Trening?

Hubabaluba

Andre møte med forumet
Mange som trener her? Det gjør underverker. Trenet hele forrige svangerskap og. Slet med stram bekken musklatur og det var det eneste som hjalp Er jo sykemeldt så har jo tid. Er sprekere i svanger skapene enn utenom. Trenet helt fram til siste uke før fødsel sist, håper jeg klarer det denne gang og. =) 

Eg har ikkje begynt med trening enda.. Eg er heilt utsliten etter ein dag på jobb, så er det heim lage middag, leike med lillegutt, kveldsmat og kveldsstell, så leggetid for guttungen. Når han er komt i seng, føler jeg bare for å sitte i sofaen.. Men eg måå skjerpe meg! Kan ikkje vera så slapp heile svangerskapet.. Trening hjelpe jo til på at energien kjem att og.
Eg jobbar jo på kontor, så eg sit jo framfor ein pvc i 7,5 time for dagen, så dette er absolutt ikkje bra!

Forrige svangerskap gjekk eg veldig mykje fjellturar, kjem til å gjera det denna gangen og. Men må venta til snøen og isen er borte fyst. Så eg må finna på eit eller anna fram til dess.. Eg trena heilt fram til fødsel sist gang. Gjekk min siste fjelltur på 2 timar 8 dagar over termin, og da møtte eg opp på føden samme kveld med 8 cm opning.

Så eg trur det er ein sammenheng mellom trening og fødsel. Godt trente folk greier seg bedre gjennom ein fødsel, enn utrente gjer..

Eg hadde bekkenløsning forrige gang, og da var det berre fjellturar eg greidde. Då belasta eg bekkenet på ein heilt anna måte! Så alle med bekkenløsning, prøv å gå litt i bakkar, det kan faktisk hjelpe!

prøver ivertfall ;) 
Liker å løpe, danse zumba, aerobic og fotball. I tillegg har eg hest og hund eg må trimme, men ble heller labert med trening når graviditetskvalmen satte inn å eg sov døgnet rundt ;) hehe
Er begynt såvidt igjen, men eg får rett og slett store smerter i hofter/bekken ut hele kvelden :/ merker det vist eg bærer tunge ting, deriblandt 1 åringen.
Forrige svangerskap var enklere, merket lite til bekkenet, og var på Preikestolen nesten 8 mndr på vei :)
Sykling må då ver en ideell trening tenke eg ?

Ikke så mye trening her i gården. Burdet trent mer. Driver med langspinning en gang i uken...

Sykling er jo helt suverent, ihvertfall når man har litt bekken problemer. Jeg hadde super lett fødsel og følte meg sterk gjennom hele greia. Har tro på at det hadde med treningen å gjøre. Vet ikke om jeg hadde orket like mye hvis jeg hadde jobbet. Har jo en aktiv guttunge som krever sitt etter barnehage, og en sambo som må trene på kvelden.

Prøver å få trent i løpet av uken jeg også, men mye av det jeg gjør føles liksom ikke som trening :) Har hesten 3-4 ganger i uken, og det går foreløpig bra. Ellers har jeg fram til nå trent basket 2 ganger i uken, men det kjenner jeg begynner å slite på bekkenet, så da tenker jeg jeg avslutter denne typen trening fram til høstsesongen starter, og heller finner en time eller annet på treningssenter jeg kan dra på. Ellers prøver jeg å få til svømming en gang uken, og skal også komme i gang med styrketrening og øvelser for kranglebekkenet.
Nå skal det vel sies at jeg til tider har vel mye å gjøre også når jeg ikke er gravid, med hest opp til 5 ganger i uken, basket 2-3 ganger i uken og svømming og styrketrening i tillegg, så blir vel endringer etter som knøttet vokser til, ja.. :P
Nei, viktig å roe ned også, selv om treningen gir meg både overskudd, velvære og energi bare jeg klare å holde treningsmengden på et overkommelig nivå..

Sist gikk jeg bare på behandling hos manuell terapeut pga svangerskapet begynte med en prolaps! Og gikk masse masse turer ved siden av. 

Denne gangen har jeg måttet ta det helt med ro siden jeg hadde fare for abort.. men nå kan jeg visst begynne å trene, helst på sykkel og gåturer, ikke hopp og sprett: aerobic eller løping:s

Må komme meg opp og ut, må komme i bedre form frem til sommeren!! 
Lurer litt på å gå på et "billig" treningssenter siden jeg bare skal sykle liksom.. ikke bestemt meg enda!

Er litt små-nervøs i forrhold til trening merker jeg.... Har begynnt på gravid yoga og gjør det en time i uka og merker det er veldig bra for meg! Men trenger egentlig å trene kondisjon... Har null kondis fra før! Vet derfor ikke om dette er den beste tida og begynne liksom, med lille tassen i magen. Har en veldig fysisk krevende jobb (derfor går jeg på svangerskapspenger nå) så jeg er vandt med styrketrening! Men hater å jobbe over alt på denne jord, så det eneste kondis treninga jeg kan tenke meg er vel sykling eller noe slikt.. Er bare litt skeptisk til å begynne med fysisk krevende ting jeg ikke har gjort tidligere under svangerskapet... Selv om de sier jo at så lenge du ikke sliter deg helt ut og føler ubehag skal det går bra. Er nok bare pysete! :s

Er begynt på sirkeltrening som er to ganger i uka, men er litt skeptisk så gjør ikkje alle øvelsene på samme måte som alle andre...

Jeg trener 3-4 ganger i uken.
Ikke fult så hardt som jeg normalt ville gjort, men en god del selv om...:)
Har en PersonligTrener som følger meg tett opp...:)

Går i tillegg tur med alle hundene en gang om dagen.

Men kan ikke akkurat si at det gjør underverker her i gården da, men vet jo heller ikke hva en hverdag uten trening vil si da.
Har så lyst å kunne delta i Athletic Body Fitness når jeg er ferdi med svangerskapet, amming osv...:)

Jeg trener, men har ikke vært denne uka da snuppa har vært syk og jeg sliter med hodepine og Kvalme :( Trente hele forrige svangerskap også, hadde en superlett fødsel :)

Prøver også å trene 3-4 ganger i uken! Spurte jordmor hvor lenge man kunne trene styrke! Hun sa bare at det måtta man selv føle på kroppen!:D

Skulle mer enn gjerne gjort det, liker veldig godt å trene. Men har desverre fått skikkelig bekkenløsning og får ikke til :(

Back
Topp