Trening/trim

Smiley:)

Ønsker seg det største i verden!
Aprillykke 2017
Trening er ikkje mi sterkaste side. Går litt tur av og til, men der stopper det. Siden det er positivt å væra i god fysisk form til fødselen, so burde eg jo gjera ein liten innsats. Eg skulle hatt nokon tips om nokon små og gode råd ang. trening? Kva bør me gjera?

Skal selv få noen tips fra fysioterapeut til tirsdag, siden jeg ikke har energi til treningene mine på kvelden lenger. Men yoga, basseng og styrke er vel ikke helt utenfor :) og tøying;)

Kan oppdatere etter råd fra fysio:)

For meg og mitt bekken er det gåing som gjelder + styrkeøvelser uten for stor belastning. Hvis tur av og til blir til tur hver dag, er du godt i gang. Hvis du i tillegg legger inn knebøy, planke og seteløft har du fått dekket de aller viktigste muskelgruppene. Med litt tåhev, push-ups og et par manualer for å trene biceps, triceps og skuldre har du med det meste av styrkeøvelser vi har i gruppetimene for gravidtrening hos min fysioterapeut. Vi har også litt yoga/avspenningsøvelser og fokus på å myke opp i og rundt bekken, men det er ikke viktig hvis ikke du kjenner noe vondt.

Jeg var kvalm de første 3-4 månedene og trente ingenting. Når deg ga seg begynte jeg gradvis med yoga og svømming. Svømming er helt fantastisk. :) Nå er formen og energien såpass fin at jeg deltar på vanlige geuppetimer (styrke) på treningssenter. Gjør bare andre øvelser hvis det er noen jeg ikke kan ta, feks sit-up. Jeg er svak for sjokolade for tiden, har aldri hatt så lyst på det før. Så håper litt aktivitet veier opp for det ;)

Men er dere alle i form og raske igjen siden dere har begynt å trene igjen?

Jeg trente styrke sammen med naboen 4-5 ganger i uka og ellers noe cardio utenom det + gikk til jobb og gikk turer. Jeg hadde en del kg for mye og var ikke i topp form, da jeg ikke hadde holdt på så lenge.

Men jeg spyr omtrent daglig nå, mye hodepine og kvalme. Trøtt og sliten er jeg og etter en dag på jobb eller husarbeid/på farta så er jo jeg skutt. Jeg går til/fra jobb alt ettersom hva slags vakt jeg har og går til butikken og prøver å komme meg ut en liten tur ellers. Men tanken på å trene igjen den har jeg ikke form eller energi til.. og jeg vet at mye av det er pga kostholdet mitt da kroppen min er avhengig av et sunt kosthold for å fungere og det klarer jeg ikke å spise nå pga kvalmen. Kjenner og bekkenet krangler og de trur det er en muskel i magen som er strekt som gjør at jeg har smerter på høyre side av magen. Jeg kjenner og at betennelsen i akillessenen blusser opp for fult. Føler jeg virkelig forfaller og vil så gjerne holde meg litt i form. Noe av dere som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg kan ikke gjøre så mye forskjellig trening pga vond rygg, men går på yoga! Kanskje det er verdt et forsøk hvis du har mulighet der du bor? :)

Jeg kan ikke gjøre så mye forskjellig trening pga vond rygg, men går på yoga! Kanskje det er verdt et forsøk hvis du har mulighet der du bor? :)

Det har jeg ikke sett noe til her jeg bor, men kan jo undersøke det nærmere :)

Anbefaler yoga, pilates og trx. Cardio er sykkel veldig bra sålenge dere er komfortable med det, en god nummer to er elipsemaskin!

Var med å lage en bok som heter "trening for kule mager" under studietiden min. Er Jill jahrmann som er forfatter, denne anbefaler jeg virkelig på det varmeste :) hvis ikke kan jeg anbefale dere å søke etter trxøvelser dere kan gjøre i slynger, for her er det lite belastning på bekken og hofter, men høy belastning på kjernemusklatur - det får dere bruk for fremover :)

Jeg blir stiv/vond av å gå på tredemølle(bekkenlåsning), men både kiropraktoren og fysio råda meg til å sykle, styrkeøvelser med redcord/slynge og gå masse ute på grusveier. Det var deilig å starte med spinning igjen, mn merker at jeg drikker trenger mer vann under trening enn før så har begynt å ta med meg 2 flasker ;)
Om du ikke har tilgang på treningssenter så anbefaler jeg absolutt å benytte det fine vårværet til å gå masse ute :D

Jeg liker å svømme, merker ikke så mye til de ekstra kiloene som har kommet da :) Magen er heller ikke konstant i veien

Back
Topp