Trening under graviditet

Jeg har også vært helt utslått av trøtthet/ingen energi og kvalme de første mnd, og derfor ingen trening. Noe som er tungt for psyken! Er i uke 15 nå (sniker fra desember-gruppa) og har denne uka eeeendelig fått trent hele 2 styrkeøkter! Føles sjukt bra ut! Håper det fortsetter og jeg kan opprettholde treninga fremover nå :smiley-angelic001

Effekten trening har på psyken (evt. mangel på trening) er helt enorm! Veldig takknemlig for at kroppen spiller på lag for tiden og at jeg får trent nesten som normalt. Noen dager er det å bare møte opp og gjøre det kroppen tillater mer enn godt nok :) Stå på alle sammen!

Ble en hissig intervalløkt i dag sammen med et par av mannfolka i boxen. 6x1000m bakkeintervall var tungt, men sykt digg! :D

Da har magen poppa og flere tilpasninger må til for min del, men det finnes heldigvis flere løsninger eller utfordringer :D Ting begynner å gå litt treigere sammenlignet med tempoet til de andre, men trøster meg med at jeg har en innebygd vektvest jeg gjør alt av øvelser med, som de andre på trening ikke har (en smule konkurranseinstinkt her i gården, hehe)

Har måttet kutte ut mageøvelser som situps og toes to bar, men også pullups ettersom det buler mellom magemusklene (coning). TRX-row og kjerneøvelser på alle fire har vært fint å bytte ut med slik at jeg får jobba med den samme muskulaturen. Hvis det er toes to bar i en økt har det gått veldig fint å bytte ut med for eksempel echo bike for å få opp pulsen :)

Back
Topp