Trening, treningstips og motivasjon

Lillespire_i_magen

Blir kjent med forumet
Hei maijenter!:hippy2

Jeg lurer på hva slags forhold dere har til trening under svangerskapet?
Vet jo at dette er bra for både barn og mor, så lenge det føles greit osv. Har trent relativt regelmessig frem mot svangerskapet, men nå kjenner jeg at jeg sliter fælt med motivasjonen og er veldig slapp og sliten. Er ca 8 uker på vei, så håper jeg får litt mer energi etterhvert.

Hadde håpet å fortsette å ri så lenge jeg føler det er forsvarlig, svømme litt, gå i skogen, spinne, gravidyoga og litt styrke, særlig med tanke på ryggplager. Dette er jo ikke tiden for de store prestasjonene, men håper jeg greier å holde meg litt i aktivitet hele svangerskapet. De sier jo at både graviditeten og fødselen skal gå litt lettere da.

Hva gjør dere for å holde dere aktive og hva er planen (så lenge du holder deg relativt frisk) i forhold til trening resten av svangerskapet? :)

prenatal-sh-300x199.jpg

Jeg sliter med kvalmen, men prøver å gå turer som jeg skal fortsette med tenkte jeg. I tillegg skal jeg følge "mammatv trening for gravide " når jeg er litt bedre i form :)

Jeg jogget før jeg ble gravid. Hadde jogget ca 1 mnd, og følte formen begynte å komme seg og vekta gikk nedover. Pga blødninger turte jeg ikke fortsette med joggingen, men prøver å gå korte turer hver dag til tross for trøttheten. Tenker å gå lengre turer når trøtthet og kvalme slipper taket, vist det gjør det tidligere denne gangen enn sist.

Jeg trente omtrent ingenting i forrige svangerskap siden jeg fikk ryggproblemer allerede i uke tolv med gangvansker og krykker :arghh: Denne gangen har jeg trent meg litt opp på styrke og yoga og er nå 5+3 uker på vei og har fortsatt masse masse energi (la oss håpe det varer)! Vil fortsette å trene styrke i slynge(trx) og yoga så lenge jeg klarer, forhåpentligvis hele veien :) :smug:

Har trent regelmessig så lenge jeg kan huske.. Forrige svangerskap trente jeg frem til fødsel, dog ikke løping/gåing pga trøbbel me bekken som jeg fortsatt har etter første svangerskap. Jeg trener for det meste bare styrke, noen ganger går jeg litt på ellipsemaskin da det er det eneste som funker for bekkenet mitt desverre! Før første graviditet løp jeg flere mil i uka men men..:)

Styrketrening her :) en uke ufrivillig fri pga kvalme og trøtthet nå, men håper det går seg til.

Sent from my iPhone using BV Forum

Inspirerende å lese om at dere er så aktive :) Kjedelig om man får noen større plager som bekkenløsning ol. Det håper jeg virkelig at jeg slipper.

I morgen skal jeg prøve meg på første styrketime etter at jeg fant ut at jeg er gravid. En time jeg har vært på mange ganger før. Forventer ikke så mye av den timen, annet enn at jeg fullfører på en eller annen måte.
Har blitt mye fortere anpusten, sliten og svimmel nå enn jeg pleier. Så får bare gjøre det på min egen måte hvis jeg ikke klarer alt :)

Jeg hadde endelig kommet igang med trening igjen før jeg ble gravid nå. Vekten begynte også å gå nedover, men jeg får ikke "lov" til og trene før jeg har vært på tidlig ul, og de får sjekket hvordan "stå'an" er... (5 sa/ex.u/ma)

Håper alt ser bra ut nå, slik at jeg hvertfall kan gå litt lengre turer og trene litt:)

Har en matte på gulvet som eg koser meg på ;) gjør basic øvelser for å styrke muskulaturen. Må begynne å gå tur også, men får aldri fingen ut :(

Trener styrke&core på SatsElixia, går en del lange turer og hadde så vidt begynt å jogge litt før graviditeten. Trente gjennom hele svangerskapet både første og andre gang og satser på å gjøre det samme nå :happy:;)

Back
Topp