Trening i svangerskapet

mriit

Blir kjent med forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg har fra start vært svært kvalm, men ser håp til å starte opp med trening igjen nå :D Er det noen andre som trener i svangerskapet? Hvordan trener dere, og gjør dere noe annerledes enn tidligere eventuelt?

Jeg ønsker å ta opp igjen styrketreningen min :) Men har ikke orket enda. Kommer ikke til å gjøre noe annerledes, kjenner etter hvordan kroppen respondere bare :)

Har trent litt foreløpig, men med mye kvalme har det ikke blitt så mye som jeg ønsker. Noen uker klarer jeg to-tre økter, andre ingen. Ser frem til andre trimester og forhåpentligvis mindre kvalme.

Trener til vanlig CrossFit og HIT. Har fortsatt med dette. Løfter litt mindre enn hva jeg er vant med, og dropper øvelser jeg merker gir ubehag.

Har vært minimalt med trening her også nå de første ukene… håper formen snart tar seg opp, for her har buksene blitt trangere allerede :banghead:. Satser på løping igjen og styrke et par ganger i uka

Jeg håper å ta opp treningen så fort kvalmen slipper.. blir kortere løpeturer ev intervaller og enkle styrkeøvelser tenker jeg :)

Håper også å ta opp treningen snart. Tror både kropp og psyke har godt av å bevege seg litt mer, har blitt lite av det i det siste pga kvalme. Har pleid å løpe intervaller 3-4 ganger i uka og tenkte jeg skulle fortsette med det enn så lenge

Sniker fra Mars! Jeg har trent som normalt hele svangerskapet og kjenner det er godt for kroppen! Litt lavere tempo på fjellturene i første trimester pga kvalme og anpustenhet, samt løpeforbud pga blødninger fra morkaken. Men bortsett fra det har jeg trent og trener fremdeles som før med masse turer, styrketrening, klatring og buldring. (Vel og merke med litt tilpassinger nå når jeg er i 3 trimester; mindre vekter, snillere øvelser for bekkenet og unngår hopp og fall på buldring/klatring nå). Har også begynt å svømme litt, da jeg synes det er helt fantastisk å være i vann.

opplever at kroppen gir veldig tydelig beskjed om hva som funker og ikke, så mitt beste råd er å lytte til den!

Jeg har trent styrke i dag. Det var vondt og godt :hilarious: Har en stillesittende jobb, så får lett vondt i rygg og nakke. Og vet at korsrygg og bekken kommer til å slite i dette svangerskapet også..

Har veldig lyst til å komme i gang igjen med styrketrening, men har hittil følt meg for dårlig. Men tror jeg bare vil ha veldig godt av å starte igjen. Bare vært på noen få gåturer i uka nå, så føler meg ganske rotten:wtf:

Jeg har endelig fått energinivået opp igjen, så jeg begynte med trening som normalt i forrige uke. Kjenner at kroppen har veldig godt av det - men tar hensyn hvis det er noen øvelser som føles ubehagelig :)

Så fint å lese deres erfaringer! Har endelig fått tilbake noe mer energi, og var tilbake på senteret for første gang siden kvalmen kom 1. desember, med en rolig økt på mandag. Som dere sier så gjør det jo så godt! Håper det fortsetter sånn :happy:

Jeg har vært sykemeldt til nå, så dagene siden jul har gått i sofa og tv :happy11 Kjenner at pusten går fortere bare jeg skal opp trappen, så jeg er veldig spent på hvordan det skal gå, når jeg neste uke begynner å sykle til jobb igjen! Tror jeg må regne lengre tid enn det jeg har pleid for å være sikker på at jeg kommer i tide :smiley-ashamed004

Jeg går turer.. blir veldig lett andpusten :hilarious: Tenker egentlig at jeg bør komme i gang med litt styrke igjen også.. men synes det er vanskelig å motivere meg til.

Trening er å ta hardt i, men går helst til og fra jobb og går alle trappene der. Håper formen blir bedre sånn at jeg kan gå litt lengre turer.

Første trimester ble rolig, både kvalm og trøtt, men i tillegg var sats stengt. Nå inne i andre trimester er jeg tilbake som normalt. Løpetimer 4-5 dager i uken, avventer styrke litt pga altfor mye folk/redd for smitte.

Anbefales å komme igang godt for søvn, kropp og psyke

Back
Topp