Trening

Cicci79

Glad i forumet
Er det noen her inne som har vært flinke til å trene under svangerskapet? Før jeg ble gravid begynte jeg å jogge og jogget vel bare frem tils jeg var i uke 9. Da ble jeg bare mer og mer sliten, manglet litt jern i starten også. I vinter gikk jeg tur en skjelden gang. Men etter at jeg ble sykemeldt har jeg fått mere energi og går en tur nesten vær dag. Går ca 30-45 min vær gang.
I helgene blir det ikke så mye tur men da gjør jeg andre ting som å holde på litt i hagen og husarbeid. 

Har ikke hatt sjangs pga bekkenløsninga som kun i uke 8 denne gangen!:( men har heldigvis bare gått opp 12-13 kg så tror ikke skal bli så gale å ta av igjen :) Gud som eg gleder meg til å bevege meg uten smerter igjen:)

Blitt litt lite den siste måneden, men var ganske flink fram til det!
Får se hvordan de siste ukene blir... Er jo lov å håpe, men ser for meg at jeg fryser det treningsabonnementet snart....

Jeg har IKKE vært flink. Jeg hadde store planer om å gå tur hver dag, men hadde rett og slett ikke overskudd mens jeg fortsatt jobba. Da hadde jeg nok med å komme meg gjennom arbeidsdagen og å være mamma da jeg kom hjem. Etter at jeg ble sykemeldt har jeg fått vondt i bekkenet så fort jeg har bevega meg litt mer enn normalt. Jeg gleder meg VELDIG til å få babyen ut så jeg kan begynne å jogge igjen.

Jeg har vært veldig flink til å holde meg igang. selvom jeg har gått sykmeldt siden uke 7. Går turer med hundene mine hver dag, pluss at jeg fortsatt gjør alt stallarbeidet for hesten min selv enda. rir bare ikke lengre...

Har absolutt ikke vært flink. Men til tross for store smerter i bekkenet, så har jeg prøvd å holde meg i bevegelse. Noen ganger klarer jeg gå lange turer, andre må jeg holde meg til litt lettere husarbeid. Håper bare det blir bedre etter fødsel, sånn at jeg kan hive meg ut på mange og lange turer med vogn :-D

Har ikke vært flink i det hele tatt. Trente intervall frem til uke 10, men fikk etterhvert så vondt i bekkenet, så jeg måtte slutte med det. Håpet i det lengste på en god skisesong, men snøen kom så sent at jeg har bare fått gått 2 små turer på ski.

Nå er jeg sykemeldt 100% og har fått litt overskudd, så i dag har jeg gått meg en tur og trent litt styrketrening. Det var utrolig deilig! Har 6 uker igjen til termin, og har som målsetning å få gått litt hver dag og stryketrening på overkroppen 2-3 ganger i uken. Tror det er lurt å styrke musklene i overkroppen litt før all bæringen :)

Det er lov å håpe :)

Jeg har vært med på et treningsopplegg via universitetet og sykehuset. Forskningsbasert. Så har trent med en gruppe gravide på treningsstudio to ganger i uken siden uke 16. Litt kondisjon og masse styrke. Pga melkesyre og halsbrann klarer jeg ikke følge helt samme tempo lenger, så prøver å ta likt opplegg hjemme i stua to ganger i uka heller. Kjenner det ikke er like lett lenger, men men :P Gleder meg til å føle meg litt lettere igjen :-)

Back
Topp