Trening og kynnere..

Ikke daglige kynnere, men får kynnere hvis jeg går lengre turer i raskt tempo. Fikk beskjed av jordmor om å kutte ned på turene (går heller to turer på ca 15 min om dagen) i et roooolig tempo og det har hjulpet masse

Jeg trener, og når jeg får kynnere stopper jeg, avbryter den aktiviteten jeg gjør og finner en annen alternativ øvelse.

Viktig å kjenne etter på kroppen. Man kan fint trene selv om man får kynnere, men skal ikke da presse på, men roe ned eller avslutte.

Har også kynnere, men trener fortsatt. Roer bare litt ned når de kommer :)
Har merket at situps, planke og annet som går mer direkte på magen må roes litt ned på nå ;) Men det det går bare på at det blir ubehagelig.
Lytt til kroppen og tren det du har lyst og orker! :)

Har merket at situps, planke og annet som går mer direkte på magen må roes litt ned på nå ;) Men det det går bare på at det blir ubehagelig.
Oki:D for har en del murringer også, har dere noe av det? Kan komme og gå med kynnerne..

Venter en liten prins 9 November ❤

Kynnere er vel ofte et tegn på at man bør ta det litt med ro. Så det kan hjelpe å ta en pause eller skifte aktivitet/stilling/tempo.

Jeg fikk beskjed av jordmor at øvelser som går direkte på de rette magemusklene, som vanlige situps, ikke var lurt å gjøre når man var komt i 2.trimester. Dette hadde å gjøre med at de rette magemusklene drog seg ut til siden pga av voksende baby. Og om man trente dem, da kunne de rett og slett tøyes feil, slik at de ikke gikk tilbake etter endt sv.skap.
Har ikke sjekket dette videre med noen, men for meg hørtes det logisk ut, så de øvelsene har utgått fra uke 16 ca.
De skrå magesmusklene går helt fint å trene.

Jeg fikk beskjed av jordmor at øvelser som går direkte på de rette magemusklene, som vanlige situps, ikke var lurt å gjøre når man var komt i 2.trimester. Dette hadde å gjøre med at de rette magemusklene drog seg ut til siden pga av voksende baby. Og om man trente dem, da kunne de rett og slett tøyes feil, slik at de ikke gikk tilbake etter endt sv.skap.
Har ikke sjekket dette videre med noen, men for meg hørtes det logisk ut, så de øvelsene har utgått fra uke 16 ca.
De skrå magesmusklene går helt fint å trene.
Har og hørt og lest flere plasser at man ikke skal trene øvelser som sit ups. Vet ikke om det har noe med at de ikke går tilbake.

Men mageøvelser er viktige, men kan være greir å holde seg unna sit-ups. Bare søk på nett etter treningsøvelser til gravide eller lån en bok for gravide. Da finner man som regel flere fine øvelser :-)

Back
Topp