Trening i svangerskapet

Tilbake på treningsentret ❤️
Var såååå sliten. 15min oppvarming og 10 min styrke. Orket ikke mer.
Har trent kun 3 ganger i siste 30 dager, i veldig dårlig form nå. Likker kun på sofa.

Men føler meg mye bedre nå etter treningen.
6+6 i dag.

Nokon her som er gode på trening i svangerskapet og kva ein evt bør unngå og når?

Eg er med i eit forskningsprosjekt og har pt time ein gong i veka. Har skjønt det sånn at bukpress ikkje er så bra, men frå når eigentleg?
Pt'en min er klar over svangerskapet og har kun sagt at eg ikkje skal pushe meg sjølv så voldsomt og nemnt enkelte øvelsar eg på sikt kjem til å måtte droppe. Men korleis er det med beinpress? Sjølvsagt ein av favorittøvelsane mine, men blir jo ein del bukpress der.
Trening i svangerskapet er bra for både foster og mammaen.
Men dette er tiden for å vedlikeholde og trene eksisterende muskler, ikke bygge nye.
Trening som er ubehagelig å utføre, skal selvfølgelig ikke utføres. Og det er lite hensiktsmessig å trene øvelser som går kun på magen, feks. Situps.
Presse deg selv til det maksimale er heller ikke å anbefale.

Jeg trener som normalt, men med dalene energi, og litt svimmelhet så begrenser det seg selv. Styrkeøktene blir korte og lette, og iom at jeg blir fort andpusten så holder det med lett jogg/rask gange på tredemølla.
Men litt trening er bedre enn ingen trening :)

Back
Topp