trening under svangerskapet...

Noen som gjør det? Jeg har begynt hos fysioterapeut i dag. Så har lært noen øvelser.som jeg også kan gjøre hjemme. Jeg har slitasje i korsryggen. Jeg skal bli flinkere til å gå tur hver dag på 50 min tilsammen. Noe mer enn det rekker jeg ikke. Med 2 barn fra før i huset.og 3 barn annenhver helg ;)

Jeg må bli flinkere til å gå turer. Trente masse til jeg var 2 mnd på vei, men da sa kroppen stopp. Holder i grunnen med full jobb, men satser på at nå som det blir kaldere så virker kroppen bedre :) og da skal det bli gåturer, helst hver dag

ja, trent 4 ganger hittil denne uken :-) får så mye igjenn for det både under og etter svangerskap! Alt hjelper, turgåing og styrke hjemme er topp i en travel hverdag :-) keep up the good work!

Sent from my GT-P7320 using BV Forum mobile app

Huff..jeg har nesten ikke trent siden jeg fant ut at jeg var gravid..blir bare gåturer med hunden..! :confused::rolleyes: Må ta meg sammen litt..!

Jeg trente relativt hardt før jeg gikk på en smell og måtte nøye meg med svømming, sykling og turer...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Jeg har fått satt opp et eget treningsopplegg for gravide med fokus på å bli sterk de riktige stedene. Er masse bekken, rygg, armer, lår og litt mage. Gjør dette for at jeg lettere skal kunne komme tilbake i form etter fødselen og forhåpentligvis ha et lettere svangerskap.

Veldig fornøyd og merker det veldig på både humør og energi!

Jeg har trent for lite, men hadde en fire timer lang fjelltur i g0år og det kjentes relativt godt etterpå. Så skal nok på flere fjellturer fremover ihvertfall:)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Aaaalt for lite. Trente masse før jeg ble gravid men har vært kjempelat lenge nå. Kjenner det negativt både på kropp og humør, men det er så hardt og komme i gang igjen...

Jeg har trent ganske mye før jeg ble gravid. Dabbet av da jeg var dårlig i begynnelsen, men har kommet litt igang igjen.
Prøver å trene litt mer spesifikt med tanke på bekken, og tilpassede styrkeøvelser for gravide. Har dessuten begynt å svømme nå, noe som kjennes kjempebra! Absolutt å anbefale. Skal dessuten på min første vanntime på 3t Pirbadet i dag. Bare å hove seg med, for andre som trosser den nye kroppen sin, og vil sprade litt i en godt strekt badedrakt! :D

Nei, altfor lite, men er jo aktiv med en sønn på snart fire, prøver å hå mest mulig og står en time hver dag på jobb.
Gjør et par øvelser + tøyer hver dag, men burde nok gjort mer.

Har katt og hund, og leilighet å ta vare på, og mat å lage, og bikkja er blanding mellom Border Collie og Husky, så har en smart, aktiv hund som går fort på tur :p Takket være henne så er jeg i fiiin form! <3
Går 1-2 turer i oppoverbakke i 30 minutter minst hver dag :)

Har vært sløvt med trening for min del så langt under svangerskapet. Har blitt noen ytterst få turer på treningssenter og noen turer i nærområdet og div turområder i byen. Stikker av og til innom foreldrene mine og låner med meg hunden deres bare for å ha en unnskyldning for å komme meg ut på tur. Nå har jeg slitt med en skikkelig strekk på ene siden av ryggen denne uken som har gjort at jeg har hatt nok med å fungere sånn noenlunde på jobb de 40% jeg jobber nå som jeg er sykemeldt 60 %

Jeg har trent ganske mye før jeg ble gravid. Dabbet av da jeg var dårlig i begynnelsen, men har kommet litt igang igjen.
Prøver å trene litt mer spesifikt med tanke på bekken, og tilpassede styrkeøvelser for gravide. Har dessuten begynt å svømme nå, noe som kjennes kjempebra! Absolutt å anbefale. Skal dessuten på min første vanntime på 3t Pirbadet i dag. Bare å hove seg med, for andre som trosser den nye kroppen sin, og vil sprade litt i en godt strekt badedrakt! :D

Hvordan var det på vanntimen? Har tenkt på det selv, men aldri kommet meg avgårde :p

Hvordan var det på vanntimen? Har tenkt på det selv, men aldri kommet meg avgårde :p

Den var Forsåvidt grei. Ikke voldsom hardtrening. Var en del eldre damer der, så.. Men fikk da rørt litt på skrotten, og koser meg i vannet, så.
Tenker jeg kanskje prøver meg på PowerVann-timen etterhvert. Var litt redd den skulle være for hard nå som kondisen er litt svekket, men tar sjansen siden den vanlige vanntimen var så rolig.
De har jo en vannyoga også som jeg synes frister litt :)

Hvis svømming, vannaerobic, lange fjellturer og gåturer med hunden regnes som trening så, ja!
Elsker hvor mye styrke og energi jeg har hatt hele svangerskapet :D
Var senest i dag på vannaerobic hvor de ba oss jogge, løpe, løfte, senke og finne en partner hvor vi skulle holde i en bassengpølse og den ene skulle være "okse" og dra, mens den andre skulle holde igjen så godt en kunne.
Kunne ikke holde meg igjen, gitt! :)
Deilig med badeparker :)

Back
Topp