Trening i svangerskapet

Jeg ble som sagt rådet til å opprettholde treningsmengden min så lenge jeg orker. Kan ta meg helt ut , trene tungt og være skikkelig andpusten, men holde meg under maxpuls. Hun frarådet å drive med konkurranse i svangerskapet,da, ettersom det kan være lett å la seg rive med av adrenalin o.l, og ikke lytte til kroppen;-)
 
Skal til kiropraktor i morgen å få råd! Sliter med bekkenet, sist sa ho at jeg fint kunne gå turer o.l. uten å "ødelegge" noe, men i dag har jeg vært på beina i 5 timer - akte litt og gikk tur med frøkna, er så ødelagt atte fyyyysj ;) Så må få litt veiledning på hvordan jeg kan trene fremover, men STORE planer om å holde meg aktiv så lenge jeg har mulighet :)
 
Ja må si det var motiverende lesing:D har til tider aktiv jobb og går litt på vei dit, men der stopper det. Får satse på at lysten til litt turer kommer tilbake når våren snart kommer:)
 
Trente en del før jeg ble gravid, men pga sykdom og mye kvalme og slapphet, har jeg nesten ikke trent siden september. Så nå når formen begynner å bli bedre må jeg starte veeeeldig rolig. Går små korte rolige turer, og har prøvd noen lette styrkeøvelser hjemme i stua. Er helt merkelig å være i så dårlig form, men er glad for at jeg så vidt har kommet i gang igjen.
 
Legen sa til meg i dag at når formen kom seg kunne jeg trene som normalt :) Men siden jeg klatrer må jeg passe på selen.
Du kan bruke alpinsele, sånn med stropper over armene, så slipper du å tenke på at selen strammer over magen. Jeg har ikke prøvd det selv enda, for formen har vært elendig, men jeg har sett andre jenter i oslo bruke dette :)
 
Du kan bruke alpinsele, sånn med stropper over armene, så slipper du å tenke på at selen strammer over magen. Jeg har ikke prøvd det selv enda, for formen har vært elendig, men jeg har sett andre jenter i oslo bruke dette :)

Jeg har også skaffet meg en :) Men som deg har formen vert så dårlig at jeg har knapt klart å gå en liten tur. Men når formen kommer seg skal jeg opp i veggen :) Men kjenner jeg er litt bekymret for om noen av bevegelsene eller når jeg løfter meg opp, kan gjør at jeg mister :rolleyes:
 
Noen som driver med styrketrening? Jeg trente 6 ganger i uka før, men har ikkje trent siden juli! Nå er formen bra og jeg vil begynne litt igjen! Men hvilke øvelser bør jeg ta? Og er det noen som jeg ikke bør ta? :)
 
Jeg har også skaffet meg en :) Men som deg har formen vert så dårlig at jeg har knapt klart å gå en liten tur. Men når formen kommer seg skal jeg opp i veggen :) Men kjenner jeg er litt bekymret for om noen av bevegelsene eller når jeg løfter meg opp, kan gjør at jeg mister :rolleyes:
Kult! Jeg tenkte jeg skulle ringe å høre om jeg kan leie på klatresenteret når jeg blir bedre :)
Hmm.. det har jeg ikke tenkt på som en bekymring. Jeg tenkte selvsagt å klatre på topptau på enklere ruter med folk jeg kjenner godt som sikrer. Det blir sikkert er digg med masse arm og fingerstyrke når vi skal bære en småtass i sommer :)
 
Kult! Jeg tenkte jeg skulle ringe å høre om jeg kan leie på klatresenteret når jeg blir bedre :)
Hmm.. det har jeg ikke tenkt på som en bekymring. Jeg tenkte selvsagt å klatre på topptau på enklere ruter med folk jeg kjenner godt som sikrer. Det blir sikkert er digg med masse arm og fingerstyrke når vi skal bære en småtass i sommer :)

Ja, tenker også jeg holder meg til di. Selv om jeg vet di rutene som utfordrer kommer til å rope etter meg :knegg: Er litt usikker på hvordan det er med buldring, siden en da faller bak på rumpa osv :)
 
Ja, tenker også jeg holder meg til di. Selv om jeg vet di rutene som utfordrer kommer til å rope etter meg :knegg: Er litt usikker på hvordan det er med buldring, siden en da faller bak på rumpa osv :)
Jeg er egentlig mest glad i buldring, men jeg har valgt å droppe det etter 12. Uke. Jeg gjorde det litt før jeg ble dårlig. Det går sikkert fint å falle på rompa, men jeg faller ofte i litt forskjellige retninger avhengig av ruta jeg prøver å gå. Blir altfor ivrig og faller mye! :)
 
Jeg jobber som stuer og poledance instruktør, så har jo fått mye trening via jobben, men så kom kvelmen i uke 6, men ga seg for noen uker siden.
Jobben får jeg ikke til, da det blir så mange timer av gangen, og non stop baggasje kasting i små trange fly, men har tatt opp poledansingen igjen, og det fungerer fint.
Er jo mer sliten enn før, og veier mer enn før, men tar det i mitt egent tempo. Kjenner det er veldig godt å få rørt seg litt og gjøre noe man synes er veldig gøy! Får se hvor lenge det holder da, men så lenge det varer skal jeg kose meg :)
 
Noen som driver med styrketrening? Jeg trente 6 ganger i uka før, men har ikkje trent siden juli! Nå er formen bra og jeg vil begynne litt igjen! Men hvilke øvelser bør jeg ta? Og er det noen som jeg ikke bør ta? :)

Jeg driver bare med styrketrening. Har vært noe daff i sommer og i første trimester, men har kommet så smått i gang igjen nå. En helt annen kropp kan man si :p

Men ifht øvelser kan man vel gjøre det kroppen er vant til, ikke øke vekter, men heller kjør lavere vekt og flere reps. Unngå de tyngste pressøvelsene. Prøver meg frem fra gang til gang på øvelser, og legger på litt vekt når jeg har kontrollert.

Google gravid og styrketrening. Kommer ufattelig mye gode tips, så får man bruke skjønn og egen kropp som utgangspunkt :)
 
Jeg har alltid trent ganske mye og tungt. Var veldig godt i gang de første ukene av graviditeten, men så tok kvalmen over og jeg gav litt opp!

Igår bestilt jeg ny treningstights i str hest(sånn ca) og det er første steg i retning trening igjen. Bekkenløsningen gjør at det er begrensninger på hva jeg kan gjøre, men prøver heller å fokusere på alt jeg faktisk kan gjøre, som er det meste utenom favoritten løping:)
 
Jeg gjør akkurat samme styrketrening som tidligere, ettersom jeg kjenner at kroppen ikke reagerer på det. Da snakker vi også crossfitøvelser, boxjump o.l. Nå er jeg jo bare i uke 16, så det kan jo endre seg senere;-)

Vil anbefale å følge catrine collins, anne maren refsnes og inger i dubai på instagram for inspirasjon :)
 
Jeg gjør akkurat samme styrketrening som tidligere, ettersom jeg kjenner at kroppen ikke reagerer på det. Da snakker vi også crossfitøvelser, boxjump o.l. Nå er jeg jo bare i uke 16, så det kan jo endre seg senere;-)

Vil anbefale å følge catrine collins, anne maren refsnes og inger i dubai på instagram for inspirasjon :)

Utrolig sprekt av deg å fortsette som før! Imponerende:) Well done!!
 
Utrolig sprekt av deg å fortsette som før! Imponerende:) Well done!!

Takk, det samme:) Trener først og fremst fordi jeg elsker å trene - det gir meg glede og overskudd! Og siden jeg er så heldig å være i ganske fin gravidform, så kan jeg fortsette som før :) Forstår veldig godt de som sliter, pga kvalmen o.l tar overhånd! Heiaheia alle julidamene..!!!! :-D
 
Det eneste jeg trener er litt Kundalini yoga, når jeg får det til å passe i kalenderen. Ellers går jeg til og fra jobb, og følger poden til skolen og henter som oftest også. Så rundt en halvtime, pluss/minus hver dag får jeg. Det burde jo ha vært mer, men men.
 
Jeg trener tabata 2 ganger i uka og spinning en time i uka, har fått beskjed av lege og jordmor om at jeg bare kan gi på så lenge det føles bra :) Fikk ikke gjort så mye før jul på grunn v tretthet og vanvittig stort behov for ekstra søvn, men det var virkelig deilig å komme i gang igjen! Tenker at treningen er bra både for meg og den lille :)
 
Back
Topp