Trening og kosthold?

Scorpiogi

Flørter med forumet
Noen som tenker noe på dette underveis, eller har lagt noen planer for dette?

Jeg er en av dem som  er nødt til å tenke på dette, er litt overvektig, og har mye diabetes i familien. Sist svangerskap lå jeg nært å få sv.diabetes, og har født et stort barn, og et ganske så stort.

Føler nå at kvalmen begynner å komme seg, og at jeg ikke trenger å spise så mye som før lenger, men jevnlig behov har jeg fremdeles.
Kommer også til å bli plaget med bekkenet, kjennes allerede, så å gå mye kommmer nok ikke til å bli et alternativ hele veien.
Har fått lånt meg en trimsykkel, som jeg skal prøve ut - kommer jeg til å bruke den? [8|]
Skal nå kose meg underveis, men prøve å tenke litt innimellom....
Første gang la jeg på meg 25 kg.. Andre gang la jeg på meg 13.
Denne gangen håper jeg på ikke noe mer enn 15-13...

Hadde vært moro hvis det var flere som hadde lyst til å motivere hverandre...?! [:D]

Ellers, ha en fin mandag til alle! [;)]

Jeg er også litt overvektig. Skulle så gjerne ha kommet i gang, men akkurat nå hemmer kvalmen meg i og gjøre noe som helst.
Nå er jeg så mye i ro/liggende at de har gitt meg blodfortynnende sprøyter [:'(] Var ikke helt det som var planen lissom.

Også er det jo det at det er ikke lenge siden jeg kom opp av rullestolen så jeg burde holde det litt ved like.
Kondisen var ikke helt på topp etter det lissom. Føler meg ikke bra akkurat nå. Så JA skulle absolutt fått kommet i gang med litt trening om ikke annent et gå tur om dagen....
Bare sånn som i dag måtte jeg avlyse treningsøkten med fysioterapauten min (dårlig samvittighet)

Kosthold tenker jeg ikke så mye på akkurat nå, jeg må rett og slett bare spise det jeg klarer og få ned.

Hører til den formfulle gruppa med ekstra kilo jeg også, forrige svangerskap gikk jeg riktignok ned i vekt pga av mye dårlig form og matlyst. Men denne gangen merker jeg at jeg har forholdsvis god apetitt og kan spise mere, men prøver å tenke : *Jeg er sunn* for å spise sundt og riktig, også kommer jeg til å gå trilleturer så lenge bekkenet og formen samarbeider i tillegg så har jeg fått plass i en bassengtreningsgruppe for rygg og bekken, så håper å få vedlikeholdt formen og kroppen noenlunde ihvertfall [:)]

jeg tenker vel ikke så mye mer på det nå enn når jeg ikke er gravid. Men jobber som treningsinstruktør så trening er en del av hverdagen min. Sunt kosthold er også det, selv om det pga kvalme har vært litt såder såder i det siste[8D]

Men trener mye styrke i form av vektløfting med manualer og vektstang og kondisjon i form av jogging, spinning og aerobic.

Av mat passer jeg på å ha mer grønnsaker enn karbohydrater,så jeg spiser lite poteter og når jeg spiser pasta eller ris blir det alltid fullkorn. Spiser også mye frukt. Spiser ikke brød, men fullkornskvekkebrød med masse fiber.Prøver ellers å spise proteinrik mat som egg, kylling,fisk og melk.
Grønnsaker til absolutt ALLE middagsmåltidene

Alle "vanlige" produkter er i dette huset byttet ut med lette produkter:

Creme fraiche- lett rømme
lett rømme- matyoghurt
majones- lett majones
pølser- kalkunpølser
kjøttdeig- svine eller kyllingkjøttdeig
50g smør i en oppskrift blir til 30 g smør
400g kjøttdeig i en oppskrift blir til 200g kjøttdeig og 200g brønner/linser
Bruker ikke smør på brødskiva
syltetøy- sukkerfri syltetøy

Alle disse endringene betrakter jeg som små, enkle endringer. Vi har hatt denne type kosthold de siste 3-4 årene og syns det er kjempebra. Det er ingen av oss her hjemme som har noe særlig "ekstra" på kroppen så vi er heldige sånn sett. Men jeg er overbevisst om at slike små endringer er de beste for det blir et "sunt kosthold" framfor slanking og derfor mye lettere å fortsette med. Jeg holder lett vekta mi med dette kostholdet+trening, men unner meg også godis, både titt og ofte[8D]

ORIGINAL: kricam

Jeg er også litt overvektig. Skulle så gjerne ha kommet i gang, men akkurat nå hemmer kvalmen meg i og gjøre noe som helst.
Nå er jeg så mye i ro/liggende at de har gitt meg blodfortynnende sprøyter [:'(] Var ikke helt det som var planen lissom.

Også er det jo det at det er ikke lenge siden jeg kom opp av rullestolen så jeg burde holde det litt ved like.
Kondisen var ikke helt på topp etter det lissom. Føler meg ikke bra akkurat nå. Så JA skulle absolutt fått kommet i gang med litt trening om ikke annent et gå tur om dagen....
Bare sånn som i dag måtte jeg avlyse treningsøkten med fysioterapauten min (dårlig samvittighet)

Kosthold tenker jeg ikke så mye på akkurat nå, jeg må rett og slett bare spise det jeg klarer og få ned.

Du, det hørtes slitsomt ut!  Håper du blir bedre etterhvert, skjønner godt hvis du ikke greier å tenke trening/kosthold enda!
Det viktigste er at du har det bra, så får det andre komme etterhvert, hvis du klarer mer..

ORIGINAL: *SusieQ*

Hører til den formfulle gruppa med ekstra kilo jeg også, forrige svangerskap gikk jeg riktignok ned i vekt pga av mye dårlig form og matlyst. Men denne gangen merker jeg at jeg har forholdsvis god apetitt og kan spise mere, men prøver å tenke : *Jeg er sunn* for å spise sundt og riktig, også kommer jeg til å gå trilleturer så lenge bekkenet og formen samarbeider i tillegg så har jeg fått plass i en bassengtreningsgruppe for rygg og bekken, så håper å få vedlikeholdt formen og kroppen noenlunde ihvertfall

Åh, basseng, det hørtes deilig ut! Har så lang vei til bassenget her, at tror neppe jeg gjør det. Men det hørtes herlig ut [:D]
Hehe, "Jeg er sunn!" det må jeg prøve, kanskje det hadde hjulpet hos meg også!

Har nå prøvd sykkelen for første gang, funket greit. Må nok ta det litt sakte, formen min er ikke særlig bra kjenner jeg.
Men litt er bedre enn ingenting![:D] Dagens ble 10 minutt. Kanskje 12 i morgen?

ORIGINAL: ~Mirabell~

jeg tenker vel ikke så mye mer på det nå enn når jeg ikke er gravid. Men jobber som treningsinstruktør så trening er en del av hverdagen min. Sunt kosthold er også det, selv om det pga kvalme har vært litt såder såder i det siste[8D]

Men trener mye styrke i form av vektløfting med manualer og vektstang og kondisjon i form av jogging, spinning og aerobic.

Av mat passer jeg på å ha mer grønnsaker enn karbohydrater,så jeg spiser lite poteter og når jeg spiser pasta eller ris blir det alltid fullkorn. Spiser også mye frukt. Spiser ikke brød, men fullkornskvekkebrød med masse fiber.Prøver ellers å spise proteinrik mat som egg, kylling,fisk og melk.
Grønnsaker til absolutt ALLE middagsmåltidene

Alle "vanlige" produkter er i dette huset byttet ut med lette produkter:

Creme fraiche- lett rømme
lett rømme- matyoghurt
majones- lett majones
pølser- kalkunpølser
kjøttdeig- svine eller kyllingkjøttdeig
50g smør i en oppskrift blir til 30 g smør
400g kjøttdeig i en oppskrift blir til 200g kjøttdeig og 200g brønner/linser
Bruker ikke smør på brødskiva
syltetøy- sukkerfri syltetøy

Alle disse endringene betrakter jeg som små, enkle endringer. Vi har hatt denne type kosthold de siste 3-4 årene og syns det er kjempebra. Det er ingen av oss her hjemme som har noe særlig "ekstra" på kroppen så vi er heldige sånn sett. Men jeg er overbevisst om at slike små endringer er de beste for det blir et "sunt kosthold" framfor slanking og derfor mye lettere å fortsette med. Jeg holder lett vekta mi med dette kostholdet+trening, men unner meg også godis, både titt og ofte[8D]

Kjempefine tips! Tror jeg må prøve noe av dette!
Prøver selv lett lavkarbo, kombinert med litt mindre usunt fett, men er vanskelig... Fint å få litt inspirasjon [:)]

Bekkenet og ryggen plager meg ein god del, sa da blir ikkje store trimmen, men prøver å gå litt turer og sånn... Har desverre gått opp nåken kilo sio eg blei gravid, men håpe ikkje da blir så masse.. Første la eg på meg 30 kilo, hadde da sv.skaps diabetes uten oppfølging og fekk ei jente på 5088 gr, Med nr 2 gjekk eg opp 20 kilo hadde sv.skaps diabetes men heldigvis oppfølging denne gang så jenta blei litt mindre..

Eg må holde diabetes diett heila livet, men siden min mann har diabetes type 1 så e jo ikkje da nåke problem.
Bruker også kun lett produkter... Trur eg skal bli litt flinkare å spise knekkebrød... Holdt på med slanking før eg blei gravid.. Gjekk ned 25 kilo fra fødselsvekt med nr 2.. Så ca 5 kilo ned fra den vekt eg var før eg blei gravid med nr 2.. Nå er eg oppe igjen i den vekta eg var når eg blei gravid sist.

Back
Topp