Trening under graviditeten

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Trener du som gravid? Hva slags trening holder du på med og hvor ofte?

Er trening viktig for deg ?

Trening er viktig for meg, men jeg er redd for å trene siden jeg går med blodtrykk i grenseland. Redd for å gjøre noe galt..

Ja jeg trener, men har trappet ned fra før jeg ble gravid! Da trente jeg en til to timer hver dag!
Nå trener jeg styrke, det meste som før og jeg løper intervaller på mølle, 4-5 ganger i uka:)

Trening er veldig viktig for meg. Det gir meg overskudd og masse glede[emoji106][emoji4][emoji123]

Veldig viktig! Spørs hvordan hverdagen hadde vært uten.
Trener 3-4 ganger i uken.
Mye spinning, løping, styrke.
Nå når energien begynner og komme tilbake har jeg vært på svømming 1-2 ganger i uken og lett styrke:)

Jeg klapper meg selv på skulderen for å klare å komme meg gjennom arbeidshverdagen + ta meg av mini frem til legging. :p trente masse før.. men håper på å få til en del gåturer etterhvert.

Yin yoga en gang i uken. Yin yoga er en veldig rolig form for yoga med fokus på den meditative delen av yoga, pust og lange, dype strekk som løser opp i både musklatur og bindevev. Timen jeg går på har fokus på å åpne i hoftepartiet og litt på bryst - med andre ord, perfekt for gravide! Instruktøren er fantastisk, tilrettelegger øvelser for meg og kommer bort til meg etter hver time og spør hvordan det går med meg og hvordan jeg opplevde timen [emoji173]️ Jeg kjenner på kroppen at spenningene jeg har hatt i korsryggen har sluppet litt taket etter at jeg begynte å gå fast på denne timen, så jeg har som målsetting å klare og følge denne timen helt fram til fødsel.

Jeg går tur med hundene som vanlig, 3-4 dager i uka, og prøver å legge inn litt jogging de dagene kroppen føles bra. [emoji4]

Trening er viktig for meg. :) Vanligvis løper jeg ca 4 mil per uke, men nå som jeg både har redusert tempo, lengde på turene og antall turer er jeg nå på ca 25 km per uke, vanligvis fordelt på 3 løpeturer. Prøver å få inn ei styrkeøkt i tillegg, men sliter med motivasjonen der.

Trening er utrolig viktig for meg, men pga kvalme har det blitt to økter på studio(løping og styrke), samt en tur i helgen!

Trening er veldig viktig for meg, men blitt litt med kvalmen, smerter i rygg og bekken og at jeg sover heletiden. Men håper å gå tilbake til styrke(men på et annet nivå når jeg er gravid) og kanskje begynne med gravidyoga.

Back
Topp