Trening og kosthold

mille.

Gift med forumet
Hva var det vi ikke burde spise??

-fete oster
-spekemat (rått kjøtt)

Og trening..
Er det noe vi bør være forsiktig med?

Tror det er trygt å spise norsk, fersk spekemat.. På svangerskapet var det ei som la ut en skikkelig informativ og god artikkel om trening og svangerskap.. Den kunne jeg virkelig ha tenkt meg å lest igjen nå.. Men jeg finner den ikke igjen. Men tror du kan trene som før, men ikke øke intensiteten. Pulsen bør ikke gå så mye høyere enn 140-145 har jeg forstått. Jeg er glad i å presse meg opp i mot makspulsen, men det er vel kanskje ikke så lurt nå da.. Må finne nye treningsformer. [:)] 

Det står noe på forsiden til BV om hva vi bør unngå å spise. Kan være greit å kikke der. Er mye man må begynne å tenke over nå. Men dette er jo såå gøy!! [:)]

Oki, takk takk [:)]

Jo man kan spise fete oster, men upastoriserte oster bør man være forsiktig med, og muggoster. Rått kjøtt bør man heller ikke spise, og noen fiske slag. Ellers tror jeg man kan spise ca hva man vil.

Man bør trene moderat, ikke for mye hopp og sprett, og ikke drive med sport hvor man kan få slag eller falle. Det er bra å trene litt, det kan gjøre fødselen og svangerskapet lettere - da har man styrke i kroppen.

Det vet jeg ikke helt.
Men har fått beskjed at "fete franske" oster, kanskje brie og slike stinke-oster skal vi holde oss unna..

Feta kan du spise, men ikke den EKTE: som er laget på fåre-melk, fordi den er upastorisert; altså høyere bakterie-innhold. Det er feil det mille sier om fete franske oster. Det har ingenting med fettinnholdet å gjøre, eller at de er franske, men om de er upastoriserte eller ikke. Met står en side her på BV om kosthold og graviditet, bare å gå inn der så får dere svar:)
ORIGINAL: Cambi

Men kan jeg spise sånn ost som en bruker i salater... Sånne terninger som ligger i olje?? Har fått dilla på salater denne sommeren å synes det er utrolig godt med di terningene oppi[8D][8D][8D]

ikkje meir enn 140-145 i puls???? hvor har du fått det i fra? eg får jo den pulsen berre av å hente posten, eg må jo kunne trene... hjelp! har 211 i maxpuls da, så det må jo vere noen prosentsatser å gå etter....

Back
Topp