Trening

senander

Andre møte med forumet
Hvordan står det til med jentene og trening? 
Jag har jo egentlig bare lyst til å ligge på sofaen å sove, for er så trøtt... så er tungt å komme seg på trening om dagen..
Men vil helst slippe å gå opp så mye i dette svangerskapet som forrige, (26kg) .. og da må jeg vel bare dra på zumbaen å vrikke på hoftene. Begynner jo denne graviditetet med +3 kg, som sitter igjen fra forrige... 

Noen som har noen gode motivasjons tips?? Og tips på trening som er gøy og bra når man er gravid? 

Sist ble det lite trening fordi jeg var så redd for å gjøre noe galt, men vil prøve å trene mer denne gangen. Trener 4-6 ganger i uken, så føler jeg vil prøve å velikeholde formen så godt som mulig. Har googlet litt rundt og forstår at det bare er positivt å trene nå man er gravid så lenge man gjør det med måte og ikke kjører på hardere enn normalt. Satt i sammen ett styrkeprogram av anbefalte styrkeøvelser å gjøre når man er gravid, så da blir det det programmet, spinning og yoga hovedsaklig. Men blir nok litt mindre oppå kvalmen nå da, så håper ikke formen forfaller for fort.

Jeg går mye tur jeg. Da slipper man å overbelaste noen deler av kroppen hvis man er bekymret for det og det er veldig sunt og deilig med frisk luft! :) Og hvis man faktisk går i litt skog/mark så er det en skikkelig workout også :P

Forrige svangerskap trente jeg så og si helt frem til termin. Syns spinning var veldig greit, særlig når magen ble stor. Lett å styre belastningen selv, og samtidig få den herlige følelsen av å ha trent! Kun positiv erfaring med trening i svangerskap, satser på å gjenta suksessen!

malenamor skrev:
Forrige svangerskap trente jeg så og si helt frem til termin. Syns spinning var veldig greit, særlig når magen ble stor. Lett å styre belastningen selv, og samtidig få den herlige følelsen av å ha trent! Kun positiv erfaring med trening i svangerskap, satser på å gjenta suksessen!

Så kjekt å lese. Trente litt spinning selv sist og syns det er veldig greit siden man kan styre timen selv. Fikk du kynnere når du trente og hvor mange prosent av makspuls holdt du deg på? Er ivrig bruker av pulsklokke og jobber effektivt med den på spinningtimene, men lit usikker på hvor jeg skal holde meg nå.

Var ikke plaget med kynnere, men lyttet til kroppen og tok det rolig hvis jeg kjente ubehag. Brukte pulsklokke, ble anbefalt av instruktør å ikke ligge over 80%.. Holdt meg sånn noenlunde til det..

Jeg går og står mye på jobb, så jeg la bare på meg 8kg forgje svangerskap.
Jeg har brukt å rocke men, er usikker på å gjør dette nå?
Om jeg blir sykemeldt og har mer tid, vil jeg helt klart begynne å trene mer!
Og til Januar skal guttungen gå fult i bhg, så da har jeg mer tid og kan ta med bebisen på trening emoticon
Tidklemma er noe dritt og jeg jobber MYE liker å se pengene rulle inn emoticon

Back
Topp