Trening og gravid

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hei jenter!
Jeg lurer på om det er "farlig" å trene mens man er gravid? Har bare lest at man må høre på kroppen. Men siden dette barnet er såå ønsket, og vi har prøvd veldig lenge, så vil jeg ikke risikere at det forsvinner..
Hvor hardt kan man trene, og hva skal man holde seg unna?

Noen som vet?

Alt er litt avhengig av hvor mye du har trent før du ble gravid. Jeg meldte meg inn på treningssenter 25. Mars, (første dag i siste mens) og fysioterapauten der sier at jeg fint kan fortsette å trene som jeg gjør(2 ganger i uka) jeg skal ikke ta vanlige situps, men heller alternative metoder for å trene kjernemusklaturen i mage og rygg. Jeg har ikke trent på 15 år, og siden jeg bare trener grupperinger i sal spurte eg om eg kan "hoppe løs" ungen siden kroppen min ikke er vant til den slags bevegelse og da fikk jeg til svar at om det skjer så ville den ha falt ut uansett. Det skal den tåle. Så jeg hopper og spretter et par ganger i uka.
Ikke tren som om du skal bli med i neste vm liksom. Tren normalt og ikke gjør noe som du får vondt av.

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Tenkte at eg skulle ta en PT time for å få et treningsopplegg som er bra no når eg e gravid!! Ellers kommer eg vel til å fortsette med spinning og masse turer med hundene for å holde meg i form!!

Jeg meldte meg inn på studio nå foe bare en uke siden, og har ikke trent noe siden jeg hadde gym på skola:P trener i hovedsak rumpe og lår. Burde kanskje spørre legen..?! Vondt får jeg uansett, blir så stiv etter trening siden kroppen ikke er vant til det :-)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg meldte meg inn på studio nå foe bare en uke siden, og har ikke trent noe siden jeg hadde gym på skola:P trener i hovedsak rumpe og lår. Burde kanskje spørre legen..?! Vondt får jeg uansett, blir så stiv etter trening siden kroppen ikke er vant til det :-)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Da er du like utrent som meg. Det er veldig lurt å ha mage og ryggmuskler når du skal få tung mage og klare å gjennomføre en fødsel. Mange måter å trene mage på uten å krønsje. Jeg har nesten ikke mage og ryggmuskler og har fått sååå vondt i ryggen etter fødselen fordi jeg har vært for svak. Derfor er det ikke tvil, jeg skal trene gjennom svangerskapet. Må bli sterkere før termin. Jeg har fortalt instruktøren min at jeg er gravid så hun tilpasser for meg og viser meg alternativer.

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Altså, når jeg fikk datteren min, så var jeg mindre trent enn jeg er nå, og jeg hadde en drømmefødsel:P Så at det blir "lettere" om man er trent er ikke tilfelle for meg. Jeg vil bare ha muskler, jeg :) Litt mer rumpe og lår :)

Altså, når jeg fikk datteren min, så var jeg mindre trent enn jeg er nå, og jeg hadde en drømmefødsel:P Så at det blir "lettere" om man er trent er ikke tilfelle for meg. Jeg vil bare ha muskler, jeg :) Litt mer rumpe og lår :)
Så bra. Da forstår jeg ikke helt hva du egentlig lurer på:p

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Hehe :P
Som sagt, så vil jeg bygge litt muskler, da :) Så det er det, om jeg kan drive med det :)
Ja, så lenge du ikke tar helt av og trener 4 timer hver dag 7 dager i uka! Og som sagt, når du trener mage så ikke krønsje. Det er ikke farlig å bli støl, det er ikke det jeg mener med vondt. Om du kjenner at du får fysiske smerter av å gjøre noe(som ikke er pga at du er støl i bena) så stopper du. normal trening et par tre ganger i uka er bare sunt i svangerskapet. Ingenting skal overdrives.

❤Jente Juli 2013❤
❤Januarspire 2015❤

Har du trent fra før av er det greit å fortsette. Er du mye dårlig så prøv heller å få til å gå en tur om dagen, det er jo supert nå på våren å gå i fjell og mark. Kjempe god trening. Kampsport å dykking skal man ikke holde på med som gravid, heller ikke håndball og slik der man kan få ball, slag, spark i magen.
Å gjøre trening som styrker ryggen, sete og ben er veldig lurt siden du skal bære tungt. I andre trimestre kan det være greit å begynne å trene armer og øvre rygg/nakke. Da gjør du deg klar for å bære på babyen din som er ganske tungt.
Men start rolig, kjenn på formen og kroppen din. Er du kvalm og dårlig så ta det rolig, er du varm så finn skygge å drikk vann. Blir du svimmel så stopp. Gjør øvelser for bekkenet anbefales også, det kan du starte med allerede fra uke 5 sikkert :)

Jeg var hos PT i går og hun sa man kunne ta situps.... Hmmm... Kan man eller kan man ikke??

❤️storebror mai 2013❤️
❤️bittelille januar 2015❤️

Back
Topp