Du burde nok slutte med rockering nå ja, for den er jo ganske hard mot magen.
Men du kan fint trene magemusklene som normalt fram til uke 12. Da må du slutte å trene de rette musklene, og kun trene de skrå. Dette er fordi de rette magemusklene begynner å dele seg når magen begynner å vokse, mens de skrå er akkurat der de var. Så lenge du selv syns det er komfortabelt, så kan du trene ut fra det. [:)]
Rent ellers, så sies det at du kan trene akkurat som før. Nå må du bare huske å kjenne etter på kroppen din. Blir du alt for varm, svimmel, eller får utrolig høy puls eller sliter med å puste, så må du så klart roe ned. Husk å drikk masse masse vann.
Unngå ting hvor du kan falle eller bli truffet av noe, f.eks ballsport, og etterhvert ville jeg kanskje ikke ha løpt på tredemølle heller.
Så lenge du klarer å trene ryggen ville jeg ha fokusert på det også, kjempeviktig!
Om du trener på studio ville jeg ha bedt dem om å hjelpe deg til å legge opp et nytt treningsprogram som tar litt hensyn til at du er gravid. Etterhvert blir det kanskje værre å bevege seg, muligens får du bekkenløsning, men så lenge du selv føler at du greier det så kan du trene uansett.
Svømming er veldig smart, for du belaster ikke kroppen like mye da, og du trener ryggen veldig. [:)]