapet.)

MEN.. Jeg går turer hver dag, noen dager opptil 2-3 turer :)

Trener ca.3 ganger i uka (elipsemaskinen gjør underverker for bekkenet mitt), og litt styrke. Tar det i et mye roligere tempo nå, og trener heller oftere og kortere

fruKnudsen skrev:
Trener ca.3 ganger i uka (elipsemaskinen gjør underverker for bekkenet mitt), og litt styrke. Tar det i et mye roligere tempo nå, og trener heller oftere og kortere

Synes du høres veldig flink ut :) Skal teste elipsemaskinen neste gang jeg drar på senteret for å trene :)

Ro_25 skrev:
har ikke trent skikkelig mens jeg har vært gravid, men d gjorde jeg ikke før jeg var gravid heller så.. =P ( eller.. jeg svømte en gang i uka, noe jeg ikke har gjort under svangerskapet.)

MEN.. Jeg går turer hver dag, noen dager opptil 2-3 turer :)

Å gå tur hver dag er jo kjempebra da :) Skulle ønske jeg orka det, hehe ;)

Fru H skrev:
Motivasjonen er på plass, men jeg har blitt skikkelig forkjølet eller fått bihulebetennelse og ikke vært i form på nesten to uker :( håper det slipper snart, for det er godt med noen korte turer på spenst! Prøver å gå litt turer i det minste da!

Ingenting som er værre enn å bli syk når man er motivert til å trene. God bedring! :)

jeg har hittil gått tur hver dag og trives med det, men har de siste 2 ukene blitt veldig plaga med muskelverk i magen når jeg går, som går over til kynnere når jeg kommer inn igjen noe som er veldig ubehagelig...muskelverken er verst når jeg går i bakker, noe som er vanskelig å unngå når vi bor på toppen av en ås...vet ikke hvordan det er med aktiviteter man får kynnere av? bør det unngås eller er det kun på slutten det gjelder? Er skikkelig kjipt å ha energi, lyst og form til å bevege seg men så går det ikke fordi det blir så vondt 

Elipsemaskin er deilig trening ja, helt enig i den =) 
Gleder meg til å ta turen igjen!
Jeg får også fort verk/ kynnere når jeg går tur. Må bare passe på å gå rolig, spesielt i oppoverbakker...
Svømming er genial trening for gravide da =)

Her er det elipsemaskinen og sykling 3 dager i uka :) Veeldig spent på hvor lenge jeg orker det. Merker at kroppen blir tyngre! 

Så flinke dere er. Jeg får prøve å sjerpe meg og komme ut av sofaen. Jeg som egentlig trener MASSE. Takk for spark i ræva jenter ;)

Du får tenke på at det er veldig deilig når man først er i gang, og også gunstig for formen gjennom svangerskapet pluss at man blir bedre rustet for fødsel =) 

Fru H skrev:
Du får tenke på at det er veldig deilig når man først er i gang, og også gunstig for formen gjennom svangerskapet pluss at man blir bedre rustet for fødsel =) 

Jeg vet det. Akkurat derfor det er så irriterende at jeg fortsatt er så lat... Men jeg skal bli flinkere! Som flere sier her så kan jeg jo bare ta kortere økter og heller ta de litt oftere ;) Man klarer alt man vil klare! :) Hehehe...

Er du på treningssenter eller?
Motivasjonen min er hvertfall delvis at det går 400 kroner i måneden på det tullet om jeg ikke kommer meg innom en gang i blant :p
Utover sommeren tror jeg at jeg skal høre om å fryse abonnementet om jeg fortsetter å være like flink til å gå tur når jeg er frisk. Har en lillesøster som elsker å gå tur og som flytter tilbake hit etter å ha bodd utenbys en stund. Regner med det holder med gåturer og mulighet for svømming 1 gang i uken når magen blir for stor :-p
Har uansett ikke trent med veldig høyt nivå rett før graviditeten, så det blir ikke store greiene utover sommeren.

Fru H skrev:
Er du på treningssenter eller?
Motivasjonen min er hvertfall delvis at det går 400 kroner i måneden på det tullet om jeg ikke kommer meg innom en gang i blant :p
Utover sommeren tror jeg at jeg skal høre om å fryse abonnementet om jeg fortsetter å være like flink til å gå tur når jeg er frisk. Har en lillesøster som elsker å gå tur og som flytter tilbake hit etter å ha bodd utenbys en stund. Regner med det holder med gåturer og mulighet for svømming 1 gang i uken når magen blir for stor :-p
Har uansett ikke trent med veldig høyt nivå rett før graviditeten, så det blir ikke store greiene utover sommeren.

Ja er på senter nå. Men liker å trene mest ute når det er fint vær da. Men vi flytter 1.juni til et lite sted uten treningssenter så da må jeg bruke naturen som treningssenter. Hehe... Men det skal gå bra! Værtfall på sommeren! :) Og så tror jeg de planlegger å lage treningssenter der etterhvert så det blir bra :)

Ja ute på sommeren er herlig =) 
Det blir nok bra!

Jeg er sliten som bare det, sover stort sett hele dagen om jeg hadde hatt mulighet til det.
og jeg har bodd i sofaen siden jeg ble gravid. Men har begynt på gravid yoga og det er supert:) det er jo ikke har trening går mere på andre ting
Jeg HADDE i tillegg problemer med bekkenet masse muskelspenninger som gikk ned i venstre fot så jeg nesten ikke klarte å gå til tider men etter to ganger på yoga er det borte:) hipphurra:)

I forrige svangerskap gikk jeg tur nesten daglig og trente litt utenom i tillegg. Nå har jeg kjempelyst til å trene, men kommer meg aldri ut av døra...

..må bare legge til at du ser smashing ut, lillepolly (så magebildet ditt i bildetråden) - tror ikke du skal bekymre deg for mye om du ikke kommer deg på trening heller! ;)

fruKnudsen skrev:
..må bare legge til at du ser smashing ut, lillepolly (så magebildet ditt i bildetråden) - tror ikke du skal bekymre deg for mye om du ikke kommer deg på trening heller! ;)

Hehehe, tusen takk for det ;) Er nok mest hodet mitt som ikke takler at jeg har sittet i en sofa og gått opp 6kg... Det er en veldig uvant situasjon for meg å være gravid i det hele tatt så freaker litt ut... Men TAKK! Det var hyggelig å høre :)

Back
Topp