Trening/kolsholdsprogram

funlight_

Betatt av forumet
Shit, nå er jeg lei av å være feit! ;)
Gikk opp 35kg(!!) og var allerede nesten 10kg over det jeg trives med. Gikk fort ned 15, men nå står det helt stille her..

Har googlet litt, men finner ikke noen rene programmer.. Bare "forbrenn mer enn du putter i deg"- saker.

Trenger i førsteomgang kanskje en kickstarter. Prøvde ekstrem lavkarbo (ketolyse eller hva det heter) for en stund tilbake, men da var jeg toppidrettsutøver og det endte med at jeg svimte av. Gikk ned 17 kg på 3-4 uker eller noe sånt.

Vurderer lavkarbo nå, sammen med styrke og turgåing.. Iallefall for å gå ned de første kiloene slik at det blir lettere å komme igang med litt hardere trening.

Noen som kjører et opplegg som funker her nå? Eller har gjort det før?

Hei :-) Jeg og mannen min følger vårt eget program som funker supert. Han har snart gått ned 30kg på ganske kort tid og jeg selv har gått ned 16kg på 3 mnd.
Det viktigste er jo å spise mindre kalorier enn man forbrenner.
1 skive til frokost med f.eks leverpostei
Suppe av noe slag til lunsj
1 skiv til mellommåltid
Middagen består som oftest av rent kjøtt som svin eller kylling med brokkoli eller blomkål
Også er det 1 skive til kvelds

I tillegg så trener vi noen dager i uken. Han mer enn meg :-P

Ønsker du en kickstart for å komme i gang så anbefaler jeg å prøve Forever Living sin c9. Denne selger jeg :-)

Hei :)

Jeg trener confident curves av ElitePT :)
Det koster nok litt (engagssum), men jeg forguder matplanen og treningsprogrammet mitt. Money well spent! :) De skreddersyr alt for deg ut av din hverdag, dine behov, målsettinger, høyde, vekt osv :) så får du oppfølging :)

Har vært "topptrent" selv før, og begynner nå å kjenne meg igjen styrkemessig igjen :) kroppen er også blitt ganske stram igjen etter svangerskapet, selv om jeg egentlig ikke bryr meg så mye om det, men må jo innrømme det er en fin "bivirkning" av mye næringsrik mat og rett trening :D

Før svangerskapet kjørte jeg på med mye grønt, proteiner, gode karbs, godt fett osv sammen med trening og hvile er alfa omega, viktig at de basale tingene også er på plass :) Tung styrketrening og litt kardio var også tingen. Det gjorde at jeg gikk ned 15 kg på 3-4 mnder og ble myyye mer strammere i kroppen (dette var i 2012). Holdt godteri til lørdagskveld om jeg ville kose meg.

Tenker det er bedre med en varig livsstilsendring enn quick fix løsninger, for da er det lett å falle tilbake dit man var, gjerne pluss litt ekstra. :o
MEN det er bare min synsing og mening da :) ting funker forskjellig for folk

For min del funka det veldig bra med vektklubb.no . Tok det litt over tid i steden for å rase ned i vekt. Enklere å holde det .

Hei :-) Jeg og mannen min følger vårt eget program som funker supert. Han har snart gått ned 30kg på ganske kort tid og jeg selv har gått ned 16kg på 3 mnd.
Det viktigste er jo å spise mindre kalorier enn man forbrenner.
1 skive til frokost med f.eks leverpostei
Suppe av noe slag til lunsj
1 skiv til mellommåltid
Middagen består som oftest av rent kjøtt som svin eller kylling med brokkoli eller blomkål
Også er det 1 skive til kvelds

I tillegg så trener vi noen dager i uken. Han mer enn meg :-P

Ønsker du en kickstart for å komme i gang så anbefaler jeg å prøve Forever Living sin c9. Denne selger jeg :-)

Men c9 er vel ikke anbefalt hvis man ammer? Det fikk jeg høre hvertfall..

Jobber med å finne en balanse ift kosthold og amming her.. Vil ikke miste melka.. + at jeg noen dager er veldig sulten..
Har kjøpt meg forever living shaker og barer som jeg tar 2 ganger om dagen i tillegg til å spise mindre porsjoner og velge sunnere alternativer (knekkebrød,mer kjøtt,salat,mindre ris/potet o.l). Står fortsatt på stedet hvil ift vekt,men nå trener jeg på tredemølle 3-4 ganger i uka i tillegg,så da får vi se om det skjer noe med vekta.. Skulle vært hvertfall 20 kg lettere...

Frokost: Grov brødskive eller knekkebrød gjerne med proteinrikt pålegg + appelsinjuice for opptak av jern og et glass melk for kalsium. Kaffe!!!

Lunsj: Havregrynsgrøt med oppkutta frukt og kanel, evt syltetøy og vann

Middag: 1/3 kjøtt eller fisk 1/3 potet, pasta eller ris og 1/3 grønnsaker. Her unner jeg meg både saus og krydder og smelta smør :D Pizza og taco er vi glad i, men bruker bare karbonadedeig ikke kjøttdeig

Mellommeal: Yoghurt med fiber (linfrø, gresskarkjerner, div. granula) og tørka bær. Vann for å veie opp for høyt fiberinntak! Bra for fordøyelsen

Kvelds (ikke mindre enn 1 time før leggetid): Samme som frokost.

Noen ganger blir disse stokka litt om på og blanda, men prøver å følge reglen om å spise en god frokost og å ikke spise kvelds så sent samt å få i meg 5 måltider ila dagen :) Spiser andre ting og, men dette er en typisk dag.

Lørdager er det fri tøyler med både dessert, lørdagssnop og sjokolade til frokost :D Brus derimot holder jeg meg unna, drikker alt for mye zero sft derimot - men heller det..

Jeg begynte å følge dette selvkomponerte kostveiledende opplegget og har gått ned til ønsket vekt og holder meg der :D Trener ikke aktivt, men går turer og holder meg i aktivitet med både 3åring og 3mnding.

Har en veeeeeldig god og enkel oppskrift på grove og saftige brød om du vil ha.

....og gode tips til middag. Vi handler bare 1 gang i uka så lager ukesplan med middag klar hver mandag. Disse tat jeg ofte vare på for inspirasjon og hjelp når en er matlei :P Jeg drakk shake fra herbalife til frokost en stund da jeg ikke hadde tid til å spise før en god stund etter jeg sto opp, og denne var bra. Skal ta den opp igjen når jeg begynner å jobbe :)

Syntes det er vanskelig i forhold til amming siden man ikke skal gå for fort ned !! Men her så gikk jeg opp 40 kilo.
Første 10 rant av, så stoppet det opp. her teller jeg nå kalorier og har gått ned 10 kilo til. Men må holde meg til 1800 kcal om dagen sier helsesøster så blir ikke noe ektremdiett.

Frokost: grovt rundstykke med skinke

Lunsj: cambridge Shake

Middag: Adams Matkasse

Kvelds: grovt rundstykke med skinke

kvelds: cambridge Shake .

Men c9 er vel ikke anbefalt hvis man ammer? Det fikk jeg høre hvertfall..

Jobber med å finne en balanse ift kosthold og amming her.. Vil ikke miste melka.. + at jeg noen dager er veldig sulten..
Har kjøpt meg forever living shaker og barer som jeg tar 2 ganger om dagen i tillegg til å spise mindre porsjoner og velge sunnere alternativer (knekkebrød,mer kjøtt,salat,mindre ris/potet o.l). Står fortsatt på stedet hvil ift vekt,men nå trener jeg på tredemølle 3-4 ganger i uka i tillegg,så da får vi se om det skjer noe med vekta.. Skulle vært hvertfall 20 kg lettere...

Nei det stemmer, glemte å si det :-P Har ikke tatt den selv enda heller pga graviditet og amming :-)

Shit, takk for tips! Har vært oppslukt i strikking de siste dagene så har glemt å sjekke innom!

Imorgen er startdagen. Har med samboer blitt enig om (greit å være på lag) et relativt normalt kosthold, men med mindre karbo. Altså, jeg kommer til å bake opp en del lavkarbo rundstykker. Utenom det blir det mer grønnsaker og mindre potet, pasta og brød. Og fremover er det null godterier, men unntak av bittelitt på lørdager. Jeg MÅ også bli flinkere til å spise ofte. Glemmer det helt når jeg er rundt han lille sjarmisen! Regner med jeg ikke er alene på det ;) Noen dager spiser jeg bare 2 store måltider i løpet av dagen.

Har alltid tenkt å handle inn for hele uken som noen sa her, men det blir liksom aldri noe av. Tror helt klart det kan hjelpe veldig på kostholdet!!

Hvor mange økter får dere til å trene i løpet av uken? Kjører dere styrke eller kondisjon og/eller hvor mange økter av hver?

Vektklubb funka veldig bra for meg og etter første graviditet. Gikk ned 15kg på det :-)
Testet det en gang for kjempemange år siden. Da fikk jeg litt slankeoverload. Følte det tok altfor mye fokus og det orket jeg ikke. Skal vurdere å sjekke det ut nå, har jo tross alt blitt 8 år eldre! ;)

Jeg gikk ned mye før jeg vart gravid. Hadde flere ganger prøvd strenge dietter og lavkarbo og masse annet- men jeg har innsett at løsningen for meg er å endre livsstilen for å klare å holde det gående.

Den første mnd var jeg fult bestemt på å kutte sukker for å bli kvitt min lille avhengighet, og da var jeg så klar for å starte at det ikke var noe problem.

Ellers spiste jeg :
Frokost: to skiver med vanlig pålegg( ost, egg, makrell i tomat, skinke +) et glass melk
Lunsj: samme som frokost + litt grønnsaker og bær
Mellommåltid: yoghurt yoplait og en frukt.
Middag: en porsjon der jeg hadde 1/3 fordeling av kjøpt, grønnsaker og ris/poteter/pasta. Vi spiste vanlig middag men valgte sunnere kjøttdeig og mye rent kjøtt og fullkornspasta.
Jeg spiste snop men holdt det til en dag i uken og smakte kake om jeg var i selskap.
Men det vart lite alkohol og brus ettersom dette er mye kalorier.
Jeg var også på treningssenter eller fjellet 3-4 ganger i uken.

Nå har det stoppet litt opp med en liten i hus og mye besøk og slikt, men er i dag klar for å starte en litt mer strukturert hverdag igjen.
Det blir ikke treningssenteret men trilletur så ofte jeg kan.

Back
Topp