Trening som håndball?

• Trådstarter Trådstarter Mamma til 3
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma til 3

Guest
Noen som spiller håndball her?
Hørt så mye forskjellig ang trening!

Har trening en dag i uken og som regel en kamp!

Når burde man si ifra til trener/ laget at man er gravid og kanskje slutte å spille?

Trening du holdt på med før du ble gravid, kan du fint fortsette med etterpå også.
Magen setter en stopper for når du må stoppe. Og hvis noe gjør vondt, så skal du stoppe uansett! [:)]

ORIGINAL: Bokhylle

Trening du holdt på med før du ble gravid, kan du fint fortsette med etterpå også.
Magen setter en stopper for når du må stoppe. Og hvis noe gjør vondt, så skal du stoppe uansett! [:)]

Jepp! [:)] Trente masse i forrige svangerskap, squash og styrketrening, og var i super form gjennom hele graviditeten, og la ikke på meg overflødig heller. Så lenge du føler du klarer det, og ikke får noen smerter, er trening bare sunt, og gir deg ofte mindre plager i svangerskapet!

Men ja, si det til de andre når du føler du er klar for det, håndball kan jo bli ganske brutalt, de trenger jo ikke å slenge deg i bakken eller albue deg i magen akkurat!

Jeg har sagt det til jentene på laget nå og jeg kommer ikke til å være med på flere kamper (ved neste kamp er jeg 10 uker). trening kommer jeg til å være med på så lenge jeg føler meg i form til det også tilpasser ejg det heller litt etter hvert[:)]

Uansett ville jeg i hvert fall ha droppa å spille kamper når jeg runder uke 12, for da kommer livmora over skambeinet er ikke like godt beskytta lenger. Håndball kan jo tross alt gå ganske hardt for seg[;)]

Jeg har lest at trening som håndball,fotball og squash skal man unngå pga raske endringer i kroppsvekta + harde støt/slag.. Ville forhørt meg litt rundt og eventuelt finni alternative treningsmetoder :)

Tusen takk for svar jenter=) Tenker jeg sier ifra på trening i dag til treneren iallefall.. Så veit hun hvorfor jeg ikke gir 100% hele tiden!
Vil jo ikke sluntre unna noe men det er jo veldig fort gjort å få en albue/ slag i magen!..

er 10 uker på vei ca neste kamp så den får jg vel se ann litt =)

Back
Topp